فرهادی از دختر «آرتور میلر» جایزه گرفت

فرهادی از دختر «آرتور میلر» جایزه گرفت دختر «آرتور میلر»، نویسنده معروف آمریکایی جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان انجمن ملی نقد آمریکا را به اصفرفرهادی اهدا کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، در مراسم اعطای جوایز سالانه انجمن ملی نقد آمریکا که با حضور چهره‌های سرشناس سینمایی در نیویورک برگزار شد، اصغرفرهادی جایزه بهترین فیلم خارجی زبان […]

فرهادی از دختر «آرتور میلر» جایزه گرفت

دختر «آرتور میلر»، نویسنده معروف آمریکایی جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان انجمن ملی نقد آمریکا را به اصفرفرهادی اهدا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در مراسم اعطای جوایز سالانه انجمن ملی نقد آمریکا که با حضور چهره‌های سرشناس سینمایی در نیویورک برگزار شد، اصغرفرهادی جایزه بهترین فیلم خارجی زبان سال را از دستان «ربکامیلر»، دختر «آرتورمیلر»، نویسنده نمایشنامه «مرگ فروشنده» دریافت کرد.

«میلر» هنگام اهدای جایزه به فرهادی درباره او گفت: «اصغر فرهادی در فیلم‌هایش کاری می‌کند که لحظه‌های ظاهراً روزمره با تعلیق بسیار ارایه شوند. من واقعاً فکر می‌کنم که او نه تنها استاد واقعی تعلیق است، بلکه استاد برانگیختن احساس همدلی در مخاطب نیز هست. نمایشنامه «مرگ‌فروشنده» پس‌زمینه‌ای ‌است در این فیلم. این نمایشنامه درباره مردی‌ است که جامعه‌اش تغییر می‌کند و درباره فشاری ا‌ست که جامعه وارد می‌کند تا این مرد را تغییر دهد. «فروشنده» نیز فیلمی ‌است که شما به راستی تأثیر جامعه بر کاراکتر انسان‌ها را می‌بینید و همچون نمایشنامه، این‌که چگونه آدم‌‌ها توسط زمانه‌شان بلعیده می‌شوند. من فکر می‌کنم که ما تعداد زیادی فیلم نداریم که ما را وادار به دوباره فکر کردن در مقیاس بزرگ‌تری درباره شخصیت‌ها و انسان‌ها کند. من این کیفیت را در کارهای فرهادی بسیار ستایش می‌کنم و بسیار مفتخر هستم که این جایزه را به وی تقدیم می‌کنم.»

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه خود از ربکا میلر گفت: «این افتخار بزرگی ا‌ست که برای سومین بار از انجمن ملی نقد آمریکا جایزه دریافت می‌کنم. نقاط اشتراک بسیاری بین داستان من و نمایشنامه مرگ یک فروشنده وجود داشت. بنابراین احترام خودم را به آرتورمیلر ابراز می‌کنم و از ربکا سپاسگزارم».

 

انجمن ملی نقد آمریکا، یکی از قدیمی‌‌ترین سازمان‌های سینمایی مستقل آمریکاست که در سال ۱۹۰۹ یعنی ۱۳ سال پس از تولد سینما شکل گرفت.