خيز سازندگان ایرانی برای تأمین تجهيزات پتروشیمی ‌استاندارد

خيز سازندگان ایرانی برای تأمین تجهيزات پتروشیمی ‌استاندارد  رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: سازندگان ایرانی آمادگی دارند تا تجهیزات، قطعه‌ها و نیازهای مختلف طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی ‌را متناسب با استانداردهای روز تأمین کنند.   به گزارش مناقصه‌مزايده، مجید محمدپور با تأکید بر همکاری‌های گسترده سازندگان با شرکت‌های پتروشیمی ‌گفت: شرکت‌های […]

خيز سازندگان ایرانی برای تأمین تجهيزات پتروشیمی ‌استاندارد 

رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: سازندگان ایرانی آمادگی دارند تا تجهیزات، قطعه‌ها و نیازهای مختلف طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی ‌را متناسب با استانداردهای روز تأمین کنند.  

به گزارش مناقصه‌مزايده، مجید محمدپور با تأکید بر همکاری‌های گسترده سازندگان با شرکت‌های پتروشیمی ‌گفت: شرکت‌های پتروشیمی ‌با طرح‌ها و طرح‌های توسعه‌ای که در دست اجرا دارند میان سازندگان تقاضا ایجاد می‌کنند و برمبنای درخواست‌های آنها در بازار، تأمین‌کنندگان و سازندگان تجهیزات محصولاتی متناسب با استانداردهای روز و استانداردهای مورد نیاز کارفرما می‌سازند.  

وی ادامه داد: در شرایط سخت تحریم که کارفرما به قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود دسترسی ندارد سازندگان داخلی تجهیزات تولید شده را با بهره‌مندی از توان دانشی و طراحی، مهندسی و ساخت ایرانی تولید و در اختیار کارفرما قرار می‌دهند.

رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به توان تولید تجهیزات و قطعات داخلی اشاره کرد و گفت: در حال‌حاضر ۶۰ درصد توان داخلی با دانش فنی، طراحی و مهندسی داخلی است که تحت عنوان محدوده سبز می‌شناسیم و ۲۰ درصد توان داخل با مهندسی معکوس از محصولات شرکت‌های خارجی است و ۲۰ درصد هم محدوده‌ای است که برای برخی سرمایه‌گذاران و سازندگان صرفه اقتصادی ندارد.

براساس گزارش شركت ملي پتروشيمي، محمدپور اعضای کنونی انجمن را ۷۲۰ شرکت عنوان کرد و در مورد کمیته‌های تخصصی انجمن گفت: در حال‌حاضر ۹۹ شرکت در حال انجام اقدامات لازم برای عضویت در انجمن هستند و ۱۰ کمیته تخصصی برای حوزه‌های مختلف کاری مانند تهیه تکنولوژی، تعمیر ساخت داخل، برنامه‌ریزی فنی برای تأمین نیازهای فنی است.