ارزیابی فرآیند تدارکات عمومی معرفی نماگر سهولت معامله با دولت-سوم

 البته این قانون هم هنوز به تمام دستاوردهای مورد انتظار دست نیافته است و نیازمند آموزش مستمر مجریان و ناظران مربوطه توسط متخصصان ذی‌صلاح و نیز نظارت جامع و تخصصی و همچنین اصلاحات دوره‌ای و به ویژه بازنگری اساسی جهت بهبود آیین‌نامه‌های اجرایی آن است. اما لزوم این گام‌های تکمیلی، مانع درک این واقعیت نیست […]

 البته این قانون هم هنوز به تمام دستاوردهای مورد انتظار دست نیافته است و نیازمند آموزش مستمر مجریان و ناظران مربوطه توسط متخصصان ذی‌صلاح و نیز نظارت جامع و تخصصی و همچنین اصلاحات دوره‌ای و به ویژه بازنگری اساسی جهت بهبود آیین‌نامه‌های اجرایی آن است. اما لزوم این گام‌های تکمیلی، مانع درک این واقعیت نیست که «قانون برگزاری مناقصات» نسبت به قانون پیشین، یعنی قانون «آیین‌نامه معاملات دولتی» (مصوب۱۳۴۹) و نیز نسبت به قوانین بدیل یعنی «آیین‌نامه معاملات شهرداری پایتخت» (مصوب۱۳۵۵ و البته هنوز مورد عمل در مراکز استان و شهرهای بالای یک‌میلیون نفر) و «آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها» (مصوب۱۳۴۶ و هنوز مورد عمل در دیگر شهرداری‌ها) دارای ظرفیت‌های بسیار بیشتری برای توسعه «رشد»، «کارآیی» و «برابری» است.