کشف ۱۸۰۰خودرو دوتیکه در مراکز تعویض پلاک

  معاون فنی و مهندسی و خدمات پلیس راهور ناجا با هشدار نسبت به فک پلاک وکالتی، آمارهایی از تخلفات مکشوفه در مراکز شماره‌گذاری پلیس راهور را اعلام کرد. سرهنگ احمد رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در مراکز تعویض و نقل و انتقال پلاک، نسبت به اطمینان از صحت مدارک بررسی‌های لازم […]

 

معاون فنی و مهندسی و خدمات پلیس راهور ناجا با هشدار نسبت به فک پلاک وکالتی، آمارهایی از تخلفات مکشوفه در مراکز شماره‌گذاری پلیس راهور را اعلام کرد.

سرهنگ احمد رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در مراکز تعویض و نقل و انتقال پلاک، نسبت به اطمینان از صحت مدارک بررسی‌های لازم انجام می‌شود، گفت: همچنین درباره مطابقت موارد درج شده در کارت ماشین و اسناد با بدنه خودرو نیز اقداماتی انجام می‌شود و اینطور نیست که یک نفر خودرویی را بیاورد و بلافاصله شماره‌گذاری انجام شود.

وی با بیان این‌که تلاش کردیم مجموعه این اقدامات در کم‌ترین زمان ممکن انجام شود تا شهروندان برای ارایه دریافت خدمات معطل نشوند، اظهار‌کرد: روزانه به‌طور میانگین ۱۵ تا ۱۷ هزار عملیات نقل و انتقال پلاک و تعویض آن در مراکز سراسر کشور انجام می‌شود، اما در این بین گرچه تخلفات سهم اندکی دارند اما نسبت به رصد این موارد نیز اقدام می‌شود.

معاون فنی و مهندسی و خدمات پلیس راهور ناجا ادامه‌داد: بر این اساس در ۱۱ ماهه امسال حدود ۱۸۰۰ دستگاه خودروی دو تیکه شناسایی شده است. خودروهای دو تیکه غالباً به دلیل تصادف شدید یا مواردی دیگر به این شکل در آمده و شماره‌گذاری آن تخلف است و افرادی که بخواهند چنین خودروهایی را شماره‌گذاری کنند مرتکب جرم شده‌اند و با این خودرو‌ها به عنوان خودروی غیرمجاز برخورد می‌شود.

به گفته رستمی، طی این مدت ۴۰۰ مورد جعل پلاک و ۴۱۰ خودروی مسروقه در مراکز تعویض و نقل و انتقال پلاک شناسایی شده است.

معاون فنی و مهندسی و خدمات پلیس راهور ناجا به ایسنا گفت: طی این مدت بیش از ۱۰۰۰ مورد مدارک فاقد اصالت به مراکز تعویض پلاک ارایه شد که ۳۰۰ مورد مربوط به جعل مدارک بوده که پلیس بار‌ها نسبت به آن هشدار داده است.

 

رستمی با اشاره به جعل مدارک افزود: عمده‌‌ترین تخلفی که در جعل مدارک رخ می‌دهد موضوع وکالت‌نامه‌های جعلی است از این رو توصیه همیشگی پلیس به شهروندان این است که از ارایه وکالت‌نامه برای نقل و انتقال و تعویض پلاک خود خودداری کرده و شخصاً به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند، چراکه شماره پلاک متعلق به فرد است و تا زمانی که این پلاک فعال باشد، کلیه جرایم مرتکب شده با این خودرو به نام صاحب پلاک ثبت شده و در مقابل آن مسؤول است.