ضرورت ریسک‌پذیری بیشتر صندوق بیمه معادن در اکتشاف

رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو اعلام کرد ضرورت ریسک‌پذیری بیشتر صندوق بیمه معادن در اکتشاف گروه زمین‌ومعدن -رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو، گفت: ارزش بیمه‌نامه‌هایی که صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی امسال صادر می‌کند، برای نخستین‌بار از ۱۱۰۰ میلیاردتومان عبور می‌کند. وجیه‌ا… جعفری که امروز در جلسه بررسی عملکرد ۱۰ماهه سال‌جاری این صندوق سخن می‌گفت، تصریح کرد: در حال‌حاضر […]

رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو اعلام کرد

ضرورت ریسک‌پذیری بیشتر صندوق بیمه معادن در اکتشاف

گروه زمینومعدن -رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو، گفت: ارزش بیمه‌نامه‌هایی که صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی امسال صادر می‌کند، برای نخستینبار از ۱۱۰۰ میلیاردتومان عبور می‌کند. وجیها… جعفری که امروز در جلسه بررسی عملکرد ۱۰ماهه سال‌جاری این صندوق سخن می‌گفت، تصریح کرد: در حال‌حاضر بیمه‌نامه‌هایی به ارزش ۷۹۲ میلیاردتومان آماده صدور است که با احتساب ۳۲۵ میلیاردتومان بیمه‌نامه‌های صادر شده، کل ارزش این بیمه‌نامه‌ها تا پایان سال۹۹ به بیش از ۱۱۰۰ میلیاردتومان می‌رسد. به گفته وی، تعداد بیمه‌نامه‌های صادر شده از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه به ۳۰عدد رسیده که بخش عمده آن (۲۲ فقره)، مربوط به حوزه بهره‌برداری و فرآوری معادن بوده و مابقی به حوزه اکتشاف تعلق داشته است. معاون وزیر صنعت،معدن‌وتجارت، با یادآوری اینکه این نهاد به عنوان پشتیبان معادن بخش‌خصوصی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال گذشته ارزش بیمه‌نامه‌های صادر شده به ۳۰۵ میلیاردتومان رسید، امسال شاهد رشد بیش از سه برابری عملکرد در ارزش بیمه‌نامه‌های صادره خواهیم شد. جعفری؛ به سیاست ایمیدرو برای تحقق نهضت فرآوری در معادن بخش‌خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: واحدهای فلوتاسیون، معادن آهن، واحدهای تلفیقی فرآوری،‌ سرب و طلا بیشترین سهم از بیمه‌نامه‌ها را در اختیار داشته‌اند. وی به اقدام ایمیدرو در افزایش سرمایه صندوق بیمه معدن اشاره کرد و گفت: این روند از سال‌های اخیر با هدف افزایش حمایت از توسعه معادن و صنایعمعدنی بخش‌خصوصی آغاز شده است. جعفری؛ افزود: در سال گذشته سرمایه صندوق بیمه از ۱۴۰میلیارد به ۵۰۰ میلیاردتومان افزایش یافت. رئیس هیأتعامل ایمیدرو، گفت: گام بعدی تحقق سرمایه هزارمیلیاردتومانی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی است. جعفری؛ همچنین در بخش دیگری از سخنانش، گفت: صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، با افزایش ریسکپذیری، توجه بیشتری به بخش اکتشافات داشته باشد.

مطالبات معوقه برای بیمه‌نامه‌های صادره از سال ۹۶ به‌بعد تقریباً نداریم

در این جلسه فرید دهقانی؛ مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، با اعلام اینکه از سال ۹۷ به این‌سو مطالبات جاری افزایش پیدا نکرده، اظهار داشت: در سال‌جاری نیز مطالبات معوقه نداشته‌ایم و وام‌گیرندگان به موقع بازپرداخت‌ها را انجام می‌دهند. وی درباره برنامه‌های سال‌جاری، گفت: صدور بیمه‌نامه ضمانت‌نامه بورسی برای بیش از ۱۰۰میلیاردتومان جزء برنامه‌های امسال است. علاوه بر این پرداخت سود یاران ای دودرصدی به طرح‌های دانش‌بنیان،‌ پرداخت سود تسهیلات برای خرید ماشینآلات داخلی و افزایش سهم در بازارسرمایه در تأمین مالی به میزان ۲۰درصد نیز پیشروی این نهاد قرار دارد. دهقانی؛ افزود: در سال۱۴۰۰ نیز برنامه دستیابی به سرمایه هزار میلیاردتومانی را اجرایی خواهیم کرد.