۱۵۰۰ دوربین ترافیک شهر را کنترل می‌کند

۱۵۰۰ دوربین ترافیک شهر را کنترل می‌کند رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: شهر را با ۱۵۰۰ دوربین نظارت تصویری کنترل می‌کنیم و ۳۳۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت نیز در بزرگراه‌ها نصب شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، ایلوش‌وزیری در بازدید اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از مرکز کنترل […]

۱۵۰۰ دوربین ترافیک شهر را کنترل می‌کند

رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: شهر را با ۱۵۰۰ دوربین نظارت تصویری کنترل می‌کنیم و ۳۳۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت نیز در بزرگراه‌ها نصب شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ایلوش‌وزیری در بازدید اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران، اظهار داشت: از سال ۱۳۷۰ ساختمان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران مراحل ساختش آغاز شد و در حال حاضر این ساختمان در برابر زلزله ۹ ریشتری نیز مقاوم است.

وی افزود: در مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران شهر را با ۱۵۰۰ دوربین نظارت تصویری کنترل می‌کنیم و ۳۳۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در بزرگراه‌ها نصب شده است.

رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این‌که ۱۴۸۰ کیلومتر فیبر نوری در کنترل ترافیک شهر تهران استفاده شده است، گفت: ۷۵ درصد معابر بزرگراهی و ۶۵ درصد شریان‌ها با نظارت دوربین را تحت پوشش قرارداده‌‌ایم.

وزیری افزود: ۴۸۹ تقاطع با چراغ هوشمند کنترل می‌شود و ۱۳۱۷ چراغ هوشمند چشمک‌زن برقی نیز در سطح معابر نصب شده است و در مجموع ۵۰۴۵ چراغ در شهر تهران فعال است.

وی با تأکید بر این‌که ۳۳۲ سامانه دوربین سرعت غیرمجاز در ۴ محور شهر تهران فعال است، گفت: تا پایان سال دوربین‌های ثبت تخلف در کندروی آزادگان نیز نصب می‌شود.

رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران افزود: ۱۹۳ سامانه عبور از چراغ قرمز در شهر تهران فعال است. از محدوده زوج و فرد را با ۱۷۶ سامانه کنترل می‌کنیم و ۲۱۹ سامانه نیز طرح ترافیک را به صورت هوشمند کنترل می‌کند.

وزیری بیان داشت: تعداد افرادی که وارد محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد می‌شوند ۲۰ درصد است که متشکل از خودروهای اورژانس و آتش‌نشانی نیز است.

وی افزود: بعضی‌ از افراد درخواست جابه‌جایی دوربین‌‌‌ها را دارند که با توجه به این‌که نصب دوربین‌‌‌ها براساس مصوبه شورای عالی ترافیک است امکان جابه‌جایی دوربین‌‌‌ها نیست.

رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اگر ماشینی بیش‌تر از یک ساعت در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد باشد سامانه برای هر ساعت اضافه کار جریمه اضافه می‌کند.

وزیری خاطرنشان کرد: بعضی‌‌‌ها دوربین‌های سطح شهر را شناسایی کردند و با نصب چسب و ریموت به دنبال آن هستند که تخلف خود را از دید پلیس مخفی کنند ولی با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته می‌توان نسبت به شناسایی این پلاک‌‌‌ها اقدام کرد.

وی یادآور شد: سامانه پیامکی تخلفات در مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران فعال است و نسبت به اعلام ثبت تخلفات اقدام می‌شود.

 

رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این‌که با پلیس راهور تهران همکاری خوبی دارید، گفت: تمامی دوربین‌های ثبت تخلفات شهر تهران به صورت کاملاً فعال است.