سرخابی‌ها بدون کاپیتان‌ مقابل اصفهانی‌‌ها قرار می‌گیرند

ادامه هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال سرخابی‌ها بدون کاپیتان‌ مقابل اصفهانی‌‌ها قرار می‌گیرند ادامه هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال روزهای پنجشنبه و جمعه با ۷ دیدار برگزار می‌شود و پرسپولیس و استقلال باید به مصاف تیم‌های اصفهانی بروند. به گزارش فارس، در اولین بازی این هفته روز سه‌شنبه پیکان موفق شد […]

ادامه هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال

سرخابی‌ها بدون کاپیتان‌ مقابل اصفهانی‌‌ها قرار می‌گیرند

ادامه هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال روزهای پنجشنبه و جمعه با ۷ دیدار برگزار می‌شود و پرسپولیس و استقلال باید به مصاف تیم‌های اصفهانی بروند.

به گزارش فارس، در اولین بازی این هفته روز سه‌شنبه پیکان موفق شد در دیداری جذاب و پرگل با نتیجه ۴ بر ۳ تیم استقلال خوزستان را شکست دهد. در ادامه هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ۷ دیدار طی امروز و فردا برگزار می‌شود. دو تیم پرسیپولیس و استقلال در روز پنجشنبه به مصاف حریفان خود می‌روند. بعد از این هفته ۴ تیم پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن و استقلال خوزستان باید در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند.

نگاهی به این بازی‌‌ها می‌اندازیم:

ذوب آهن – استقلال؛ شاگردان منصوریان بدون کاپیتان به دنبال پنجمین برد در نصف جهان

ذوب آهن دو باخت متوالی داشته و شرایط تیمش مثل گذشته مناسب نیست. مجتبی‌حسینی سر مربی تیم روزهای سختی را در اصفهان تجربه می‌کند با این حال این مربی جوان و با دانش تلاش می‌کند تیمش را از این وضعیت خارج کند. ذوبی‌‌ها اگر به روزهای خوب گذشته‌شان برگردند می‌توانند از استقلال سرحال و آماده امتیاز بگیرند. شاگردان منصوریان ۴ برد متوالی و ۳ گله در لیگ برتر داشته‌اند و بعد از پیروزی مقابل پرسپولیس در بهترین شرایط روحی و روانی قرار دارند. تنها مشکل استقلال برای بازی با ذوب آهن محرومیت رابسون مدافع برزیلی و سیدمهدی رحمتی است. به این ترتیب خط دفاع و دروازه‌بان استقلال بعد از ۴ برد متوالی به اجبار تغییر می‌کنند.

باید دید آبی‌پوشان بدون کاپیتان و زوج خط دفاع خارجی خود هم می‌توانند به پیروزی برسند یا خط دفاع استقلال آسیب‌پذیر می‌شود. استقلال در صورت پیروزی همچنان در رده سوم جدول باقی می‌ماند و فاصله‌اش با پرسپولیس و تراکتورسازی را کم‌تر می‌کند. این مسابقه یک بازی آسیایی است هر دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. ذوب آهن هم برای این‌که از رده چهارم پایین‌تر نروند و در شکست هت‌تریک نکنند با تمام توان به مصاف آبی‌پوشان خواهند رفت.

فولاد خوزستان- گسترش فولاد تبریز؛ انگیزه‌های متفاوت

فولاد هفته گذشته اولین بردش را در نیم فصل دوم مقابل پدیده به دست آورد و گسترش فولاد هم ۱۰ نفره مقابل سایپا پیروز شد تا فراز کمالوند از شاگردانش حسابی تعریف کند و بگوید سرتاپای بازیکنان گسترش را باید طلا گرفت. گسترشی‌‌ها می‌خواهند همچنان در رده پنجم بمانند و شاید بتوانند در این هفته یک پله هم در جدول صعود کند اما فولاد برای رسیدن به رتبه تک‌رقمی تلاش می‌کند.

پرسپولیس- سپاهان؛ سرخپوشان بدون مهره‌های کلیدی مقابل زردپوشان بحرانی

پرسپولیس بازی بزرگ فصل را به استقلال واگذار کرد آن هم در حالیکه در دربی از نظر آمار برتر از حریف بود با این حال ۳ امتیاز دربی ۸۴ به آبی‌پوشان رسید. سرخپوشان البته هنوز صدرنشین جدول هستند اما دیگر فرصتی برای اشتباه ندارند و باید مقابل سپاهان ۳ امتیاز را بگیرند تا فاصله ۶ امتیازی با تراکتورسازی و فاصله ۱۰ امتیازی با استقلال حفظ شود.

