افزایش حاشیه سود مجتمع‌های پتروشیمی‌ در پی راه‌اندازی واحدهای یوتیلیتی

مدیرعامل پتروشیمی ‌مبین خبر داد افزایش حاشیه سود مجتمع‌های پتروشیمی‌ در پی راه‌اندازی واحدهای یوتیلیتی  سمیه مهدوی- مدیرعامل پتروشیمی ‌مبین انرژی خلیج‌فارس با اشاره به اجرای پروژه‌هایی به‌منظور تداوم تولید در این شرکت و مجتمع‌های پتروشیمی ‌عسلویه گفت: شرکت‌های پتروشیمی ‌با استفاده از محصولات یوتیلیتی متمرکز با حاشیه سود بالا تولید دارند.  به گزارش خبرنگار […]

مدیرعامل پتروشیمی ‌مبین خبر داد

افزایش حاشیه سود مجتمع‌های پتروشیمی‌ در پی راه‌اندازی واحدهای یوتیلیتی

 سمیه مهدوی- مدیرعامل پتروشیمی ‌مبین انرژی خلیج‌فارس با اشاره به اجرای پروژه‌هایی به‌منظور تداوم تولید در این شرکت و مجتمع‌های پتروشیمی ‌عسلویه گفت: شرکت‌های پتروشیمی ‌با استفاده از محصولات یوتیلیتی متمرکز با حاشیه سود بالا تولید دارند.

 به گزارش خبرنگار اعزامی ‌مناقصه‌مزایده به عسلویه، علیرضا شمیم اظهار کرد: از سال ۱۳۸۰ تصمیم به ساخت یوتیلیتی متمرکز برای مجتمع‌های پتروشیمی ‌به منظور کاهش قیمت تمام شده محصولات پتروشیمی‌گرفته شد.

وی حجم سرمایه‌گذاری یوتیلیتی متمرکز پتروشیمی ‌مبین انرژی خلیج‌فارس را دو میلیارد دلار دانست و افزود: شرکت‌های پتروشیمی ‌با استفاده از محصولات یوتیلیتی متمرکز با حاشیه سود بالا تولید دارند.

مدیرعامل پتروشیمی‌ مبین انرژی خلیج‌فارس ادامه داد: با ‌پیگیری‌های انجام شده برای رفع مشکلات هرساله تعیین قیمت محصولات یوتیلیتی در دو سال اخیر، قیمت‌گذاری محصولات براساس دستورالعملی که از سوی شورای رقابت ابلاغ شده با استفاده از روش حسابداری مدرن و حاشیه سود خوب انجام می‌شود.

شمیم ادامه داد: حاشیه سود این شرکت از سال ۹۴، ۵۱ تا ۵۲ درصد بوده که امسال در حال‌حاضر به بیش از ۶۵ درصد رسیده است.

وی به اجرای پروژه‌های پتروشیمی‌مبین انرژی خلیج‌فارس به منظور تداوم تولید اشاره و تصریح کرد: آب شیرین‌کن هفتم این شرکت به عنوان پشتیبان شش واحد قبلی نصب شده و تا دو هفته آینده پیش ‌راه‌اندازی می‌شود. همچنین یک بویلر ۳۵۰ تنی در حال راه‌اندازی است که به ظرفیت اسمی ‌بخار شرکت افزوده می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی‌مبین انرژی خلیج‌فارس با اشاره به اینکه پساب‌های صنعتی تمام شرکت‌های منطقه به واحد پساب این شرکت ارسال می‌شود، گفت: با مطالعات انجام شده و با استفاده از فناوری‌های جدید، پروژه تبدیل آب استحصال شده از پساب به آب DM با ۶۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت در حال انجام است که این آب، گران و مقرون به صرفه است.

شمیم با بیان اینکه پروژه تبدیل لوله‌های GRP واحد آبگیر این شرکت به لوله‌های فلزی با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان از هفته آینده عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: انجام این پروژه تداوم تولید در شرکت‌های پتروشیمی‌مبین، زاگرس، پردیس، نوری و پارس را به دنبال دارد که سبب جلوگیری از خسارت‌های مالی به شرکت‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با مزایده انجام شده از سوی هلدینگ خلیج‌فارس در مهرماه، پتروشیمی‌مبین انرژی خلیج‌فارس صددرصد شرکت آپادانا خلیج‌فارس را خرید که سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌شود. بنابراین سود سالانه ۲۸۰۰ میلیارد تومانی مبین، ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.