آغاز شمارش معکوس انتخابات ریاست فوتبال؛ از پایان مزایده ساختمان فدراسیون تا بدهی‌های کلان!

آغاز شمارش معکوس انتخابات ریاست فوتبال؛ از پایان مزایده ساختمان فدراسیون تا بدهی‌های کلان! گروه اجتماعی- انتخابات پرهوادارترین ورزش کشور یعنی فوتبال در راه است و دهم اسفندماه کلید اتاق ریاست فدراسیون فوتبال دست یکی از چهار کاندیدای ریاست آن (مصطفی آجرلو، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، علی‌کریمی‌یا کیومرث‌هاشمی) داده خواهد شد. انتخاباتی که این‌بار با دخالت مستقیم […]

آغاز شمارش معکوس انتخابات ریاست فوتبال؛ از پایان مزایده ساختمان فدراسیون تا بدهی‌های کلان!

گروه اجتماعی- انتخابات پرهوادارترین ورزش کشور یعنی فوتبال در راه است و دهم اسفندماه کلید اتاق ریاست فدراسیون فوتبال دست یکی از چهار کاندیدای ریاست آن (مصطفی آجرلو، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، علی‌کریمی‌یا کیومرث‌هاشمی) داده خواهد شد. انتخاباتی که این‌بار با دخالت مستقیم فیفا در آیین‌نامه آن شاهد حضور چهره‌های فوتبالی یعنی علی‌کریمی‌ و مهدی مهدوی‌کیا بودیم و آنان امیدوارند تا برخلاف سنوات پیشین بتوانند سنت‌شکنی کرده و بعد از محمد دادکان، فوتبال را صاحب یک مدیر ورزشی کنند. البته بی‌شک در این راه مشقات بسیاری وجود دارد. ناگفته پیداست که در صورت پیروزی این دو اسطوره در انتخابات فدراسیون فوتبال باید شاهد کم‌رنگ شدن حمایت‌های خاص از آنان باشیم. از سوی دیگر این روزها فوتبال کشور دارای بحران‌های بسیاری است که مهم‌ترین آن ورشکستگی است. از پرونده بدهی مارک‌ویلموتس؛ سرمربی سابق ایران گرفته که بزرگ‌ترین بدهی تاریخ فوتبال را روی دست فدراسیون گذاشت تا پرداخت بدهی دو میلیون یورویی به شستا که حساب فدراسیون فوتبال را حسابی خالی کرده است.

مناظره کاندیداها بدون حضور علی کریمی

برای بررسی برنامه‌های کاندیداهای فدراسیون فوتبال، شبکه سه اقدام به فراخوان برگزاری مناظره با حضور هر چهار کاندیدا کرد. اما علی کریمی ‌با اعلام اینکه مناظره‌ها جنبه نمایشی دارد، از حضور در آن انصراف داد. علی کریمی ‌البته اعلام کرد که به جای آن با حضور چند فوتبالی برنامه‌های خود را اعلام خواهد کرد که این برنامه به‌دلیل مخالفت صداوسیما به‌عنوان مرجع پخش برنامه‌های رسمی ‌در فضای مجازی اجازه پخش نگرفت تا از همین حالا جنگ صداوسیما با اصلی‌ترین شانس ریاست فدراسیون فوتبال برای گرفتن حق پخش تلویزیونی و… آغاز شده باشد! در واقع علی کریمی‌ که چند روز پیش طی نامه‌ای به مدیر شبکه۳ سیما از حضور در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر انصراف داده بود، با مانعی جدی در آستانه برگزاری انتخابات مواجه شده است. برنامه‌ای که کریمی ‌روی آن انتشار آن در فضای مجازی حساب کرده بود مجوز پخش نگرفت. دلیل این مسأله هم محتوای نامناسب اعلام شد اما پیش از توقیف این برنامه، سه کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال در برنامه فوتبال برتر حاضر شدند و همه حرف‌های خود را با تقسیم زمان و لابد محتوای مناسب زدند.

حاشیه‌های مناظره ۳ کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال

در این برنامه نامزدها در شش محور برنامه‌های خود را اعلام کرده و سپس میثاقی(مجری برنامه) در زمان پنج دقیقه از آن‌ها سؤالات چالشی پرسید و در نهایت هم خود آن‌ها در یک زمان پنج‌دقیقه‌ای آخرین صحبت‌های خود را در درباره انتخابات و شرایطش به زبان آوردند. * در این برنامه محمدحسین میثاقی از سه نامزد دعوت کرد که در صورت برنده شدن در برنامه هفته آینده وی حضور داشته باشند که از این جمع کیومرث‌هاشمی ‌این پیشنهاد را نپذیرفت و گفت که اگر این اتفاق برای او رخ دهد، به یک هفته زمان بیشتر نیاز دارد تا با هیأت رئیسه به جلسه بنشیند. * یک سؤال میثاقی از عزیزی‌خادم، درباره بهاروند و استفاده وی از سبد رأی رئیس سازمان لیگ بود که او در این باره گفت: «این مسأله کاملاً طبیعی است که بهاروند باتوجه به حضور طولانی‌اش در هیأت‌ها، تعامل خوبی با آن‌ها داشته باشد» اما وی در نهایت به این سؤال پاسخ نداد که آیا ائتلافی بین او و بهاروند وجود دارد یا نه؟ *آجرلو در پاسخ به این سؤال که چرا بعد از یک دوره حضور در انتخابات فدراسیون چرا دوباره برای ریاست پاپیش گذاشته است، گفت: «من خیلی شجاع هستم» او سپس کنایه‌ای به بحث انتخاب سرمربی تیم ملی در زمان علی‌آبادی زد که با یک تلفن علی‌دایی را آوردند و با یک تلفن او را برداشتند. * باوجود غیبت علی کریمی‌نام وی بارها و بارها به زبان آورد و هر سه نامزد جملات مثبتی را درباره وی به زبان آوردند. از جمله مصطفی اجرلو که صحبت‌هایش را با این جمله به اتمام رساند: «علی کریمی‌خالق فوتبال است و باید در فوتبال حضور داشته باشد و این حسن اساسنامه است که راه را برای فوتبالی‌ها باز کرده است. * آجرلو در پاسخ به این سؤال که آیا از شائبه دخالت در انتخابات می‌ترسد؟ گفت: «وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این انتخابات گزینه دارند.» وی درباره این که گزینه‌هایشان چه کسانی هستند، تأکید کرد که دوست ندارد «علیه دوستانش که در این برنامه حضور دارند» صحبت کنند. اما منظور او و اشاره دستش کاملا ًواضح بود که چه کسی را نشان کرده است. * دو نامزد درباره موضوع حق پخش تلویزیونی صحبت کردند و تأکیدشان این بود که این مسأله را در فضای آرام با تلویزیون حل کنند. باتوجه به رؤسای قبلی هم در این زمینه تلاش بسیاری کردند، باید دید تلاش هر یک از این سه نامزد در صورت برتری در انتخابات به کجا خواهد رسید.

حال باید منتظر ماند و دید از بین این سه کاندیدای غیرفوتبالی و علی‌کریمی ‌چه کسی در دهمین روز اسفند کلید ریاست فدراسیون فوتبال را به دست خواهد گرفت.