ارزیابی مستمر ۵۳ طرح اولویت‌دار صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت خبر داد ارزیابی مستمر ۵۳ طرح اولویت‌دار صنعت پتروشیمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ‌با تأکید بر اینکه این شرکت به‌طور مستمر، اجرای طرح‌های اولویت‌دار صنعت پتروشیمی ‌را پایش و ارزیابی می‌کند، گفت: طرح‌های جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی ‌با نظارت و حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌در حال اجرا هستند. به […]

معاون وزیر نفت خبر داد

ارزیابی مستمر ۵۳ طرح اولویت‌دار صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ‌با تأکید بر اینکه این شرکت به‌طور مستمر، اجرای طرح‌های اولویت‌دار صنعت پتروشیمی ‌را پایش و ارزیابی می‌کند، گفت: طرح‌های جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی ‌با نظارت و حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌در حال اجرا هستند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت پتروشیمی، بهزاد محمدی درخصوص نشست‌های ارزیابی وضعیت ۵۳ طرح توسعه‌ای صنعت پتروشیمی‌تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌در طول یکسال گذشته، تلاش کرده است با انجام بازدیدهای دوره‌ای و مستمراز طرح‌های اولویت‌دار صنعت پتروشیمی، در جریان آخرین وضعیت این طرح‌ها قرار گیرد تا ضمن حمایت‌ها و نظارت‌های لازم از آنها‌، موانع و چالش‌های موجود پروژه‌ها را شناسایی و برطرف کند و در این مسیر حداکثر همکاری و پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: هم‌اکنون طرح‌های تعریف شده در چارچوب جهش دوم (طرح‌هایی که تا ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسند) و طرح‌های جهش سوم (که تا ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسند) در حال اجرا هستند و در جلسه‌های فشرده با حضور مدیران عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی، میزان پیشرفت طرح‌ها و برخی چالش‌های موجود آنها بررسی و ارزیابی شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ‌با بیان اینکه با بهره‌برداری از طرح‌‍‌های جهش دوم و جهش سوم صنعت پتروشیمی، تحولی عظیمی‌در این صنعت رُخ خواهد داد، توضیح داد: ۵۳ طرح منتخب در نقشه‌راه صنعت پتروشیمی‌در حال اجراست که این طرح‌ها به‌طور منظم در حال پایش و ارزیابی است، از این تعداد ۲۶ طرح در برنامه تحقق جهش دوم در حال ساخت است و در مرحله بعدی و برای تحقق جهش سوم ۲۷ طرح را تعریف و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ‌افزود: با اجرای طرح‌های جهش دوم، ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی ‌ایران از ۶۶ میلیون تن کنونی به ۱۰۰ میلیون تن در سال۱۴۰۰ می‌رسد و با تحقق جهش سوم ظرفیت تولید به ۱۳۳ میلیون تن در سال ۱۴۰۴خواهد رسید و این روند از اهمیت صنعت پتروشیمی‌در توسعه متوازن کشور حکایت دارد.

محمدی ادامه داد: با تولیدی شدن طرح‌های یاد شده ارزش تولید محصولات پتروشیمی ‌به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی بیان کرد: بی‌تردید می‌توان با هم‌افزایی، انطباق و همدلی شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی، روند تحقق جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی‌را با راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام و افزایش ظرفیت این صنعت عملی کرد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، طرح‌های توسعه‌ای این صنعت را در سه دسته تقسیم‌بندی کرد و گفت: طرح‌های سبز طرح‌هایی هستند که طبق برنامه پیش می‌روند، طرح‌های زرد با چالش‌هایی روبه‌رو هستند که باید با تصمیم‌گیری‌های مدیریتی مشکلات آنها را برطرف کرد و در نهایت طرح‌های قرمز، طرح‌هایی هستند که به تصمیم‌گیری اساسی نیاز دارند.