۴ خودرو به لیست پیش‌فروش خودروسازان اضافه شد

  ۴ خودرو به لیست پیش‌فروش خودروسازان اضافه شد گروه خودرو -حسن روحانی در مراسمی‌از چهار خودروی جدید ساخت داخل رونمایی کرد. وزیر صمت با بیان اینکه خودروهای رونمایی شده ساخت داخل و ۹۰ درصد داخلی‌سازی شده و مطابق استانداردهای روز دنیا می‌باشد، افزود: اقدامات لازم برای پیش‌فروش این خودروها انجام شده است و به […]

 

۴ خودرو به لیست پیشفروش خودروسازان اضافه شد

گروه خودرو -حسن روحانی در مراسمی‌از چهار خودروی جدید ساخت داخل رونمایی کرد.

وزیر صمت با بیان اینکه خودروهای رونمایی شده ساخت داخل و ۹۰ درصد داخلی‌سازی شده و مطابق استانداردهای روز دنیا می‌باشد، افزود: اقدامات لازم برای پیشفروش این خودروها انجام شده است و به زودی پیشفروش آنها آغاز خواهد شد.

رحمانی در ادامه تصریح کرد: در برنامه‌های صنعت خودرو اقداماتی را پیگیری می‌کنیم که یکی از آنها خروج خودروهای قدیمی ‌و پرمصرف است ضمن اینکه بنا داریم خودروهای جدید را هم به بازار داشته باشیم.

وی افزود: ذیل برنامه مذکور چهار خودروی سواری را برای ارائه به بازار در نظر گرفته‌ایم که سه خودرو سواری بوده و یک سواری هم نیم‌شاسی.

رحمانی گفت: یکی از این خودروها دنا با گیربکس اتوماتیک بود که خط تولید آن در دهه فجر افتتاح شده و به مرحله بهره‌برداری رسید اما سه خودروی دیگر که رونمایی شد، در سال آینده تولید خواهد شد، هرچند که همه کارهای آن انجام شده و سرمایه‌گذاری خوبی برای آنها صورت گرفته است و طراحی‌ها شامل قالب‌سازی و سفارش قطعات انجام شده است. ضمن اینکه خودروسازان هم امکان پیش‌فروش این خودروها را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: این خودروها بالای ۹۰ درصد تولید داخل است که برای ابتدای کار درصد بسیار خوبی است و فقط برخی قطعات جزیی که فعلاً امکان تولید آن را نداریم، تلاش می‌کنیم در ماه‌ها و سال آینده آن را هم بسازیم.

وزیر صمت اظهار داشت: چهار خودرویی که در حیاط هیأت دولت رونمایی شد مطابق با استانداردهای روز دنیاست و مصرف آنها به نسبت خودروهای قبلی پایین‌تر بوده و ایجاد آلودگی‌ آنها هم کمتر است ولی سعی می‌کنیم با اقدامات اساسی مانند پلتفرم مشترک، قیمت تمام‌شده آنها را هم به نسبت خودروهای قبلی کمتر کنیم.

رحمانی افزود: همه این خودروها یورو۵ بوده که از نظر مباحث زیستمحیطی بسیار مهم است.

وی گفت: در برنامه صنعت خودرو به غیر از این چند خودرویی که امروز رونمایی شد، خودروهای دیگری هم برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در نظر داریم که خودروسازان در حال کاربر روی آنها هستند و امیدواریم که بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم.

رحمانی با اشاره به پرداخت بخشی از وام خودروسازان گفت: پرداخت وام خودروسازان آغاز شده است. بخشی از بانک‌ها پرداخت را شروع کردند. این‌ها کمک است و اقدامات متفاوتی در این حوزه انجام می‌شود. حفظ تولید برای ما مهم است. اگر تولید در وضعیت فعلی ادامه پیدا کند انجام تعهدات بیش‌ از آنچه گفته شده قابل اجراست.

پروژه k132 ایرانخودرو، دنا پلاس توربو اتوماتیک، پروژه محصول سدان از مگاپلتفرم ایرانی محصول سایپا، پروژه کراس‌اوور محصول سایپا چهار خودرویی بودند که صبح روز(چهارشنبه گذشته) در حاشیه هیأت دولت با حضور حسن روحانی، علی ربیعی؛ سخنگوی دولت، حناچی؛ شهردار تهران و فرشاد مقیمی؛ ‌مدیرعامل ایرانخودرو و… رونمایی شدند.