برانکو در این مسابقه هم مشکلات زیادی دارد. محرومیت سیدجلال حسینی و کمال کامیابی‌نیا می‌تواند برای سرخپوشان پایتخت دردسرساز شود. پرسپولیس در غیاب کمال تاوان سختی در دربی داد و اکنون کاپیتانش سیدجلال‌حسینی را هم ندارد. گفته می‌شود احتمال دارد برانکو در قلب دفاعی از حسین ماهینی و محسن ربیع‌خواه استفاده کند دو بازیکنی که در جام حذفی مقابل قشقایی شیراز در این پست بازی کردند و نتیجه فاجعه‌باری برای سرخپوشان رقم خورد.

سرمربی پرسپولیس باید در پست هافبک دفاعی هم بازیکنی را جایگزین ماهینی کند و شاید شهاب کرمی امروز اولین مسابقه‌اش را برای پرسپولیس انجام بدهد. سپاهان هم حال روز خوشی ندارد دو باخت متوالی برای زردپوشان باعث شده که سپاهان در جدول لیگ در جایگاه نهم قرار بگیرد. باخت دور از انتظار ۳ بر صفر مقابل ماشین‌سازی ته جدولی حسابی عبدا…‌ویسی و شاگردانش را زیر فشار قرارداده است و باید دید که آنها مقابل پرسپولیس می‌توانند از بحران خارج شوند یا سومین باخت متوالی را متحمل می‌شوند.

سیاه جامگان- تراکتورسازی؛ نبرد غزال و ژنرال!

تراکتورسازی برای این‌که همچنان در کورس قهرمانی با پرسپولیس بماند باید در مشهد به پیروزی برسد. قلعه‌نویی در بهترین زمان ممکن مقابل سیاه‌جامگان ته جدولی قرار می‌گیرد. تیمی که شرایط نامناسبی دارد و برای فرار از سقوط تلاش می‌کند و در بد‌ترین زمان باید مقابل مدعی قهرمانی صف‌آرایی کند. بعید است شاگردان خداداد عزیزی بتوانند از تراکتورسازی امتیاز بگیرند. خداداد در فوتبال ایران معروف به غزال تیزپا شده و باید دید او می‌تواند در مشهد هم یک شگفتی دیگر خلق کند و از امیر قلعه‌نویی که ملقب به ژنرال است امتیاز بگیرد یا خیر؟ سیاه‌جامگان با ۱۴ گل زده ضعیف‌‌ترین خط حمله لیگ را دارد در مقابل قرمزپوشان تبریزی با ۳۲ گل زده همراه با استقلال زهردار‌ترین خط حمله را در اختیار دارند. آنها هفته گذشته ۴ گل به تیم خوب ذوب آهن زدند و بعید است مقابل سیاه‌جامگان هم مشکلی داشته باشند.

سایپا- صبای قم؛ برد برای فرار از خطر

شاگردان حسین فرکی بعد از ۳ برد متوالی یک شکست بد مقابل گسترش فولاد تبریز داشتند. آنها در حالیکه حریف ۱۰ نفره شده بود و یک بر صفر پیش بودند بازی را به گسترش واگذار کردند تا مدیرعامل و سرمربی تیم از بازی بازیکنانشان انتقاد کنند و اکنون سایپا میزبان تیم انتهای جدولی صبای قم است. سایپا هنوز هم در خطر است و فاصله امتیازیش با تیم‌های پایین‌تر جدول زیاد نیست از سویی دیگر شاگردان صمد مرفاوی تلاش می‌کنند از رتبه چهاردهم و منطقه خطر جدا شوند و هر دو تیم برای برد در این مسابقه به میدان می‌روند.

صنعت نفت آبادان- پدیده؛ رقابت دوازده و سیزده

رقابت تیم‌های دوازدهم و سیزدهم جدول برای همه تیم‌های ته جدول مهم است. نفتی‌‌ها هفته گذشته دربی خوزستان را به استقلال خوزستان واگذار کردند و در ۳ هفته اخیر دو مساوی و یک شکست دارند اما پدیده ۳ باخت متوالی داشته و در رده سیزدهم جدول است. شاگردان رضا مهاجری تلاش می‌کنند نوار باخت‌هایشان را قطع کنند و فیروزکریمی هم نمی‌خواهد دوباره در خانه بازنده شود.

ماشین‌سازی تبریز- نفت تهران؛ رقابت دایی با قعرنشینان با انگیزه

 

ماشین‌سازی پس از پیروزی ۳ بر صفر مقابل سپاهان به بقا در لیگ برتر امیدوار شده با این حال هنوز این تیم در رده شانزدهم و آخر جدول لیگ برتر قرار دارد و اگر در این بازی هم پیروز شود همچنان قعرنشین جدول باقی می‌ماند. نفت تهران هم بعد از مدت‌‌ها ناکامی پیکان را شکست داد. علی‌دایی می‌داند مقابل تیم فرهادکاظمی کار سختی پیش رو خواهد داشت. ماشین‌سازی برای بقا تلاش می‌کند اما بازیکنان نفت انگیزه‌ای برای صعود و ترسی از سقوط ندارند و همین کار دایی را مشکل‌تر می‌کند.