تهران در آستانه رکورد ۳۰۰ کیلومتر مترو

تهران در آستانه رکورد ۳۰۰ کیلومتر مترو مینا زمانیان – شهردار تهران از تحقق رکورد ۳۰۰ کیلومتر مترو در تهران خبر داد. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمدباقرقالیباف در حاشیه افتتاح پایانه متروی شهید کلاهدوز با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در آغاز سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توفیق داشتیم تا پایانه متروی […]

تهران در آستانه رکورد ۳۰۰ کیلومتر مترو

مینا زمانیان – شهردار تهران از تحقق رکورد ۳۰۰ کیلومتر مترو در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمدباقرقالیباف در حاشیه افتتاح پایانه متروی شهید کلاهدوز با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در آغاز سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توفیق داشتیم تا پایانه متروی خط ۴ را در شرقی‌‌ترین نقطه تهران به وسعت ۱۶ هکتار افتتاح کنیم، گفت: شبکه مترو نیازمند زیرساخت‌هایی است که در همین راستا لازم است در انتهای هر خط مترو پایانه‌های مورد نظر را احداث کنیم تا قطار‌ها برای توقف شبانه و آماده‌سازی بر این پایانه‌ها پارک شوند و همچنین خدماتی همچون نظافت، شستشو و تعمیرات واگن‌‌ها نیز انجام شود.

قالیباف با بیان این‌که به جز هزینه‌های صورت گرفته برای خرید زمین مورد نیاز به منظور احداث این پایانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه تأسیسات این خط هزینه شده است، افزود: امیدواریم با این کار سرعت سرویس‌دهی افزایش یابد و سر فاصله حرکت قطار‌ها کاهش یابد.

وی درباره انتقال پایانه شرق به محل جدید نیز گفت: ما منتظر بودیم سفرهای نوروزی شهروندان به صورت کامل به اتمام برسد تا بتوانیم پایانه شرق را در ماه جاری به محل جدید منتقل کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش رو به منظور افتتاح خطوط جدید با بیان این‌که خط ۷ مترو به عنوان یکی از خطوط مهم و پررونق متروی تهران در آینده نزدیک افتتاح می‌شود، تأکیدکرد: تست گرم خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) در روزهای آتی انجام می‌شود و همان‌طور که پیش از این به شهروندان قول داده بودیم ۱۰۰ کیلومتر متروی تهران به زودی افتتاح خواهد شد تا بتوانیم به رکورد ۳۰۰ کیلومتر مترو در تهران دست یابیم و کلیه ۸ خط متروی تهران را به پایان برسانیم.

راه‌اندازی ۳ خط مترو در نیمه اول امسال

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در حاشیه مراسم افتتاح پایانه مترو شهیدکلاهدوز از راه‌اندازی خطوط ۶ و ۷ و فرودگاه امام خمینی (ره) مترو در نیمه اول امسال خبر داد.

 

مازیار حسینی با بیان این‌که ما در آستانه تکمیل خطوط ۸گانه مترو تهران قرار داریم، گفت: با افتتاح خطوط باقیمانده، مترو تهران جزو ۱۰ مترو بزرگ دنیا خواهد بود.