نمایندگان ایران در مصاف با نمایندگان اعراب

نمایندگان ایران در مصاف با نمایندگان اعراب پرسپولیس – الهلال؛ ذوب آهن- العین تیم فوتبال پرسپولیس نماینده کشورمان در اولین دیدار خود در چهارچوب لیگ قهرمانان آسیا امروز و از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به مصاف تیم پرقدرت الهلال عربستان خواهد رفت. به گزارش «ورزش سه»، تیم فوتبال الهلال عربستان مطرح‌‌ترین باشگاه این کشور صاحب فوتبال […]

نمایندگان ایران در مصاف با نمایندگان اعراب

پرسپولیس – الهلال؛ ذوب آهن- العین

تیم فوتبال پرسپولیس نماینده کشورمان در اولین دیدار خود در چهارچوب لیگ قهرمانان آسیا امروز و از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به مصاف تیم پرقدرت الهلال عربستان خواهد رفت.

به گزارش «ورزش سه»، تیم فوتبال الهلال عربستان مطرح‌‌ترین باشگاه این کشور صاحب فوتبال در آسیا به شمار می‌آید که لقب زعیم را در کشورهای عربی به خود اختصاص داده است.

در شرایطی که پرسپولیس در آخرین اردوی تیم ملی، اکثریت ملی‌پوشان فوتبال ایران را در اختیار داشته است، الهلال نیز در وضعیتی مشابه با قرمزپوشان است و ۹ بازیکن ملی دارد. با این تفاوت که آنها از ۴ ستاره گران‌قیمت خارجی نیز بهره می‌برند. به نقل از پیروزی‌دیلی در این مطلب نگاهی کامل به این تیم ترسناک عربستانی انداخته‌ایم.

 ۹ بازیکن ملی:

۹ بازیکن الهلال در یک سال اخیر به تیم ملی این کشور دعوت شده‌اند.۷ نفر آنها در اردوی اخیر این تیم حضور داشته‌اند و یک نفر به علت مصدومیت اردوی این تیم را از دست داده است. معروف‌‌ترین چهره ملی پوش الهلال، اوسامه هوساوی است. کاپیتان تیم ملی عربستان، ۱۲۱ بار برای این تیم به میدان رفته است و در ۳۲ سالگی از مهم‌ترین بازیکنان این تیم به حساب می‌رود. یاسر‌الشهرانی، محمدالبریک، نواف‌العابد، سلمان‌الفرج، عبدالملک‌الخیبری، عبد المجید الرویلی، عبدا…‌الزوری، محمد‌جحفلی دیگر بازیکنانی هستند که سابقه دعوت به تیم ملی عربستان در یک سال اخیر را داشته‌اند.

بازیکنان خارجی؛ از هافبک سابق پورتو تا مهاجم ۵ میلیون یورویی

کارلوس ادواردو؛

هافبک ۲۷ ساله برزیلی که سابقه بازی در لیگ پرتغال و فرانسه را داشته است. سایت ترانسفر مارکت ارزش این بازیکن را ۴٫۳ میلیون یورو (۱۷٫۶ میلیارد تومان) تخمین زده است. وی سابقه بازی در فلومینزه، پورتو و نیس را داشته و در پست هافبک هجومی بازی می‌کند.

نیکولاس میلیسی؛

هافبک دفاعی ۲۴ ساله و راست پای اوروگوئه‌ای، در تابستان گذشته به الهلال پیوست. ترانسفرمارکت ارزش وی را ۴۰۰ هزار یورو تخمین زده، (۱٫۶ میلیارد تومان)، وی سابقه بازی در اتلتیکو پاراننزه برزیل و دانوبیا اوروگوئه را در پرونده خود دارد.

لئوناردو بوناتینی؛

مهاجم ۲۲ ساله برزیلی در تابستان به الهلال پیوست. لئو با ۱۸۵ سانتی متر قد، ارزشی معادل ۳٫۵ میلیون یورو (۱۴٫۳ میلیارد تومان دارد). وی در تیم زیر ۱۷ سال برزیل به میدان رفته و در۱۲ بازی، ۵ گل به ثمر رسانده. این مهاجم خطرناک در فصل جاری عربستان نیز در ۱۸ بازی ۱۱ بار موفق به گلزنی شده و در رده سوم گلزنان برتر عربستان قرار دارد. وی فصل گذشته در تیم اشتوریل پرتغال، ۱۷ گل به ثمر رساند تا چهارمین مهاجم گلزن لیگ پرتغال در فصل ۲۰۱۵-۱۶ لقب بگیرد.

