آخرین شرکت ورودی به فرابورس؛ از مزایده تا حضور در بازار سهام

آخرین شرکت ورودی به فرابورس؛ از مزایده تا حضور در بازار سهام گروه بانک، بیمه، بورس- نماد معاملاتی شرکت‌ مرغ مادر دیزباد در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، شرکت مرغ مادر دیزباد (سهامی‌عام) پس از احراز کلیه شرایط به‌عنوان دویست‌وسی‌وپنجمین نماد معاملاتی (یکصدوچهل‌ودومین شرکت در بازار دوم) در فهرست نرخ‌‎های فرابورس […]

آخرین شرکت ورودی به فرابورس؛ از مزایده تا حضور در بازار سهام

گروه بانک، بیمه، بورس- نماد معاملاتی شرکت‌ مرغ مادر دیزباد در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، شرکت مرغ مادر دیزباد (سهامی‌عام) پس از احراز کلیه شرایط به‌عنوان دویست‌وسی‌وپنجمین نماد معاملاتی (یکصدوچهل‌ودومین شرکت در بازار دوم) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد. این شرکت که در سوم شهریورماه امسال پذیرش و در ۲۵بهمن‌ماه نیز نزد سازمان بورس اوراق بهادار ثبت و با نماد معاملاتی «دیزباد» در گروه زراعت و خدمات وابسته و زیرگروه پرورش طیور روی تابلوی فرابورس نشسته است. شایان ذکر است؛ احداث مزارع شرکت زنجیره تولید و عرضه محصولات پروتئینی دیزباد در ابتدا در سال۱۳۵۴ در قالب طرحی به کارفرمایی وزارت کشاورزی آغاز شد. طرح اولیه شامل ۱۶ باب سالن پرورش مرغ گوشتی، کارخانه تولید دان، کشتارگاه صنعتی طیور و سردخانه بود که پس از شروع بهره‌برداری، تا قبل از وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی‌چندین نوبت جوجه‌ریزی و پرورش مرغ گوشتی در آن انجام شد و پس از انقلاب اسلامی‌در سال ۱۳۶۳ طی مصوبه هیأت‌وزیران وقت، کلیه تأسیسات یاد شده به بانک کشاورزی واگذار و پس از تغییر کاربری سالن‌ها از مرغ گوشتی به مرغ مادر گوشتی، در سال ۱۳۶۴ اولین جوجه‌ریزی گله‌مرغ مادر انجام شد. متعاقباً و با توجه به نیاز، در سال ۱۳۶۸ نسبت به تأسیس و راه‌اندازی کارخانه جوجه‌کشی شامل هشت دستگاه ماشین جوجه‌کشی سام‌نو (مشابه ایرانی جیمز وی) اقدام شد که پس از آن با نوع خارجی (جیمز وی مدلPT100) جایگزین گردید.

بنیادشهید برنده مزایده کارخانه جوجه‌کشی

 تأسیسات مرغ مادر و کارخانه جوجه‌کشی در سال۱۳۷۷ در مزایده رسمی‌از سوی سازمان اقتصادی کوثر (متعلق به بنیاد شهید و ایثارگران انقلاب اسلامی‌ایران) خریداری شد. در دی‌ماه ۱۳۹۴ سازمان اقتصادی کوثر با یکپارچه‌سازی مدیریت شرکت‌های مرغ مادر دیزباد، مرغداران طوس و خوراک دام و طیور مشهد که سال‌ها در صنعت طیور حضور فعالی داشته‌اند و به جهت هم‌افزایی و ایجاد پایه مناسب جهت تشکیل زنجیره کامل تولید و عرضه محصولات پروتئینی اقدام کرد. زنجیره شمال شرق شامل ۹ مزرعه پرورش مرغ مادر، دو کارخانه جوجه‌کشی مدرن و دو کارخانه دان مجهز بوده و با برخورداری از سه مزرعه مرغ گوشتی مالکیتی، مزارع مرغ گوشتی مشارکتی، کشتارگاه مشارکتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مکتوس، مرکز قطعه‌بندی و فرآوری، بارانداز و مرکز توزیع محصولات و رستوران‌های زنجیره‌ای مکفود اقدام به تولید گوشت مرغ سالم و بدون آنتی‌بیوتیک با نظارت کامل بر کل بخش‌های مختلف زنجیره کرده است که در تمام این مراحل اعم از تولید جوجه یکروزه، تولید خوراک طیور، پرورش نیمچه گوشتی، حمل‌ونقل، کشتار، بسته‌بندی و عرضه در فروشگاه‌ها، تحت‌نظر دامپزشکان و کارشناسان بهداشتی خبره و مجرب و دارای سابقه فعالیت انجام می‌گیرد. هم‌اکنون زنجیره شمال شرق با دارا بودن ظرفیت ۳۲۵ قطعه مرغ مادر گوشتی در ۹ واحد پرورش مرغ مادر، دو کارخانه مجهز جوجه‌کشی به ظرفیت تعداد ۳۲ میلیون قطعه در سال و دو واحد تولیدی دان با ظرفیت سالانه ۱۰۸ هزار تن انواع خوراک طیور و نیز ایجاد فرصت شغلی برای ۵۰۰ نفر نیروی انسانی کارآمد، ماهر و متخصص به‌صورت مستقیم و ۵۰۰۰ نفر غیرمستقیم، تبدیل به بزرگ‌ترین زنجیره تولید و عرضه گوشت مرغ در شرق کشور شده و سهم مؤثر و به‌سزایی در چرخه تولید انواع محصولات طیور مورد مصرف مجاورین و زائرین بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج حضرت امام‌رضا(ع) را دارا می‌باشد.