سکوت فدراسیون در موضوع استعفای کی‌روش

سکوت فدراسیون در موضوع استعفای کی‌روش بنابر گفته امیر عابدینی رییس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی از سمت خود استعفا داده است. به گزارش «ورزش سه»، این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که هنوز هیچ یک از مقامات رسمی مرتبط با تیم‌ملی خبر استعفای کی‌روش را تأیید نکرده است. با این حال […]

سکوت فدراسیون در موضوع استعفای کی‌روش

بنابر گفته امیر عابدینی رییس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی از سمت خود استعفا داده است.

به گزارش «ورزش سه»، این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که هنوز هیچ یک از مقامات رسمی مرتبط با تیم‌ملی خبر استعفای کی‌روش را تأیید نکرده است. با این حال عابدینی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرگزاری میزان اعلام کرده کی‌روش شفا‌هاً و کتباً انصراف خود از هدایت تیم ‌ملی ایران را اعلام کرده تصمیمی که با توجه به تصمیمات اخیر سرمربی تیم‌ملی دور از انتظار نبوده اما چندان هم نمی‌شود روی صحت آن مطمئن بود. پیش از این به نظر می‌رسید با توجه به جنگ کی‌روش – برانکو، سرمربی تیم‌ملی از اسلحه استعفا برای زیر فشار گذاشتن رقیب باشگاهی‌اش استفاده کند.

در حال حاضر رسانه‌های ورزشی به دنبال منبع مطمئنی برای کنترل صحت این خبر می‌گردند اما به جز عابدینی که تنها با یک خبرگزاری به گفت‌وگو نشسته فرد دیگری این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده است. البته عابدینی از نزدیکان به رییس فدراسیون به شمار می‌آید و بعید است که حرفی نامربوط از زبان وی خارج شود. اگرچه عدم مصاحبه با سایر خبرگزاری‌ها نشان می‌دهد در این‌ باره گفت‌وگویی از بالا با وی صورت گرفته است و به همین دلیل عابدینی به تلفن همراه خود جواب نمی‌دهد.

هیأت رییسه فدراسیون فوتبال برای بررسی حاشیه‌های اخیر به وجود آمده در تیم ملی و استعفای کارلوس‌کی‌روش دیروز تشکیل جلسه داد.

هدایت‌ا… ممبینی درباره شایعه اخیر مبنی بر استعفای کارلوس کی‌روش در امارات و بازنگشتن این مربی به ایران پس از اتمام اردوی تیم ملی اظهارکرد: به نظرم در شرایط فعلی آرامش، مهم‌ترین نیاز تیم ملی است و باید آن را حکمفرما کنیم. اختلاف‌نظرهای اخیر نباید منجر به حاشیه شود.

امروز هیأت رییسه فدراسیون فوتبال به منظور بررسی این اتفاقات و تشکیل جلسه می‌دهد. در شرایطی که تیم‌های رقیب ما برای ادامه مسابقه‌های جام جهانی در حال برنامه‌ریزی هستند، ما هم نیاز داریم که با آرامش بیش‌تری کار را پیش ببریم و با فراغ بال برنامه‌هایمان را مرور کنیم.

او در پاسخ به این سؤال که آیا کی‌روش استعفا داده است، تأکید کرد: من این موضوع را از طریق رسانه‌ها شنیدم اما درباره آن صحبت خواهیم کرد. نباید با این اتفاقات کی‌روش از تیم ملی جدا شود. او بخش مهم و جدایی‌ناپذیری از تاریخ فوتبال ایران است که توانسته نتایج خوبی را در سال‌های اخیر کسب کند. در حال حاضر ایران تیم نخست آسیاست و نتایجی را درخور نام ایران را کسب کرده است که انشاا… با حل و فصل شدن این اتفاقات برای دومین دوره متوالی به جام جهانی صعود می‌کنیم.

عضو هیأت رییسه فدراسیون در واکنش به این‌که آیا اعضای هیأت رییسه مخالف جدایی کی‌روش هستند، گفت: به هر حال، این موضوع را بررسی می‌کنیم. اعضا نظرات خودشان را بیان می‌کنند اما به نظر من فوتبال ایران با کی‌روش موفق بوده و در آینده نزدیک توفیقات بیش‌تری خواهد داشت. پس از حضور او تیم ما جوان شده و باید حمایت‌ها از او و تیمش را ادامه دهیم که در این راه آرامش، مهم‌ترین نیاز تیم اوست.

