کیانوش تمکین نکرد؛ خانه‌نشین شد

قلم قرمز روی نام قهرمان المپیک کیانوش تمکین نکرد؛ خانه‌نشین شد تنش‌های بین سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری و کیانوش‌رستمی آن قدر ادامه پیدا کرد تا انوشیروانی تصمیم آخر خود را گرفت؛ محروم از مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی! به گزارش «ورزش سه»، تنش‌های بین کیانوش رستمی و سجادانوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران […]

قلم قرمز روی نام قهرمان المپیک

کیانوش تمکین نکرد؛ خانه‌نشین شد

تنش‌های بین سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری و کیانوش‌رستمی آن قدر ادامه پیدا کرد تا انوشیروانی تصمیم آخر خود را گرفت؛ محروم از مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی!

به گزارش «ورزش سه»، تنش‌های بین کیانوش رستمی و سجادانوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران ماه‌هایی قبل از المپیک به اوج خود رسید. جایی که رستمی حاضر به ادامه تمرینات خود در تیم ملی و زیر نظر انوشیروانی نبود و به صورت اختصاصی تمرین می‌کرد. او طلای جهان را در همان تنش‌ها گرفت و رکورد جهان را در مسابقات تهران جابه‌جا کرد تا با پا در میانی رییس فدراسیون، صلحی موقت برقرار شود تا کیانوش برای المپیک به صورت اختصاصی خود را آماده کند.

رستمی با رکورد عالی که به جا گذاشته بود شانس اول کسب مدال طلا در المپیک بود و در آن وضعیت فدراسیون ترجیح داد تا اجازه دهد او به تنهایی و خارج از اردو تمرین کند که این تصمیم به مدال طلای او در ریو منجر شد. رستمی در برنامه‌های تلوزیونی بعد از المپیک بار‌ها مربیان تیم ملی را به بی‌دانشی و آسیب رساندن به ورزشکاران محکوم کرد.

دور جدید تمرینات تیم ملی ماه پیش آغاز شد اما با یک تغییر بزرگ. آیین‌نامه‌ای توسط شورای فنی تیم ملی تصویب شد و تمام ورزشکارانی که باید به اردو می‌آمدند ملزم به امضا و پیروی از آن بودند. تمام ورزشکاران آن را امضا کردند به جز کیانوش‌رستمی که همچنان اعتقاد داشت تمرینات اختصاصی برای او مفیدتر است اما دیروز، سجاد انوشیروانی که تمام ورزشکاران را ملزم به حضور در اردوی تیم ملی کرده بود، کیانوش را از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی کنار گذاشت.

او تمکین نکردن رستمی را دلیل این تصمیم دانست و گفت: «کیانوش در آخرین دعوت ما به اردو حضور پیدا نکرد، بنابراین با توجه به زمان کوتاهی که برای آماده‌سازی ورزشکاران داریم او دیگر شانسی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی نخواهد داشت. کیانوش رستمی از تیم ملی خط نخورده اما همان‌طور که گفتم با توجه به شرایط موجود در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی حضور نخواهد داشت. درصورتی که از آیین‌نامه ورزشکاران تمکین کند، در خدمت رستمی خواهیم بود.»

 

با این حال کیانوش همچنان به تمرینات اختصاصی اعتقاد دارد که با این روش به مدال طلای جهان و المپیک هم رسید اما سرمربی تیم ملی آیین‌نامه‌ای دارد که تأکید به انضباط تیمی می‌کند. این اختلاف نظر به غیبت کیانوش رستمی در قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی انجامید و انوشیروانی با تأکید بر موضع خود می‌گوید تا کیانوش از قوانین تمکین نکند اوضاع همین طور خواهد بود.