در انتظار ورژن اتلتیکویی ذوب‌آهن

در انتظار ورژن اتلتیکویی ذوب‌آهن تیم ذوب‌آهن دیگر نماینده کشورمان نیز امشب و از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در اصفهان میزبان تیم العین امارات است. با توجه به شرایط گروه سوم مسابقات و ابزار هجومی که تیم العین در اختیار دارد، به نظر می‌رسد اتخاذ بازی تدافعی که شاگردان مجتبی‌حسینی نیز در آن تبحر دارند، شیوه‌ای […]

در انتظار ورژن اتلتیکویی ذوب‌آهن

تیم ذوب‌آهن دیگر نماینده کشورمان نیز امشب و از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در اصفهان میزبان تیم العین امارات است.

با توجه به شرایط گروه سوم مسابقات و ابزار هجومی که تیم العین در اختیار دارد، به نظر می‌رسد اتخاذ بازی تدافعی که شاگردان مجتبی‌حسینی نیز در آن تبحر دارند، شیوه‌ای مناسب برای مقابله با تیم با تجربه العین باشد.

به گزارش «ورزش سه»، هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در گروه سوم با پیروزی ذوب‌آهن مقابل بنیادکارازبکستان و تساوی ۲ بر ۲ العین امارات مقابل الاهلی عربستان خاتمه یافت، تا نماینده عربستان ۸ امتیازی شود و دو تیم ذوب‌آهن و العین به ترتیب با ۷ و ۶ امتیاز رتبه‌های بعدی را در اختیار داشته باشند.

شاگردان مجتبی حسینی اولین دیدار خود در این فصل را مقابل العین انجام دادند و در آن دیدار با ارایه یک بازی منسجم و یکپارچه موفق به کسب تساوی یک بر یک شدند. نگاهی به آمار این دیدار به خوبی نشان می‌دهد که ذوب‌آهن با به‌کار گرفتن تاکتیکی تدافعی موفق به مهار ستاره‌های نایب قهرمان فوتبال آسیا در فصل گذشته شد. مالکیت شاگردان ذوب‌آهن در دیدار رفت مقابل العین ۲۸٫۴ بود در مقابل ۷۱٫۶ تیم میزبان. تعداد پاس‌های بلند شاگردان مامیچ ۶۲۰ بود در مقابل ۲۵۱ پاس بازیکنان ذوب‌آهن. بازیکنان العین در دیدار رفت در مجموع ۲۴ بار به سمت دروازه رشید مظاهری شوت زدند و ذوب‌آهنی فقط ۳ بار موفق به این کار شدند. تعداد شوت‌های العین از داخل محوطه جریمه ۱۷ مرتبه بود و در مقابل سبزپوشان ذوب‌آهن تنها دو بار از داخل محوطه جریمه موفق به انجام این کار شدند.

با این حال اگر آمار این تیم بیش‌تر مورد بررسی قرار دهیم به نکات جالبی دست پیدا می‌کنیم؛ علی‌رغم این‌که تیم العین ۲۴ بار دروازه رشیدمظاهری را مورد هدف قرارداد، در نهایت فقط یکبار موفق به باز کردن دروازه گلر در روز درخشش او شد و در مقابل تیم ذوب‌آهن که تنها سه بار فرصت شوت به دروازه را پیدا کرده بود، یک بار موفق به باز کردن دروازه شد. شاگردان حسینی آماری ۸۴ درصدی در موفقیت تکل‌های خود ثبت کردند و ۲۳ بار موفق به قطع توپ بازیکنان حریف شدند، در شرایطی که بازیکنان العین فقط ۳ بار موفق به انجام این کار شدند.

مجتبی حسینی در کنفرانس خبری پیش از این دیدار گفته: شناخت خوبی از العین دارم. این تیم جزو تیم‌هایی است که بازی خانگی و بیرون از خانه برایش فرقی نمی‌کند. آنها با یک استراتژی بازی می‌کنند. در صحبت‌های اولیه خودم گفتم باید از تجربه مسابقات قبلی استفاده کنیم. العین در زمین حریف هم تیم بسیار خطرناکی است و توانست بنیادکار را شکست دهد.

این موضوع نشان می‌دهد که سرمربی ذوب‌آهن بهتر از هر کارشناسی به قدرت تهاجمی تیم العین و تبحر آنها در زمان مالکیت توپ واقف است؛ ضمن این‌که باید به این موارد تجربه آسیایی نماینده امارات را نیز اضافه کرد.

 

شاگردان مامیچ هفته چهارم رقابت‌ها را با نتیجه‌ای مشابه بازی رفت مقابل الاهلی عربستان خاتمه دادند تا با توجه به پیروزی ذوب‌آهن مقابل بنیادکار در رتبه سوم گروه قرار بگیرند. شاگردان مامیچ در این دیدار به پیروزی احتیاج خواهند داشت و شاید در دیدار خانگی هم به مانند دیدار رفت استراتژی مناسب برای نماینده ایران تکیه بر بازی تدافعی و چشم داشتن به ضد حملات باشد.