ممبینی در واکنش به اظهارات امیر عابدینی مبنی بر این‌که کی‌روش استعفای خود را به صورت کتبی ارایه کرده است، گفت: به هر حال بحث‌هایی در این باره شده و من هم آن را شنیده‌ام. آن را پیگیری می‌کنیم. در این مقطع جدایی کی‌روش بزرگ‌‌ترین ضربه را به تیم ما می‌زند و دلیلی برای جدایی او وجود ندارد.

عضو هیأت رییسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: انشاا… فضا طوری شود که بتوانیم این همکاری را ادامه دهیم و از بروز حاشیه‌ها جلوگیری کنیم. فدراسیون فوتبال این توانایی را دارد که حاشیه‌ها را جمع کند. در این موقعیت حساس، کی‌روش باید به‌کارش با تیم ملی ادامه دهد.

کی‌روش مقصر درگیری‌های اخیر با برانکو است

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با اشاره به چالشی که میان سرمربی تیم ملی و برانکو به وجود آمده است، گفت: کی‌روش مقصر اصلی این ماجراهاست و این مسایل به تیم ملی هم ضربه خواهد زد.

حمید درخشان در گفت‌و‌گو با مهر، در رابطه با چالشی که میان کی‌روش و برانکو به وجود آمده و منجر به اخراج پرسپولیسی‌‌ها از اردوی تیم ملی شده است، گفت: این موضوعات اصلاً خوب نیست و ممکن است تیم ملی از این چالش‌ها ضربه بخورد. مقصر اصلی این ماجرا کی‌روش است چرا که برانکو تنها نظرش که به حق نیز بوده را بیان کرده است.

وی افزود: برانکو نسبت به باشگاهش و هواداران مسؤولیت دارد و حرف بدی نزده که کی‌روش بخواهد چنین عکس‌العملی نشان دهد. برانکو توهینی به هیچ شخصی نکرد و فقط استدلالش را بیان کرد که این استدلال کاملاً درست و حرفه‌ای بود.

پیشکسوت فوتبال ایران اضافه‌کرد: کی‌روش یک مربی بزرگ است و باید به اندازه اسمی که دارد، آستانه تحملش هم بالا باشد. این بازیکنان پرسپولیس جزو نفرات اصلی تیم ملی بودند و ممکن است به خاطر همین کار تیم ملی نیز ضربه بخورد. متأسفانه در این فوتبال آنقدر اختیارات به برخی افراد می‌دهیم که دیگر نمی‌توانیم آن را جمعش کنیم.

درخشان اظهار کرد: بازیکنان با باشگاهشان تحت قرارداد هستند و باید تابع باشگاه باشند و بهترین عملکردشان را در تیمشان داشته باشند. پرسپولیس چند روز دیگر باید دور دوم لیگ را شروع کند و همچنین در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باید حضور قدرتمند داشته باشد و باید همه ارکان تیم تمام حواسشان را معطوف موفقیت تیم کنند.

نباید غلام حلقه به گوش کی‌روش باشیم

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال نیز گفت: همه اهالی این رشته نباید غلام حلقه به گوش کی‌روش باشند و اجازه بدهند این سرمربی خارجی هر توهینی که می‌خواهد به فوتبال ایران بکند.

رحمان رضایی با اشاره به اتفاقات اخیر در اردوی تیم ملی و جبهه‌گیری کی‌روش مقابل برانکو و راندن بازیکنان پرسپولیس از اردوی تیم ملی اظهارداشت: متأسفانه کی‌روش اصلاً نمی‌داند آبروی ملی یعنی چه. سؤال من از سرمربی تیم ملی این است که آیا شما می‌دانی شرافت چیست؟ کی‌روش نباید به خودش اجازه دهد هر زمانی که دلش خواست هر توهینی را به اهالی فوتبال ایران بکند.

 

ملی‌پوش سابق فوتبال کشورمان گفت: رفتن به جام جهانی آرزوی همه ایرانی‌هاست. اما ما جام جهانی را به قیمت ذلیل شدن مقابل کی‌روش یا هر فرد دیگری نمی‌خواهیم. جام جهانی را می‌خواهیم اما به شرطی که با آبرو و عزت برویم نه با منت و ذلت. متأسفانه کی‌روش معمولاً فراموش می‌کند که او استخدام فدراسیون فوتبال ایران است نه کارفرمای فدراسیون.