معاون رییس‌جمهوری:وضعیت حوزه زنان و خانواده مطلوب نیست

  معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان این‌که در حوزه زنان و خانواده هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم، گفت: روز زن و خانواده را باید به روز حل مسایل زنان تبدیل کنیم. به گزارش مهر، شهیندخت مولاوردی در نشست مشاوران و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانی سراسر کشور با […]

 

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان این‌که در حوزه زنان و خانواده هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم، گفت: روز زن و خانواده را باید به روز حل مسایل زنان تبدیل کنیم.

به گزارش مهر، شهیندخت مولاوردی در نشست مشاوران و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانی سراسر کشور با اشاره به فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دو سال گذشته گفت: امیدواریم سال آینده این هم‌اندیشی‌‌ها به صورت منظم و فصلی برگزار شود و پیگیر برنامه‌ها و دغدغه‌های مشترک این حوزه باشیم.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: سال ۹۴ به قول رییس‌جمهوری سال سخت و پر از فراز و نشیبی بود. این سختی‌‌ها میراث‌دار گذشته است و پس از رفع تحریم‌ها هم هنوز اتفاق خاصی نیفتاده، اما زمینه برای تحقق وعده‌ها و گشایش امور فراهم شده است.

وی ادامه داد: با تمام موانع و چالش‌‌ها در دو سال گذشته با همکاری تمامی مشاوران و مدیران کل امور بانوان از سراسر کشور کار را پیش بردیم.

مولاوردی با اشاره به سختی‌‌ها و فشار در حوزه زنان و خانواده گفت: منظورم افزون بر فشارهای کاری، فشارهایی است که عملکرد زنان به ویژه شخص خودم را نشانه گرفته است. با این حال امیدواریم دینِ خودمان را به زنان کشور در دوره‌ای که به سرعت در حال گذر است، ادا کنیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهور اظهار امیدواری‌کرد با تشکیل مجلسی کارآمد که در رأس امور است بتوانیم شاهد مجلسی باشیم که با ایفای نقش اساسی خود در قانون‌گذاری، قدم‌های اساسی را به ویژه در حوزه زنان و خانواده ‌بردارد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات هفتم اسفند تأکیدکرد: با این انتخابات به نظر می‌رسد سرمایه اجتماعی در حال ترمیم است. اعتمادی که انجام شد، پاسخی بود به عملکرد و شفافیت دولت و وظیفه ماست که این سرمایه اجتماعی را حفظ کنیم، زیرا تخریب سرمایه اجتماعی یک‌شبه رخ می‌دهد، اما ترمیم آن ممکن است سال‌ها به طول بینجامد.

مولاوردی افزود: باید مشارکت حداکثری در تمام مراحل برنامه‌ریزی و اجرا ادامه یابد، زیرا مردم‌سالاری دینی تازه از پای صندوق‌های رأی شروع می‌شود و باید برنامه‌ها را با هم پیش ببریم.

وی با اشاره به انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری آینده اضافه کرد: روند فعلی باید در این انتخابات پیگیری شود. مجلس تشکیل شده با ترکیبی که پیدا کرده است، برآیندی است از انواع تفکرات موجود در جامعه که می‌توانند با لحاظ ریشه‌های زندگی خانوادگی و خانواده ایرانی مجموعه مطالبات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … را در دستور کار قرار دهند و مثل دوره‌های گذشته شاهد تصویب قوانینی نباشیم که پس از مدت کوتاهی نیاز به ترمیم داشته باشند یا قابلیت اجرا نداشته باشند.

معاون رییس‌جمهوری با اشاره به روز جهانی زن گفت: این روز می‌تواند فرصت مضاعفی فراهم کند برای جلب توجهات و ایجاد حساسیت در چالش‌هایی که وجود دارد. هر کشوری از دریچه فرهنگی خود به روز جهانی زن نگاه می‌کند و درس‌های مشترکی بین همه زنان در دنیا وجود دارد که امیدواریم تلاش مضاعف برای تأمین جایگاه والای زنان انجام شود.

 

مولاوردی با بیان این‌که زنان پناه‌جو از جمله چالش‌های حوزه زنان در سطح جهان به ویژه در منطقه هستند، ادامه داد: شاهد دردهای زنان سوری، عراقی و افغان و سایر زنان در منطقه هستیم که به نام دین و سوء‌استفاده از دین دچار این وضعیت شده‌اند که امیدواریم با تلاش کشورهای اسلامی در تسکین این آلام موفق باشیم.