کی‌روش تیم ملی را به خطر انداخته است

یکی جلوی سرمربی را بگیرد کی‌روش تیم ملی را به خطر انداخته است بیایید ببینیم کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران بدون بحث دعوا با فدراسیون و برانکو و بدون استعفا دادن چه می‌گوید و حرف حسابش چیست؟ او می‌گوید: «چین، مقابل تیم ملی کرواسی بازی کرده است. همان زمانی که اردوی تمرینی تیم ملی […]

یکی جلوی سرمربی را بگیرد

کی‌روش تیم ملی را به خطر انداخته است

بیایید ببینیم کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران بدون بحث دعوا با فدراسیون و برانکو و بدون استعفا دادن چه می‌گوید و حرف حسابش چیست؟ او می‌گوید: «چین، مقابل تیم ملی کرواسی بازی کرده است. همان زمانی که اردوی تمرینی تیم ملی ایران به هم ریخت، کرواسی به چین کمک کرد تا برای بازی مقابل ایران و برنده شدن در این بازی بهتر آماده شود. فوق‌العاده است!

به گزارش مهر، حرفه‌ای‌گری رقبای ما موضوع جدیدی برای ما نیست. چین پیش از این مقابل ایسلند هم بازی کرده است. در همین زمان، یعنی خارج از تقویم فیفا، ازبکستان مقابل گرجستان و ارمنستان به میدان خواهد رفت. قطر هم انجام یک بازی دوستانه مقابل مولداوی را اعلام کرده است. اما در ایران مقامات ورزشی ما قدرت به اجرا درآوردن فاز سوم برنامه آمادگی تیم ملی در راه جام‌جهانی را ندارند.

دوستان عزیز، واقعیت کاملاً روشن است. رقبای ما یک برنامه حرفه‌ای را برای آمادگی خود در راه رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب کرده‌اند اما فدراسیون ایران تصمیم گرفت در مسیر مخالف این راه قدم‌بردارد.»

بررسی حرف‌های کی‌روش بی‌توجه به دعواهای اخیر

برای ورود به عرصه ملی شاید باید درست‌تر نگاه کنیم، بدون توجه به حاشیه‌ها و هیاهو‌ها و دعواهای موجود. اشتباهات در تصمیم‌های ما آنجا رقم می‌خورد که می‌رویم وسط گود و خودمان جزو طرفین دعوا می‌شویم و یک طرف را می‌گیریم و حاضر هم نیستیم حرف‌های طرف مقابل را بشنویم اما اگر بتوانیم روزی هیاهو را مثل برفک‌های تلویزیون‌های قدیمی حذف کنیم و اصل تصویر را ببینیم شاید بهتر بتوانیم تصمیم‌سازی کنیم.

کی‌روش ترسیده و ما هم باید بترسیم

این سرمربی یک بار دیگر هم ترسیده بود، پیش از بازی با سوریه در آن ورزشگاه عجیب و باران جادویی، نتیجه آن ترس و آن صورت اصلاح نکرده را دیدیم که تیم ملی مقابل ضعیف‌‌ترین تیم گروه متوقف شد در حالی‌که بزرگان گروه را از پیش پا برداشته بود. آن روز‌ها اردوی تایلند کی‌روش به دلیل فوت پادشاه آن کشور لغو شده بود و نتیجه را دیدیم. حالا دوباره کی‌روش نگران است، بیانیه می‌دهد، آماده‌سازی تیمش را مقایسه می‌کند، در این مقایسه شکست را می‌بیند. اردوی ارمنستانش را از بین رفته می‌بیند، اردوی تایلند را هم ایضاً، اردوی اماراتش را هم به جز اعصاب‌خرابی بدون دستاورد می‌بیند. بازی با عراقش را لغو شده می‌بیند و همینطور بازی با مراکش را.

کی‌روش ترسیده است و ما وقتی کی‌روش می‌ترسد باید بترسیم؛ چون او یک مربی بین‌المللی است و می‌داند هیچ تیمی در دنیا با به خدمت گرفتن یک مربی نمی‌تواند موفق شود، بلکه موفقیت مجموعه‌ای است از امکانات، برنامه‌ریزی، تحقیق و مطالعه و تلاش و البته حمایت از یک دیگر.

تیم ملی در خطر است

کی‌روش حالا تقریباً همه این عوامل را روی هوا می‌بیند و مقایسه‌‌اش با دیگر حریفان را درک می‌کند. او قصد داشت در این شش ماه و آن ۳ اردوی لغو شده موج سوم تیم ملی ایران را با جوان‌تر‌ها برای جام‌جهانی بسازد اما همه برنامه‌هایش روی هوا رفت و حالا باید حتی نگران بازی با قطر هم باشد، همینطور چین و کره و …

فوتبال یک مجموعه است، یک زندگی است باید برای رشد در آن همه جانبه کوشید و برای موفقیت صرف استخدام یک کی‌روش کافی نیست. با این حال این مرد پرتغالی خودش هم تیم ملی را به خطر انداخته است. او یا در ایران نیست و یا هر وقت هم که هست مشغول مصاحبه علیه دیگران و صادر کردن بیانیه است.

 

درحالی که برانکو سکوت کرده و نمی‌خواهد ماجرای درگیری‌ها و مشاجره‌ها را ادامه دهد، کی‌روش ول کن نیست و مدام بیانیه می‌دهد. بیش‌تر از همه او وضعیت تیم ملی را به خطر انداخته است. مشخص نیست با این وضعیت آیا تمرکز کی‌روش روی تیم ملی هست یا خیر؟