تدوین قوانین تنظیم بازار توسعه پهنای باند در ایران

تدوین قوانین تنظیم بازار توسعه پهنای باند در ایران رئیس پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا از تدوین قوانین و مقررات مرتبط با تنظیم بازار توسعه پهنای باند اینترنت در کشور خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، علیرضا یاری در این باره گفت: سیاست‌گذاری‌های این پژوهشکده در […]

تدوین قوانین تنظیم بازار توسعه پهنای باند در ایران

رئیس پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا از تدوین قوانین و مقررات مرتبط با تنظیم بازار توسعه پهنای باند اینترنت در کشور خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، علیرضا یاری در این باره گفت: سیاست‌گذاری‌های این پژوهشکده در راستای توسعه پهنای باند اینترنت و افزایش کاربران، احساس نیاز به تدوین قوانین و مقرراتی را ایجاد کرد که باید در طیف وسیعتر و به شکل منعطف‌تری انجام شود. از همینرو پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا، قوانین و مقرراتی را به منظور تنظیم بازاری که بخش دولتی، خصوصی و مردم در آن مصرف‌کننده هستند، تدوین کرد.

وی گفت: فرآیند بررسی و نهایی شدن این قوانین در دست انجام است و به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست وزیر ارتباطات پیشنهاد می‌شود و در نهایت پس از بررسی، تصویب و به قانون تبدیل خواهد شد.

یاری درخصوص محورهای پژوهشی پژوهشکده سیاستپژوهی و مطالعات راهبردی فاوا گفت: آینده‌ پژوهی و رصد تحولات فناوری در ایران و جهان، سیاستگذاری و تدوین راهبردهای بخش فاوا، تدوین حقوق و مقررات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه مدل‌های کسب‌وکار فاوا در کشور، توسعه کارآفرینی فاوا مبتنی بر ایجاد اشتغال دانش‌بنیان، راه‌اندازی طرح پارک تخصصی ICT، طرح‌ریزی و توسعه زیرساخت‌ها و ساختارهای فنی مطالعه فرهنگ در فضای مجازی و مفهوم‌شناسی و تحلیل کاربردی مسأله فرهنگ در ابعاد مختلف فضای مجازی از محورهای اصلی فعالیت این پژوهشکده است.