کاهش ساعت کاری بانک‌ها همزمان با آغاز محدودیت‌های کرونایی

کاهش ساعت کاری بانک‌ها همزمان با آغاز محدودیت‌های کرونایی گروه بانک، بیمه، بورس- کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در ابلاغیه‌ای به مدیران بانکی، چگونگی خدمت‌رسانی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی و ساعات کار آن‌ها را از اول آذرماه اعلام کرده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در نامه‌ای به مدیران […]

کاهش ساعت کاری بانک‌ها همزمان با آغاز محدودیت‌های کرونایی

گروه بانک، بیمه، بورس- کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در ابلاغیه‌ای به مدیران بانکی، چگونگی خدمت‌رسانی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی و ساعات کار آن‌ها را از اول آذرماه اعلام کرده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی درباره چگونگی خدمت‌رسانی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی و ساعات کار آن‌ها از اول آذرماه، اعلام کرده که در آن قید شده است: اگرچه درصد ابتلای کارکنان بانک‌ها به ویروس کرونا در ایام گذشته با خادمین سلامت در مراکز بهداشتی و درمانی کشور برابری داشته و تاکنون نزدیک به ۲۰۰۰ نفر از آنان را به این ویروس مبتلا کرده است و به همین منظور از سوی مسؤولان نظام بانکی از مقامات عالی کشور درخواست شده تا با تعطیلی بانک‌ها در دو هفته آینده موافقت کنند. اما به دلیل همسویی با تصمیمات متخذه و اجرای هماهنگ سیستم بانکی کشور با این تصمیمات متخذه فعلی، فعالیت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی از تاریخ۱/۹/۱۳۹۹به شرح زیر خواهد بود: ۱- کلیه شعب و ادارات در این ایام مفتوح بوده و در شهرهای با هشدار قرمز به صورت نوبتی با حداکثر ۵۰درصد از کارکنان خود و در شهرهای با هشدار نارنجی به تعداد ۲٫۳ و در سایر شهرها با حضور صددرصدی کارکنان نسبت به ارائه خدمات به مشتریان گرامی‌اقدام خواهند کرد. مسؤولین واحدها در نوبت‌بندی حضور کارکنان به‌نحوی می‌بایست مدیریت کنند که برای ارائه هر رشته از خدمات بانکی و به ویژه تخصصی حداقل یک نفر از مسؤولان امر در شعبه حضور داشته باشند. ۲- ساعات کار کلیه شعب و ستادهای بانکی برای کارکنان و مراجعین در تمام این هفته همانند گذشته خواهد بود و بدین ترتیب مراجعین به بانک‌ها می‌توانند از ساعت ۸ بامداد الی ۱۴ و در پنجشنبه‌ها تا ساعت ۱۲:۳۰ از خدمات بانکی حضوری استفاده کنند. ۳- لازم است کارکنان هنگام ارائه هرگونه خدمات بانکی، مشتریان را به استفاده بعدی از خدمات خواسته شده بهره‌مندی از درگاه‌های الکترونیکی راهنمایی و تشویق کنند. ۴‌- مشتریانی که در نوبت انجام خدمات مورد نظر خود هستند، باید در فاصله‌بندی‌های ۱٫۵ الی دو متری از کارکنان و سایر مراجعین مستقر شوند و حتی‌الامکان تا رسیدن نوبت به آن‌ها خارج از شعب در انتظار بمانند. ۵- افراد به شعب یا هر یک از ساختمان‌های بانک‌ها اعم از کارکنان و مراجعین بدون ماسک اکیداً ممنوع بوده و لوازم‌تحریر مورد استفاده هر فرد مراجعه‌کننده باید توسط خود ایشان تأمین شود. ۶- کلیه واحدها می‌بایست مواد ضدعفونی‌کننده را در دسترس کارکنان و مراجعین محترم قرار دهند. ۷- برگزاری جلسات و کمیسیون‌های ضروری اداری به شرط رعایت پروتکل‌های اعلامی‌از سوی ستاد ملی کرونا حداکثر با حضور ۱۵ نفر و در مکان‌هایی به وسعت دایره‌ای به قطر دومتر ازای هر نفر و داشتن تهویه مناسب امکان‌پذیر خواهد بود. این در حالی است که شورای‌پول و اعتبار در روز گذشته مصوب کرد تا شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در مناطق قرمز، حداکثر با یک‌دوم نیروی انسانی شاغل در آن شعب و با رویکرد تداوم خدمت به شهروندان به فعالیت خود ادامه دهند.