بیمارستان‌ها موظف به پرداخت هزینه بیماران پروانه‌ای هستند

رییس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت بیمارستان‌ها موظف به پرداخت هزینه بیماران پروانه‌ای هستند رییس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ برای بیماران EB گفت: این بیماران همچون سایر افراد مبتلا به بیماری صعب‌العلاج، از خدمات ویژه در بیمارستان‌های سراسر کشور بهره‌مند می‌شوند. به گزارش […]

رییس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت

بیمارستان‌ها موظف به پرداخت هزینه بیماران پروانه‌ای هستند

رییس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ برای بیماران EB گفت: این بیماران همچون سایر افراد مبتلا به بیماری صعب‌العلاج، از خدمات ویژه در بیمارستان‌های سراسر کشور بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش فارس، رضارضایی در نشست خبری مشکلات بیماران پروانه‌ای که در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: در بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی طبق دستورالعمل حمایت از بیماران صعب‌العلاج که بیماران EB نیز در این گروه قرار دارند، تحت پوشش خدمات درمانی ویژه قرار می‌گیرند.

وی افزود: بیمارستان‌ها براساس این دستورالعمل موظف هستند در صورت عدم توانایی بیمار، در پرداخت هزینه‌ها به آن تخفیف دهند.

رییس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به این‌که بیماری پروانه‌ای بیماری جدیدی نیست و معاونت درمان وزارت بهداشت سال‌ها است که به این مشکلات بیماران واقف است، گفت: با اجرای طرح تحول، کاهش پرداخت از جیب بیماران را شاهد بوده‌ایم و رضایتمندی بیماران نیز افزایش یافته و مشکلات چندگانه بیماران، بسیار اندک شده است.

رضایی با بیان این‌که متأسفانه تعداد بیماران در کشور ما به دلیل وقوع حوادث و بحران‌هایی همچون سیل، زلزله و آتش‌سوزی زیاد است، گفت: سالانه حدود ۲۵ بیمار سوختگی داریم که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و وزارت بهداشت تلاش کرده اقدامات لازم را جهت کمک به بیماران به ویژه بیماران نیازمند انجام دهد.

وی اضافه کرد: بیمارستان‌های دولتی باید هزینه بیماران EB که توانایی لازم برای خدمات ارایه ‌شده به آن‌ها را ندارند، پرداخت کنند گفت: سقف و کف اعتبارات در این زمینه مشخص شده و حتی اگر بیمارستان نیز متضرر شود، موظف است هزینه بیمار را پرداخت کند.

رییس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت از راه‌اندازی سامانه EB خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز موظف شده که با همکاری خانه EB نسبت به شناسایی بیماران در سراسر کشور اقدام کند.

 

رضایی با اشاره به این‌که ۱۰ قطب در سراسرکشور جهت تحت پوشش قرار گرفتن کامل بیماران EB درنظر گرفته شده است، گفت: پانسمان این بیماران از این پس رایگان دراختیار آنان قرار خواهد گرفت و اعمال جراحی خاص و ترمیمی نیز در بیمارستان‌هایی نیز که در این قطب‌‌ها درنظر گرفته شده به صورت تخفیف ویژه یا رایگان انجام می‌شود.