تعیین معابری برای کولبران

فرمانده مرزبانی ناجا اعلام کرد تعیین معابری برای کولبران فرمانده مرزبانی ناجا با بیان این‌که مبلغان منتخب در کنار مرزبانان وظیفه تقویت مبانی دینی، اعتقادی و اخلاقی را برعهده دارند، گفت: مبلغان منتخب، مرزیاران افتخاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند. به گزارش ایسنا، قاسم رضایی در همایش توجیهی مبلغان سازمان عقیدتی سیاسی ناجا […]

فرمانده مرزبانی ناجا اعلام کرد

تعیین معابری برای کولبران

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان این‌که مبلغان منتخب در کنار مرزبانان وظیفه تقویت مبانی دینی، اعتقادی و اخلاقی را برعهده دارند، گفت: مبلغان منتخب، مرزیاران افتخاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، قاسم رضایی در همایش توجیهی مبلغان سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در قم جهت اعزام به یگان‌های مرزی سراسر کشور با اشاره به این‌که طول مرزهای خشکی و دریایی کشور ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر است، اظهارداشت: ما معتقدیم ایران ۸۰ میلیون مرزبان بالقوه و دو میلیون و ۵۰۰هزار مرزبان بالفعل دارد و این دژ محکم نظام اسلامی است.

فرمانده مرزبانی ناجا با مقایسه مبلغان دوران دفاع مقدس و کنونی به تفاوت این دو با یکدیگر اشاره کرد و گفت: اول این‌که تخاصم در دوره کنونی نسبت به دوران دفاع مقدس با سلاح و موشک نیست و دوم این‌که تبلیغ و مدح کم‌تری نسبت به گذشته صورت می‌گیرد.

وی افزود: توفیقی شد در جمع مبلغانی باشیم که به یگان‌های مرزی اعزام می‌شوند تا در کنار رزمندگان، امور دینی، اعتقادی و اخلاقی آنان را برعهده داشته باشند و آن را تقویت کنند.

رضایی با بیان این‌که مبلغان منتخب، مرزیاران افتخاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند، تصریح‌کرد: لباس مرزبانی در اختیار طلاب قرار گرفته و مانند مبلغان دوران دفاع مقدس که لباس رزم می‌پوشیدند، امروز هم طلاب حاضر لباس رزم را بر تن کرده و وارد صحنه‌های مرزبانی خواهند شد.

وی با بیان این‌که در خصوص کمک به مناطق مرزی با تدبیر دولت و شورای عالی امنیت ملی کارگروه ویژه مرزی تشکیل شده، گفت: در این زمینه معبرهای مختلفی برای کولبران و کمک به مرزنشینان تدارک دیده شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: باید قوانین و مقررات بازنگری و همه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله گمرک، پایانه‌ها، بنادر و دستگاه‌هایی که در این مورد نقش دارند شفاف‌تر عمل کنند تا به نوعی از قاچاق کالا بهتر پیشگیری کنیم.

وی با بیان این‌که تنها مرزی که نیاز به دیپلماسی فعال‌تری دارد مرز مشترک با پاکستان است، گفت: هماهنگی در سطح دولت خوب است ولی در سطح منطقه‌ای تلاش بیش‌تری را می‌طلبد و به جد دنبال این هستیم که بتوانیم مرزهای مشترک را مدیریت کنیم و آن‌چه که مورد مطالبه ملت و دولت طرفین است، محقق کنیم.

 

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، گفتنی است در خاتمه با اهدای لباس مرزبانی به طلاب، جمع حاضر به صورت نمادین این لباس مقدس را بر تن کردند.