۶۳ هزار جانباز شیمیایی داریم

۶۳ هزار جانباز شیمیایی داریم معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید از ارایه خدمات درمانی به ۶۳ هزار و ۸۰۰ جانباز شیمیایی، هزار و ۹۸۰ جانباز قطع نخاعی و ۲۱۸ هزار جانباز اعصاب و روان خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالرضاعباس‌پور در نشست خبری با خبرنگاران در تشریح عملکرد معاونت بهداشت و درمان بنیاد […]

۶۳ هزار جانباز شیمیایی داریم

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید از ارایه خدمات درمانی به ۶۳ هزار و ۸۰۰ جانباز شیمیایی، هزار و ۹۸۰ جانباز قطع نخاعی و ۲۱۸ هزار جانباز اعصاب و روان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالرضاعباس‌پور در نشست خبری با خبرنگاران در تشریح عملکرد معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید گفت: قوانین مختلفی از جمله برنامه پنجم توسعه ما را موظف به ارایه خدمات درمانی به جامعه هدف کرده است. در حال حاضر جانبازان، آزادگان و افراد تحت‌تکفل آنها و همچنین والدین شهدا در لیست جامعه هدف ما قرار دارند.

وی از ارایه خدمت به ۵۳ هزار پدر شهید خبر داد و افزود: علاوه بر این تعداد ۱۱۰ هزار نفر از مادران، ۶۳ هزار نفر از همسران و ۱۵۳ هزار نفر از فرزندان شهدا خدمات این معاونت را دریافت می‌کنند.

عباس‌پور افزود: ۳۰ هزار جانباز زیر ۲۵ درصد، ۲۳۰ هزار جانباز بالای ۲۵ درصد و ۹ هزار و ۶۰۰ جانباز ۷۰ درصد به بالا مشمول دریافت خدمات درمانی و بهداشتی بنیاد شهید شدند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید با اشاره به آمار جانبازان شیمیایی در کشور گفت: ۶۳ هزار و ۸۰۳ جانباز شیمیایی که ۷۴۹ نفر از آنها جانباز شدید، ۳ هزار و ۵۹ نفر متوسط و مابقی جانباز شیمیایی خفیف هستند تحت درمان بنیاد شهید قرار دارند.

وی با اشاره به ارایه خدمات درمانی به هزار و ۹۸۰ جانباز قطع نخاع، گفت: علاوه بر این جانبازان ۲۱۸ هزار جانباز اعصاب و روان تحت درمان قرار دارند. ۴۰ هزار نفر از این جانبازان، جانباز اعصاب و روان معمولی و ۷ هزار نفر جانباز اعصاب و روان شدید هستند.

 

عباس پور در خصوص ارایه خدمات سالمندی در جامعه هدف بنیاد شهید توضیح داد: در حالی ۸ درصد از جامعه آماری کشور در سن سالمندی هستند که این رقم در جامعه هدف بنیاد شهید ۱۳ درصد است، به‌طوری که ۱۵۰ هزار نفر از والدین شهدا در این لیست سالمندی قرار می‌گیرند.