طراحی خودروهای مدرن و ارزان‌قیمت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی

طراحی خودروهای مدرن و ارزان‌قیمت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی گروه خودرو -معاون علمی ‌و فناوری رئیس‌جمهور، تصریح کرد: به‌دنبال طراحی خودروهای مدرن و ارزان‌قیمت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشورمان هستیم. سورنا ستاری؛ معاون علمی‌ و فناوری رئیس‌جمهور، در نشست مشترک با معاونت علمی ‌و فناوری ریاست‌جمهوری و وزیر صمت که درخصوص بررسی طرح […]

طراحی خودروهای مدرن و ارزان‌قیمت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی

گروه خودرو -معاون علمی ‌و فناوری رئیس‌جمهور، تصریح کرد: به‌دنبال طراحی خودروهای مدرن و ارزان‌قیمت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشورمان هستیم. سورنا ستاری؛ معاون علمی‌ و فناوری رئیس‌جمهور، در نشست مشترک با معاونت علمی ‌و فناوری ریاست‌جمهوری و وزیر صمت که درخصوص بررسی طرح تولید خودروی مدرن و اقتصادی برگزار شد، افزود: ایجاد نوآوری با استفاده از طراحی‌های داخلی بیشتر خواهد شد و به همین لحاظ در طرح تولید خودروی ارزان‌قیمت و مدرن بر روی طراحی داخلی با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور تأکید داریم. وی با اعلام اینکه اگر طراحی دست خودمان باشد، خلق خودرو خواهیم کرد، گفت: از کپی‌کاری در حوزه خودرو و مونتاژ باید بیرون بیاییم و به سمت خلق خودرو با استفاده از طراحی نیروهای متخصص کشورمان و نخبگان حرکت کنیم. معاون علمی‌و فناوری رئیس‌جمهور، در ادامه با تأکید بر اینکه آینده صنعت خودرو در هوشمندسازی است، بیان کرد: کشور ما نیز در آینده باید به سمت تولید خودروهای هوشمند و برقی برود تا از این موضوع عقب نمانیم که این مهم را نیز در دستور کار داریم.

انطباق با قیمت‌های جهانی در تولید خودروهای مدرن و ارزان‌قیمت

همچنین در ادامه این نشست علی آقامحمدی؛ رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام‌معظم‌رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت‌نظام، تصریح کرد: نگاه مردمی‌و اقتصادی به تولید خودروهای مدرن سبب استقبال طیف گسترده‌ای از مردم از خودروهای داخلی خواهد شد. آقامحمدی، افزود: برای تولید و خودروهای ارزان و مدرن باید تمامی‌دستگاه‌های مرتبط تعامل داشته باشند و مشکلات پیش‌پای خودروسازان در این طرح برداشته شود. وی با تأکید بر ضرورت ایجاد فضای رقابتی برای اجرای این طرح، بیان کرد: خودروسازان دولتی و بخش‌خصوصی باید در کنار هم این طرح را جلو ببرند. رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام‌معظم‌رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه، گفت: انطباق با قیمت‌های جهانی نیز نکته حائزاهمیتی است که سبب ورود خودروهای تولیدی کشورمان به بازارهای رقابتی دنیا خواهد شد. آقامحمدی، ادامه داد: توجه به استانداردهای نوین و روز دنیا در تولید خودرو‌ها و پلتفرم‌های ایجاد شده بسیار مهم است. وی در پایان، تصریح کرد: در واقع خودروی داخلی بی‌کیفیت سبب ورود خودروسازان خارجی به کشورمان شده است که در اجرای خودروی مدرن و اقتصادی باید نگاه ویژه‌ای به کیفیت شود. شایان ذکر است که در این جلسه با حضور وزیر صنعت،‌معدن‌وتجارت و معاون علمی‌و فناوری رئیس‌جمهور، طرح تولید خودروی مدرن و اقتصادی از سوی معاونت علمی‌فناوری ریاست‌جمهوری با ورود به عمق داخلی‌سازی بیشتر، توجه به تاب‌آوری و پلتفرم‌های مشترک با استفاده از ظرفیت دو خودروساز بزرگ کشورمان(ایران‌خودرو و سایپا) و همچنین بخش‌خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.