پیش بازی الهلال- پرسپولیس: محکوم به برد در نبرد قهرمانان

پیش بازی الهلال- پرسپولیس: محکوم به برد در نبرد قهرمانان پرسپولیس امروز و از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران به مصاف الهلال از عربستان می‌رود دیداری که اگر با شکست الهلال همراه نشود، راه صعود سرخپوشان به چیزی شبیه معجزه نیاز دارد. به گزارش وب سایت برنامه۹۰، پرسپولیس ۵ روز پس از بالا بردن جام […]

پیش بازی الهلال- پرسپولیس: محکوم به برد در نبرد قهرمانان

پرسپولیس امروز و از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران به مصاف الهلال از عربستان می‌رود دیداری که اگر با شکست الهلال همراه نشود، راه صعود سرخپوشان به چیزی شبیه معجزه نیاز دارد.

به گزارش وب سایت برنامه۹۰، پرسپولیس ۵ روز پس از بالا بردن جام قهرمانی لیگ برتر باید در یک دیدار مرگ و زندگی آسیایی به میدان برود.

پرسپولیس در لیگ ایران بدون دغدغه قهرمان شد اما در آسیا کارش گره خورد. گره‌ای که در بازی قبلی مقابل الریان قطر ایجاد شد. قرمز‌ها اگر آن بازی خانگی را می‌بردند، حالا خیالی آسوده در آسیا داشتند اما هم اکنون با توجه به شرایط جدول مجبورند الهلال عربستان را شکست دهند.

امشب دو تیم پرطرفدار آسیا یک بار دیگر در مسقط عمان به مصاف هم می‌روند. به دلیل مشکلات سیاسی بین ایران و عربستان این بازی مانند دیدار رفت دو تیم در مسقط برگزار می‌شود. بازی رفت یک-یک مساوی شد.

در گروه D لیگ قهرمانان آسیا الهلال با ۸ امتیاز صدرنشین است، الریان قطر ۷ امتیاز دارد و پرسپولیس ۵ امتیازی است. پرسپولیس اگر الهلال را ببرد گام بلندی در راه صعود برمی‌دارد. چرا که با این تیم هم امتیاز می‌شود و از آنجا که در صورت مساوی بودن امتیاز‌ها بازی رودررو ملاک خواهد بود پرسپولیس بالاتر از الهلال قرار می‌گیرد و می‌تواند با برد در بازی آخر خود مقابل الوحده حتی به عنوان صدرنشین صعود کند.

نتیجه‌ای غیر از برد کار پرسپولیس را به اما و اگر می‌کشاند و آن موقع پرسپولیس باید منتظر باشد که الوحده در امارات، الریان را شکست دهد. کلید صعود پرسپولیس بردن الهلال در بازی امشب است؛ مأموریتی بسیار سخت.

مشکلات برانکو

برانکو ایوانکوویچ برای نتیجه گرفتن در مسقط مشکلات بزرگی دارد. پرسپولیس دو بازیکن مهم خود؛ جلال‌حسینی و سروش‌رفیعی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. محمدانصاری هم مصدوم است. در واقع هر دو مدافع وسط پرسپولیس؛ حسینی-انصاری در بازی مهم امشب غایب‌ هستند. برانکو مجبور است در غیاب این ۳ مهره کلیدی تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کند. به احتمال فراوان حسین‌ماهینی و ربیع‌خواه در قلب خط دفاعی بازی خواهند کرد. برانکو مجبور است از فرشاداحمدزاده در دفاع چپ استفاده کند. کاری که در طول فصل چندین بار هم انجام داده است. صادق‌محرمی هم دفاع راست پرسپولیس در بازی مقابل الهلال خواهد بود. همچنین محسن‌مسلمان از هافبک چپ به هافبک نفوذی می‌آید تا جای سروش‌رفیعی را پر کند.

در آن سوی میدان الهلال هم غایبان زیادی دارد. یاسرالقحطانی، یاسرالشحرانی، سالم‌الدوساری و مجاهدالمنی، محمد‌الشلهوب به دلیل آسیب‌دیدگی و بیماری بازی با پرسپولیس را از دست داده‌اند.

نبرد قهرمانان

الهلال در این فصل تیم قدرتمندی است. دو تیم شباهت زیادی بهم دارند. هر دو در فصل گذشته نایب قهرمان شدند و این فصل با اقتدار جام قهرمانی را بالای سر بردند. پرسپولیس ۳ هفته مانده به پایان لیگ قهرمان لیگ برتر ایران شد. الهلال هم ۳ روز پیش دو هفته مانده به پایان لیگ عربستان، قهرمان لیگ عربستان شد.

 

الهلال تیمی که دوبار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است در این فصل از یک سرمربی آرژانتینی به نام رامون‌دیاز بهره می‌برد. گفته می‌شود دیاز گزینه سرمربی‌گری تیم ملی کشورش هم هست. الهلال چند بازیکن با کیفیت خارجی هم دارد. لئو بوناتینی مهاجم جوان برزیلی الهلال یکی از خطرناک‌‌ترین بازیکنان این تیم است. بازیکنی که در این فصل ۱۲ گل زده است. کارلوس‌ادواردوی برزیلی و نیکولاس ملیسی اروگوئه‌ای دیگر بازیکنان مطرح الهلال‌ هستند که در خط هافبک توپ می‌زنند. این تیم چندین ملی پوش عربستانی هم دارد. یاسرالقحطانی و محمدالشلهوب از جمله بازیکنان نام‌آشنای الهلال محسوب می‌شوند.