انتخاب مجمع مشترک برای استقلال و پرسپولیس مغایر قانون است

انتخاب مجمع مشترک برای استقلال و پرسپولیس مغایر قانون است انتخاب مجمعی مشترک برای دو باشگاه استقلال پرسپولیس، به‌طور کلی خلاف قوانین و اساسنامه است که اخیراً از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است. به گزارش مهر، با تصویب وزارت ورزش و جوانان در دولت، اعضای مجمع عمومی و قانونی دو باشگاه استقلال […]

انتخاب مجمع مشترک برای استقلال و پرسپولیس مغایر قانون است

انتخاب مجمعی مشترک برای دو باشگاه استقلال پرسپولیس، به‌طور کلی خلاف قوانین و اساسنامه است که اخیراً از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است.

به گزارش مهر، با تصویب وزارت ورزش و جوانان در دولت، اعضای مجمع عمومی و قانونی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انتخاب شدند. براساس این مصوبه وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی به همراه وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقتصاد و همچنین رییس سازمان برنامه و بودجه، اعضای مجمع عمومی و رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انتخاب شدند. اتفاقی که نه تنها نمی‌توان آن را به فال نیک گرفت، بلکه می‌توان آن را یک تخلف در مدیریت دو باشگاه به حساب آورد.

در ماده ۳۰ از مقررات حرفه‌ای‌سازی فوتبال ایران مصوب اردیبهشت سال ۱۳۹۰ که از نوع A می‌باشد و الزام آور بوده و عدم رعایت آن موجب رد شدن درخواست مجوز حرفه‌ای‌سازی می‌شود و کاملاً با قوانین فیفا و AFC تطبیق دارد، درج گردیده: باشگاه متقاضی باید اظهارنامه رسمی ارایه نماید که مبانی مالکیت و مکانیسم کنترل باشگاه را مشخص نماید. .هیچ شخص حقیقی یا حقوقی مرتبط با امور اجرایی، مدیریتی و یا ورزشی باشگاه چه مستقیم و چه غیرمستقیم:

الف) نباید دارای سهام باشگاه دیگری که در همان مسابقات شرکت می‌کند، باشد.

ب) نباید دارای سهام عمده با حق رأی در باشگاه دیگری که در همان مسابقات شرکت می‌کند، باشد.

ج) نباید دارای حق نصب و یا عزل اکثریت اعضای اداری، مدیریتی یا نظارتی باشگاه دیگری باشد که در همان مسابقات شرکت می‌کند.

د) نباید دارای سهام و کنترل اکثریت حق رأی سهامداران در باشگاه دیگری که در همان مسابقات شرکت دارد به‌موجب یک قراردادی که متعاقباً با سایر سهامداران آن باشگاه منعقد می‌گردد، شود.

ه) نباید عضو باشگاه دیگری باشد که در همان مسابقات شرکت می‌کند.

و) نباید به هر نحو درگیر مدیریت، اداره و یا امور ورزشی باشگاه دیگری که در همان مسابقات شرکت می‌کند، باشد.

ز) دارای قدرتی به هر نحو بر مدیریت باشد.

ح) اداره و یا امور ورزشی باشگاه دیگری که در همان مسابقات شرکت می‌کند را برعهده داشته باشد.

این‌گونه اسناد باید توسط دارندگان حق امضا کم‌تر از ۳ ماه قبل از مهلت اعلام شده برای تسلیم درخواست مجوز به کمیته صدور مجوز باید تنظیم گردد (مراجعه شود به ماده F.۰۱) .

 

قوانین موجود با صراحت نشان می‌دهد که وجود اعضای مشترک در مجمع قانونی و رسمی دو تیم کاملاً قوانین حرفه‌ای‌سازی فوتبال ایران، AFC و فیفا می‌باشد.