سیاست قطعی دولت، اعزام زائران به حج است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست قطعی دولت، اعزام زائران به حج است صالحی امیری تأکید کرد: سیاست قطعی دولت، اعزام زائران به حج است، اما به شرطی که دولت عربستان شروط دولت جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد. به گزارش ایلنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش گرامیداشت سالروز تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی‌-‌هنری […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیاست قطعی دولت، اعزام زائران به حج است

صالحی امیری تأکید کرد: سیاست قطعی دولت، اعزام زائران به حج است، اما به شرطی که دولت عربستان شروط دولت جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد.

به گزارش ایلنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش گرامیداشت سالروز تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی‌-‌هنری مساجد کشور در جمع خبرنگاران درباره موضوع حج امسال، گفت: درباره حج یک دور مذاکرات موفق را داشته‌ایم و هیأت ۵ نفری که از سوی بنده اعزام شدند، با وزیر حج عربستان ۳ دوره مذاکره انجام دادند و نتیجه مذاکرات این شد که در رابطه با برخی از مسایل به توافق رسیدیم و در بخشی دیگر مسایلی که وجود دارد در حال گفت‌وگو هستیم.

وی افزود: اگر عربستان شروط ما را بپذیرد، سیاست قطعی دولت اعزام حجاج به حج است. نتیجه مذاکرات هرچه باشد به اطلاع مردم می‌رسانیم، اما سیاست جمهوری اسلامی ایران ایجاد زمینه برای اعزام حجاج به بیت‌ا… است، ولی به شرط پذیرش شروط جمهوری اسلامی از سوی دولت عربستان.

وزیر ارشاد درباره بحث افزایش بلیت‌های سینما اظهار کرد: بحث افزایش‌های محدود را برای برخی از زمان‌ها داریم، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی این امر نظارت بر قیمت بلیت‌ها را در دستور کار دارد و این‌که احیاناً یک شوک قیمتی در حوزه بلیت‌های سینما به وجود بیاید را نداریم و ما مانع این امر هستیم؛ اما افزایش منطقی که بتواند جوابگوی صاحبان سینما و تهیه‌کنندگان باشد را داریم و این افزایش کاملاً منطقی است.

صالحی‌امیری درباره بیمه فعالان قرآنی، روزنامه‌نگاران و هنرمندان عنوان کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که در سال گذشته ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر بیمه بودند و امسال ۱۲ هزار نفر به لیست بیمه‌شدگان جدید اضافه کردیم که ۲۰۰۰ نفر از آنها فعالان قرآنی هستند و بنا داریم که در سال ۹۶ تمام هنرمندان، روزنامه‌نگاران و فعلان قرآنی که در نوبت بیمه هستند را بیمه کنیم.

 

وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری که برای حمایت از حوزه‌های قرآن و مساجد چه برنامه‌هایی دارید، گفت: ما برای حمایت از حوزه قرآن و امور مساجد برنامه‌های زیادی داریم و جزو اولویت‌های وزارت فرهنگ است که باید این عرصه‌ها به شدت تقویت شوند. ما با تقویت این کانون‌‌‌ها می‌توانیم کاهش آسیب‌های اجتماعی را داشته باشیم و تلاش ما این است که نسل جوان بتوانند با مساجد و قرآن ارتباط بیش‌تری برقرار کند. در دیداری که با فعالان قرآنی داشتیم، در رابطه با استفاده از فضای مجازی و انتشار روزانه آیات قرآن در این عرصه برنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی را داشته‌ایم.