آلودگی هوا تا ۳۵ درصد احتمال بروز سکته مغزی را افزایش می‌دهد

آلودگی هوا تا ۳۵ درصد احتمال بروز سکته مغزی را افزایش می‌دهد دبیر علمی نهمین کنگره بین الملی سکته مغزی با اشاره به این‌که آلودگی هوا تا ۳۵ درصد احتمال بروز سکته مغزی را افزایش می‌دهد، گفت: افزایش آگاهی مردم از عوامل پیشگیرانه سکته مغزی در کاهش آمار این بیماری مؤثر است. به گزارش مناقصه‌مزایده […]

آلودگی هوا تا ۳۵ درصد احتمال بروز سکته مغزی را افزایش می‌دهد

دبیر علمی نهمین کنگره بین الملی سکته مغزی با اشاره به این‌که آلودگی هوا تا ۳۵ درصد احتمال بروز سکته مغزی را افزایش می‌دهد، گفت: افزایش آگاهی مردم از عوامل پیشگیرانه سکته مغزی در کاهش آمار این بیماری مؤثر است.

به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط‌عمومی انجمن استروک ایران، امیر حجازی در آستانه برگزاری نهمین کنگره بین‌المللی استروک ایران اظهارداشت: آخرین دستاوردها، اطلاعات علمی و یافته‌های درمانی در حوزه سکته مغزی در این کنگره مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار می‌گیرد و علاوه بر اساتید داخلی ۹ مهمان خارجی از کشورهایی همچون آمریکا، هند، ترکیه، انگلستان و آلمان در کنگره حضور خواهند داشت و حاضرین از سخنرانی‌های آنها بهره‌مند می‌شوند.

 

دبیر علمی نهمین کنگره استروک خاطرنشان‌کرد: عوامل مختلفی می‌تواند سبب بروز سکته مغزی شود ولی براساس مطالعات یک سال اخیر مشخص شده؛ آلودگی هوا تا ۳۵ درصد احتمال ابتلا به سکته مغزی را افزایش می‌دهد البته شدت آلایندگی و نوع مواد آلاینده در این زمینه تأثیر‌گذار است.