کرونا باز هم سقف کارت به کارت را افزایش داد!

کرونا باز هم سقف کارت به کارت را افزایش داد! گروه بانک، بیمه، بورس- ویروس کرونا هر روز ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند و همین باعث شد تا اماکنی همچون بانک‌ها به دلیل ماهیت‌شان بیشتر در معرض تهدید قرار داشته باشند. به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی بانک‌های دولتی و خصوصی در ضدعفونی کردن بانک‌ها و […]

کرونا باز هم سقف کارت به کارت را افزایش داد!

گروه بانک، بیمه، بورس- ویروس کرونا هر روز ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند و همین باعث شد تا اماکنی همچون بانک‌ها به دلیل ماهیت‌شان بیشتر در معرض تهدید قرار داشته باشند. به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی بانک‌های دولتی و خصوصی در ضدعفونی کردن بانک‌ها و خودپردازها اما همگان می‌دانند که باز هم خطر کرونا رفع نشده است. حال بانک‌مرکزی به عنوان متولی اصلی نظام مالی و پولی کشور سقف افزایش از خودپردازها را به اجرا گذاشته است. در مرحله اول این بانک اعلام کرد که سقف کارت به کارت را برای کمتر کردن خطر ویروس کرونا از ۳۰ میلیون ریال به ۵۰ میلیون ریال افزایش داده است و حالا این بانک باز هم سقف کارت به کارت را برای کاهش مراجعه به بانک‌ها افزایش داده و به ۱۰۰ میلیون ریال در روز رسانده است.

نرم‌افزارهای پرداخت‌سازان؛ همچنان ۳ میلیون تومان

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک‌مرکزی از افزایش سقف کارت به کارت به ۱۰میلیون تومان در ابزارهای خودپرداز، کیوسک، اینترنت بانک و همراه بانک خبر داد. داوود محمدبیگی درباره اعمال تمهیدات جدید از سوی بانک‌مرکزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش حضور مشتریان در شعب بانکی گفت: سقف عملیات کارت به کارت در ابزارهای خودپرداز، کیوسک، اینترنت بانک و همراه بانک در راستای کاهش مراجعه شهروندان به شعب بانکی تا اطلاع ثانوی با ابلاغ جدید به شبکه بانکی به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. طبق اعلام بانک‌مرکزی، این مقام مسؤول یادآور شد که سقف کارت به کارت در نرم‌افزارهای پرداخت‌سازان همچنان تا اطلاع ثانوی سه میلیون تومان است.

راه‌های ایمنی استفاده از عابر بانک‌ها

گفتنی است؛ به‌رغم افزایش سقف کارت به کارت همچنان خطر ابتلا به ویروس کرونا از طریق عابربانک‌ها وجود دارد و به جرأت می‌توان گفت که یکی از اماکن ناقل کرونا، عابربانک‌ها هستند. به همین دلیل نگاهی داریم به راه‌های ایمنی استفاده از عابر بانک‌ها.

۱) پیش از مراجعه به بانک‌ها و یا استفاده از دستگاه‌های خودپرداز از تمیز بودن دست‌های خود مطمئن شوید.

۲)در صورت وجود صف فاصله یک متری را با دیگران رعایت کنید.

۳) سعی کنید هنگام کار با این دستگاه‌ها از دستکش‌های یک بار مصرف یا در نهایت دستمال کاغذی استفاده کنید.

۴) در طول انجام عملیات بانکی هرگز دست خود را به بینی، چشم‌ها و دهان نزنید.

۵) پس از اتمام عملیات بانکی چنانچه از دستمال کاغذی یا دستکش یکبار مصرف استفاده کرده‌اید، آن را در محیط رها نکنید و در سطل زباله در دار بیندازید.

۶) هنگامی‌که از بانک خارج شدید و یا عملیات انتقال وجه شما به پایان رسید دستان خود را با آب و صابون بشویید و یا از محلول‌های ضدعفونی‌کننده‌، استفاده کنید.

۷) از پول نقد استفاده نکنید و عملیات پرداخت و انتقال وجه را به صورت اینترنتی انجام دهید.