بوناتینی سابقه بازی در گویاس، کروزیرو و تیم جوانان یوونتوس را در کارنامه دارد و الهلال برای خرید وی از اشتوریل ۵ میلیون دلار (بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان) به تیم پرتغالی پرداخت کرده است.

عمر خربین؛

مهاجم ۲۳ ساله اهل سوریه اخیراً به الهلال پیوسته است. وی در ۲۹ بازی ملی برای تیم ملی سوریه به میدان رفته و ۱۳ بار موفق به گلزنی شده است. وی که بیش‌تر در نقش وینگر ظاهر می‌شود ماه گذشته با قراردادی قرضی از الظفره امارات به الهلال پیوست. خربین در لیگ امارات در ۱۴ بازی ۸ بار موفق به گلزنی شده و در ۴ بازی لیگ برای الهلال، دو بار گل زده است.

 

ذوب آهن، موفق‌‌ترین تیم ایران در لیگ قهرمانان

همچنین تیم ذوب آهن نماینده دیگر کشورمان امروز و از ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه به مصاف تیم العین امارات خواهد رفت. ذوب آهن اصفهان موفق‌‌ترین تیم ایرانی در مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا بوده است.

اصفهانی‌ها در این مسابقات کم‌تر از سپاهان، استقلال و پرسپولیس حاضر بودند اما نتایج ثبت شده توسط آنها عالی بوده است:

*۲۰۰۴:

ذوب آهن در گروه خود با ۴ بازی، یک برد دو مساوی، یک باخت، ۴ گل زده و ۵ گل خورده رتبه دوم را گرفت اما به علت صعود تنها یک تیم، از دور بازی‌ها کنار رفت. ذوب‌آهن پایین‌تر از پاختاکور تاشکند و بالاتر از نادی‌القطر و الرفاعی بحرین ایستاد. آنها در دور اول حضورشان حداقل کاری که کردند آبروداری بود.

*۲۰۱۰:

عملکرد ذوب آهن در این دوره رویایی بود. آنها در گروهی که تیم‌های قدر بنیادکار، الاتحاد عربستان و الوحده را داشت، اول شدند .آنها ۴ برد یک مساوی و یک باخت گرفتند، ۸ گل زدند و ۳ گل خوردند. ذوب آهن در دور بعدی مسابقات ۱-۰ مس کرمان را برد. در دور بعدی برابر تیم قدر پوهانگ کره‌جنوبی در یک بازی ۱-۱ کرد و در بازی بعدی ۲-۱ برنده شده و به نیمه نهایی رفت. در این مرحله برابر الهلال در دو بازی رفت و برگشت برد ۱-۰ گرفت و در فینال و در ورزشگاه توکیو برابر تیم فوتبال سونگنام ایلهواچونما ۳-۱ باخت و دوم شد.

*۲۰۱۱:

الشباب عربستان، الریان قطر و نادی الامارات تیم‌هایی بودند که ذوب آهن برابر آنها ۴ برد یک مساوی و یک باخت، ۷ گل زده و ۳ گل خورده، به دست آورد. کار نماینده شایسته ایران بسیار خوب بود.

ذوب آهن سپس برابر النصر، دیگر نماینده قدر عربستان ۴-۱ در فولاد شهر برنده شد و به یک چهارم نهایی رفت و حریف سامسونگ سوون شد. در بازی رفت تساوی ۱-۱ نتیجه بازی بود. بازی برگشت در ۹۰ دقیقه قانونی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید و در وقت اضافه، تیم فوتبال سامسونگ بود که با نتیجه ۲-۱ برنده و فاتح شد و ذوب آهن از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 *۲۰۱۶:

ذوب آهن در مرحله اول با تیم‌های لخویای قطر، النصر عربستان و بنیادکار ازبکستان همگروه بود و در این مسابقات با ۴ برد ۲ مساوی ۶ گل زده و۳ گل خورده اول شد اما در دور دوم به تیم فوتبال العین در مجموع دو بازی رفت و برگشت ۳-۱ باخت و از دور بازی‌ها حذف شد.

*ذوب آهن یک بار هم در مسابقات فوتبال پلی‌آف در بازی اول ۲-۰ به تیم فوتبال استقلال باخت.

*در مجموع ذوبی‌ها در این بازی‌ها ۱۸ برد ۱۰ مساوی ۷ باخت، ۴۸ گل زده و ۳۱ گل خورده داشته‌اند.