مقررات اسکار تغییر می‌کند

مقررات اسکار تغییر می‌کند آکادمی اسکار امسال با مسایل زیادی روبه‌رو شد و انتخاب فیلم برنده جایزه مستند از این جمله است که در نهایت موجب شد تا اعضای آکادمی مقررات جدیدی وضع کنند. به گزارش ایلنا به نقل از جورنالز، در حالی که اعضای آکادمی اسکار از انتخاب فیلم «او.جی‌سیمپسون: ساخت آمریکا» به عنوان […]

مقررات اسکار تغییر می‌کند

آکادمی اسکار امسال با مسایل زیادی روبه‌رو شد و انتخاب فیلم برنده جایزه مستند از این جمله است که در نهایت موجب شد تا اعضای آکادمی مقررات جدیدی وضع کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از جورنالز، در حالی که اعضای آکادمی اسکار از انتخاب فیلم «او.جی‌سیمپسون: ساخت آمریکا» به عنوان برنده اسکار بخش مستند راضی نیست، این امر منجر شد تا مقررات جدیدی برای انتخاب در برخی از بخش‌ها وضع شود.

این نارضایتی نه از محتوای فیلم مستند بلکه از فرم این فیلم مستند بلند ۷ ساعته ریشه گرفته است.

از همین رو آکادمی اعلام کرد: در بخش مستند فیلم‌های چند قسمتی یا سریال‌های محدود اجازه ندارند تا به عنوان شرکت کننده وارد شوند.

فیلم «او.جی» در قالب مستند کوتاه ۵ قسمتی ساخته شد و با وجود این در جشنواره سانس نمایش داده شد و اکرانی محدود در سینما‌ها داشت.

این تنها آکادمی اسکار نبود که از این فیلم تجلیل کرد بلکه این فیلم جایزه اسپریت سینمای مستقل و جایزه انجمن تهیه‌کنندگان را هم برد و چندین گروه از منتقدان سینمایی آن را تحسین کردند و به آن جایزه دادند.

با این حال مقررات جدید اسکار این فیلم را در رده فیلم‌های تلویزیونی قرار خواهد داد.

تغییر دیگر در بخش انتخاب نامزد انیمیشن ایجاد شده است که بر مبنای آن برای انتخاب نامزد انیمیشن بلند همه اعضای اسکار که حق رأی دارند می‌توانند رأی خود را ارسال کنند. پیش از این یک گروه منتخب متخصص با رأی خود ۵ نامزد این بخش را انتخاب می‌کرد.

در عین حال مقررات جدید شامل حال بخش موسیقی فیلم نیز شده است و رأی‌دهندگان این بخش در صورتی که سازندگان موسیقی یک فیلم ۳ نفر یا بیش‌تر باشند، به عنوان یک گروه یک تندیس اسکار دریافت می‌کنند.

 

در بخش تهیه‌کنندگان نیز تلاش بر محدود شدن تعداد تهیه‌کنندگان در پذیرش بخش بهترین فیلم بوده است و از این پس گروهی متشکل از دو یا چند تهیه کننده به عنوان یک تهیه‌کننده واحد در نظر گرفته می‌شوند و تنها در صورتی که از اتحادیه تهیه‌کنندگان دارای مجوز کار جداگانه باشند به عنوان همکار در نظر گرفته خواهند شد.