یک دلار از پول نفت تلف نشده است

معاون اول رئیس‌جمهوری یک دلار از پول نفت تلف نشده است معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار کرد: در نشستی در حضور رهبر معظم انقلاب یکی از آقایان مدعی شد فردی را می‌شناسد که می‌تواند روزانه ۲ میلیون بشکه نفت بفروشد، اما همه تنها مدعی بودند و نتوانستند حتی یک بشکه نفت بفروشند. به گزارش مناقصه مزايده […]

معاون اول رئیس‌جمهوری

یک دلار از پول نفت تلف نشده است

معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار کرد: در نشستی در حضور رهبر معظم انقلاب یکی از آقایان مدعی شد فردی را می‌شناسد که می‌تواند روزانه ۲ میلیون بشکه نفت بفروشد، اما همه تنها مدعی بودند و نتوانستند حتی یک بشکه نفت بفروشند.

به گزارش مناقصه مزايده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری،   تامین مالی در دوران تحریم را موضوعی مهم توصیف کرد و گفت: یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کاسته شدن اتکا بودجه کشور به نفت بود، این تصمیم راهبردی در شرایطی گرفته شد که ۳۰ درصد بودجه کشور به نفت متکی بود و رئیس‌جمهور نادان به حقوق بشر و نژادپرست آمریکایی‌ها پا روی خطوط لوله برای قطع شدن صادرات نفت گذاشت.

وی افزود: امروز کسی نیست که بگوید بودجه کشور در این ایام دچار تلاطم شدید شده، امسال و تا اوایل اسفندماه، ۵۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور بوده که هزینه شده و کمتر از ۹ هزار میلیارد تومان آن از درآمد نفت به‌دست آمده و کشور در این شرایط اداره شده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: نگویند نتایج اقتصاد مقاومتی چه بوده و چه کارکردی داشته است. اقتصاد مقاومتی سبب افزایش تولید، کاهش وابستگی به نفت، مقاومت در برابر تکانه‌های خارجی و دستاوردهای بسیاری شده است.

جهانگیری با بیان اینکه با قاطعیت می‌گویم هیچ کشوری از دوستان شفیق و نزدیک ایران و دیگران به طور رسمی از ما نفت خریداری نکرده‌اند، گفت: در نشستی در حضور رهبر معظم انقلاب یکی از آقایان مدعی شده بود فردی را می‌شناسد که می‌تواند روزانه ۲ میلیون بشکه نفت بفروشد. رئیس‌جمهوری در آن نشست گفتند این فرد را به ما معرفی کنید، ما حاضریم او را به سمت وزیر نفت بگذاریم، اما همه فقط مدعی بودند و نتوانستند حتی یک بشکه نفت بفروشند.

وی عنوان کرد: ما با یافتن راهکارهایی توانستیم نفت را با ده‌ها خطر و ریسک به فروش رسانده و پول آن را به کشور بازگردانیم، با قاطعیت می‌گویم که تا آنجا که من مطلع هستم یک دلار از پول نفت در این میان تلف نشد و نه‌تنها فردی مثل بابک زنجانی که افرادی بسیار کوچک‌تر از او نیز به‌وجود نیامدند.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در سال ۹۸ وقتی نمی‌توانیم به درآمدهای نفتی به اندازه محاسبه شده دست یابیم بخشی از ۱۵ میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات با نرخ ۴۲۰۰ تومانی را حذف کردیم و برای نمونه ارز واردات شکر و برنج حذف شد و گفتیم تا جایی که ممکن است تولید داخلی انجام شود و برای رفع نیاز کشور از ارز نیمایی استفاده شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه عده‌ای در کشور شعار می‌دادند که باید ارز ۴۲۰۰ تومانی باید از کالاهای اساسی حذف شود تاکید کرد: باید نام افرادی را که از ارز ۴۲۰۰ تومانی که مانند خون ملت بود و نیاز مردم از طریق این ارز به کشور وارد می‌شد سوء استفاده می‌کردند را سربازان آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران لقب داد که دستگاه قضایی با شدت با این سوء استفاده‌گران برخورد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی در دوران اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور اشتغال‌زا بود، افزود: پیش از شیوع بیماری کرونا با درآمد نفتی ۸۰۰ میلیون دلاری در کشور به رقم ۵۰۰ هزار شغل سالانه رسیدیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در روزهای پایان سختی‌ها هستیم و پس از تحمل این عسر به یسر و گشایش می‌رسیم، خطاب به مدیران کشور گفت: باید در برابر تحریم‌های احتمالی آمادگی داشته باشیم تا این توطئه دشمنان خنثی شود.