میادین میوه و تره‌بار و آغاز فصل مزایدات جذاب!

بازاری که دهه شصتی‌ها آن را خوب به خاطر دارند میادین میوه و تره‌بار و آغاز فصل مزایدات جذاب! گروه اجتماعی- دهه شصتی‌ها به خوبی با واژه میادین میوه و تره‌بار آشنا هستند. زیرا تأسیس این میادین از سال ۵۸ کلید خورد و در دهه۶۰ و با شرایط جنگی‌ای که کشور داشت، باعث رونق مهم‌ترین […]

بازاری که دهه شصتی‌ها آن را خوب به خاطر دارند

میادین میوه و تره‌بار و آغاز فصل مزایدات جذاب!

گروه اجتماعی- دهه شصتی‌ها به خوبی با واژه میادین میوه و تره‌بار آشنا هستند. زیرا تأسیس این میادین از سال ۵۸ کلید خورد و در دهه۶۰ و با شرایط جنگی‌ای که کشور داشت، باعث رونق مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بازار وقت کشور شد. در واقع براساس مصوبه شورای انقلاب در بهمن‌ماه سال ۱۳۵۸ سازمان میادین میوه و تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی زیر نظر شهرداری تهران تشکیل شد. هدف از تشکیل این سازمان تهیه و توزیع میوه و تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی مورد استفاده مردم و همچنین کوتاه کردن دست واسطه‌ها از طریق ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بود. اولین میدان پس از تشکیل این سازمان، میدان جلال آل‌احمد بود که در سال ۱۳۵۸ احداث شده و به بهره‌برداری رسید. در سال ۱۳۵۹ میدان‌های صادقیه و آزادی و در سال ۱۳۶۰ میدان پیروزی راه‌اندازی شد و سپس تا سال ۱۳۶۷ هیچگونه توسعه‌ای انجام نشد اما در سال ۱۳۶۷ و ۱۳۶۸ بازارهای مجیدیه و پونک و در سال ۱۳۶۹ میدان‌های لواسانی و تهرانسر افتتاح شدند. کمتر دهه شصتی‌ای را می‌توان پیدا کرد که یک بار طعم ایستادن در صف‌های طولانی این بازارها را نچشیده باشد! چندین دهه از آن زمان می‌گذرد اما استقبال مردم به این بازارها همچنان شگفت‌انگیز است. همین استقبال شگفت‌انگیز باعث شده تا هر ساله هزاران نفر برای حضور در این بازارها در مزایداتی که سازمان میادین میوه و تره‌بار برگزار می‌کند شرکت کند. حال دوباره فصل مزایده‌های این سازمان از راه رسیده و با توجه به رونق همیشگی میادین میوه و تره‌بار، انتظار می‌رود که حجم استقبال از آن بسیار بالا باشد.

فراخوان سازمان برای متقاضیان

سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از متقاضیان حقیقی و حقوقی دعوت کرد، برای شرکت در مزایده‌های سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار اقدام کنند. براساس این گزارش، واگذاری حق بهره‌برداری موقت از اماکن عرضه محصولات فرآوری شده (بازرگانی)، مراکز فروش حجمی‌ نظیر سبدی و کارتنی، جعبه‌ای و باکسی، شرینگ و… و اماکن ارائه خدمات در میادین و بازارها، همچنین واگذاری حق بهره‌برداری موقت از اماکن عرضه محصولات فرآوری شده (بازرگانی) ویژه ایثارگران معزز و واگذاری موقت حق امتیاز جمع‌آوری سبد پلاستیکی، جعبه و کارتن خالی در میدان مرکزی و تعدادی از میادین و بازارها از جمله مزایده‌های عمومی ‌این سازمان هستند. این گزارش می‌افزاید، واگذاری موقت حق امتیاز بهره‌برداری موقت از عرصه عمومی‌(پارکینگ) میادین میوه و تره‌بار صادقیه و آزادگان، واگذاری موقت حق بهره‌برداری از اماکن فروشگاه پروتئینی (خرده‌فروشی)، واگذاری موقت حق بهره‌برداری از کارگاه قطعه‌بندی، فرآوری و بسته‌بندی موادخام پروتئینی برای توزیع عمده تولیدات در میدان میوه و تره‌بار بهمن، اطلاع‌رسانی به تولیدکنندگان متقاضی جایگاه‌های عرضه تک‌محصولی و فراخوان اختصاص حق بهره‌برداری موقت از اماکن عرضه محصولات پروتئینی (خرده‌فروشی) از دیگر مزایده‌های عمومی‌این سازمان به‌شمار می‌آیند. گفتنی است؛ تمامی‌اشخاص حقیقی و حقوقی برای اطلاع از جزییات و دریافت اسناد مزایده‌های مذکور می‌توانند به سایت سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به نشانی http://mayadin.tehran.ir مراجعه نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره تلفن‌های ۵۵۰۱۶۲۰۸ و ۵۵۰۱۶۳۲۹ (داخلی ۲۰۷، ۲۱۰ و ۲۱۱) و ۵۵۴۴۱۶۳۷ (داخلی ۱۷۲۲ و ۱۷۲۵) تماس حاصل نمایند.