سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اشاره به اینکه قاچاق خودروها با قاچاق بقیه کالاها فرق اساسی دارد، گفت: این قاچاق، سفارشی و ویژه است و مشتری خاص دارد. به گزارش مناقصهمزایده، حمیدرضا دهقانینیا؛ با اشاره به اینکه دستگاههایی از جمله گمرک، پلیس راهور، پلیس گذرنامه و دبیرخانه مناطق آزاد ویژه اقتصادی در ورود […]
****
عضو حقوقدان شوراینگهبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام گزارشی از حضور در پارلمان را منتشر کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از ایسنا، هادی طحاننظیف؛ عضو حقوقدان شوراینگهبان در مطلبی با عنوان «روایت پارلمان ۲۶» در اینستاگرام خود نوشت: سهشنبه(۲۸ بهمنماه) ۱۳۹۹، به مجلس رفتم برای تبیین نظر شورا درخصوص «طرح ساماندهی صنعت خودرو» و همچنین برای یافتن راهکارهایی جهت رفع اشکال آن، از طرف کمیسیون صنایع و معادن دعوت به عمل آمده بود. این طرح از مجلس قبل چندین بار در تردد بین مجلس و شوراینگهبان بوده است. در آخرین مصوبه ارسالی در مجلس دهم، شوراینگهبان ماده۴ آن را مغایر بند۸ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی یعنی مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامهریزی برای ارتقای کیفیت و رقابتپذیری در تولید و نیز بند۹ این سیاستها یعنی اصلاح و تقویت همهجانبه نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامیدر تقویت بخش واقعی دانسته بود. البته هیأتعالی نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام نیز مصوبه را مغایر بندهایی از سیاستهای کلی تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و همچنین سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی دانسته بود که این موضوع نیز از طریق شوراینگهبان، مستقلاً به مجلس منعکس شده بود. در کمیسیون، مباحث مختلفی از جمله پیشنهاداتی راجع به عرضه خودرو در بورس مطرح شد و من هم سعی کردم در مورد موضوعات مرتبط با قانون اساسی و اشکالات شوراینگهبان توضیحاتی مطرح کنم. در انتها مقرر گردید پیشنهادهای اصلاحی در کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گیرند و سپس در کمیسیون تصمیمگیری نهایی صورت گیرد. طبیعتاً پیشنهادات کمیسیون پس از رأیگیری و تصویب در صحن علنی مجلس، نهایی و مصوب تلقی خواهند شد و پس از آن شوراینگهبان و هیأتعالی نظارت، نسبت به رفع شدن یا نشدن اشکال خود اظهارنظر خواهند نمود.»
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.