شطرنج مرگبار کی‌روش و برانکو

شطرنج مرگبار کی‌روش و برانکو جنگ کی‌روش و برانکو که در مدت‌ها قبل هم وجود داشت شبیه به شطرنج شده است. با این حال در این معادله و پیچیدگی‌های خاصپرسش این است که فدراسیون فوتبال کجاست؟ به گزارش مهر، جنگ کی‌روش و برانکو وارد مرحله سخت خود شده است، در این سوی میدان برانکو صدرنشین […]

شطرنج مرگبار کی‌روش و برانکو

جنگ کی‌روش و برانکو که در مدت‌ها قبل هم وجود داشت شبیه به شطرنج شده است. با این حال در این معادله و پیچیدگی‌های خاصپرسش این است که فدراسیون فوتبال کجاست؟

به گزارش مهر، جنگ کی‌روش و برانکو وارد مرحله سخت خود شده است، در این سوی میدان برانکو صدرنشین لیگ است و آماده ورود به لیگ قهرمانان آسیا. در آن سو کی‌روش صدرنشین گروه خود در راه جام جهانی است و او هم آماده ورود به رقابت‌های برگشت مقدماتی جام جهانی.

هر دو اردو می‌خواهند، هر دو هم مسابقات مهمی در پیش دارند و هر دو می‌دانند چه می‌کنند و تا کجا جلو می‌روند. اردوی اول فصل کی روش در این مجادله به سود برانکو لغو شد. در واقع اردوی ارمنستان لغو شد تا پرسپولیس به اوکراین برود. برانکو این بار هم می‌خواست با مصاحبه‌های بی‌وقفه‌‌اش همین کار را بکند و اردو را کلاً لغو کند اما کی روش این بار جور دیگری وارد بازی شد. او بازیکنان پرسپولیس را در لیست بازگشت گذاشت تا همه فشار روی دوش برانکو وارد شود هم از منظر افکار عمومی و هم از آنها مهم‌تر بازیکنان تیم.

حالا ۷ ملی‌پوش پرسپولیس با قیافه‌های عصبانی به برانکو نگاه می‌کنند و می‌دانند از کی‌روش بر می‌آید که دیگر آنها را به تیم ملی دعوت نکند و آنها حضور در آوردگاه بزرگی مثل جام‌جهانی را از دست بدهند. اگر چه این از عقل به دور به نظر می‌رسد اما کی‌روش پیش از این با جباری‌ها، رحمتی‌ها، عقیلی‌ها، خلعتبری‌ها و… رفتار حذفی داشته و بعید هم نیست که روزی آنقدر عصبانی شود که دیگر بازیکنان پرسپولیس را به تیم ملی دعوت نکند یا این‌که کم و بیش آنها را دعوت کند اما تحویل نگیرد.

پاتک کی‌روش به برانکو در واقع یک حرکت شطرنج‌گونه بود، اگر چه در نیم فصل اول برانکو، کی‌روش را ناپلئونی مات کرد و اردوی ارمنستان تیم ملی را تبدیل کرد به اردوی اوکراین پرسپولیس اما این بار کی‌روش با دو حرکت کیش بزرگی به برانکو داده است. از آن کیش‌ها که به خوزه‌مانوئل داد و به امیرقلعه‌نویی.

حالا این شطرنج در خانه‌های سیاه و سفید ادامه دارد و فدراسیون در هیچ کجای این بازی دیده نمی‌شود. نه پادرمیانی، نه حکمتی و نه رودررویی درستی. آنها در سئول جنوبی نه تشر می‌زنند به برانکو که نباید اردوی ملی را به خاطر باشگاه لغو کنند نه حمله می‌کنند به کی روش که چرا اینهمه لجوجانه و کودکانه رفتار کرده است.

 

به هر حال این شطرنج ادامه دارد و طرفین در حال ساختن زمینه‌هایی برای روزمبادای نتیجه نگرفتن هستند. اصل ماجرا این است هر دو می‌گویند اگر نتیجه نگرفتیم تقصیر آن یکی خارجی است. غافل از این‌که این رفتار هر دو را می‌زند.