اختلاف آرای صادره در پرونده سعید مرتضوی

اختلاف آرای صادره در پرونده سعید مرتضوی وکیل مدافع پرونده سازمان تأمین اجتماعی از بازنشسته شدن قاضی پرونده سعیدمرتضوی خبر داد و گفت: در بخشی از این پرونده مفتوحه شاهد اختلاف آرا هستیم. مجتبی‌نظری در گفت‌و‌گو با مهر درباره آخرین وضعیت بخش نخست پرونده مرتضوی که پیش‌تر برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه ۲۲ […]

اختلاف آرای صادره در پرونده سعید مرتضوی

وکیل مدافع پرونده سازمان تأمین اجتماعی از بازنشسته شدن قاضی پرونده سعیدمرتضوی خبر داد و گفت: در بخشی از این پرونده مفتوحه شاهد اختلاف آرا هستیم.

مجتبی‌نظری در گفت‌و‌گو با مهر درباره آخرین وضعیت بخش نخست پرونده مرتضوی که پیش‌تر برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شده بود، گفت: این پرونده هنوز منتهی به صدور رأی نشده و در دست بررسی قضات دادگاه قرار دارد.

وی افزود: در این پرونده یکی از قضات رأی داده و بعد اختلاف آرا بین مستشاران و رییس دادگاه حاصل شده است.

وکیل مدافع سازمان تأمین اجتماعی از بازنشسته شدن قاضی این پرونده نیز خبر داد و گفت: قاضی پرونده رأی صادر کرده اما اکنون بازنشسته شده است. قاضی جدید پس از خواندن پرونده و آرای صادره باید حکم صادر کند.

این وکیل دادگستری در خصوص بخش دیگر پرونده سعیدمرتضوی، گفت: بخش دوم پرونده مرتضوی که در شعبه ۱۰۵۷۷ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حیدری، منجر به صدور حکم شلاق برای متهم شده بود، به شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع شده است و همچنان در نوبت رسیدگی است.

وی افزود: ما معتقد بودیم که طبق ماده ۱۰۴ قانون سازمان تأمین اجتماعی که هر برداشتی از وجوه این سازمان به منزله برداشت از وجوه دولت و در نتیجه اختلاس است و نیز طبق ماده ۵ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری، موضوع پرونده اختلاس محسوب می‌شود که این مسأله در دادگاه بدوی نادیده گرفته شد.

 

گفتنی است، بخش دوم پرونده تأمین اجتماعی به طرفیت سعیدمرتضوی، رییس اسبق این سازمان است که آبان سال ۹۴ در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری مورد بررسی قرار گرفت اما دادگاه با ایراد به کیفرخواست صادره، آن را به‌کارشناسی ارجاع و برای رفع نواقص به دادسرا بازگرداند.