سامانه‌ نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان رونمایی شد

سامانه‌ نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان رونمایی شد با تکمیل طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌ نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان (نماد) در ۶ استان کشور، از نرم‌افزار طراحی شده‌ این سامانه با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد ریالی بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) رونمایی شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بنیاد برکت، […]

سامانه‌ نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان رونمایی شد

با تکمیل طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌ نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان (نماد) در ۶ استان کشور، از نرم‌افزار طراحی شده‌ این سامانه با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد ریالی بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) رونمایی شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی بنیاد برکت، دومین نشست شورای عالی سند نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد) در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

عارف نوروزی، مدیرعامل بنیاد برکت در این نشست با بیان این‌که طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌ نماد با مشارکت برکت‌تل یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی بنیاد برکت انجام گرفته است، گفت: بنیاد برکت به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با سرمایه‌گذاری مبلغ ۱۵ میلیارد ریالی طرح نرم‌افزاری این سامانه را آغاز کرده است.

وی در ادامه با ارایه‌ گزارشی از روند اجرای این طرح اظهار داشت: از یک سال پیش کار روی نرم‌افزار «نماد» را آغاز کردیم و اطلاعات سامانه‌ سنجش و پرونده‌ تعیین سلامت الکترونیکی دانش‌آموزان، به صورت همگام با این سامانه در حال تکمیل است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به بسته‌های خدماتی و آموزشی که در سامانه تعبیه شده است، اذعان داشت: این بسته‌ها تحت عنوان آموزش‌های ارتقایی برای والدین بر روی سامانه بارگذاری شده‌اند.

نوروزی با بیان این‌که در ٧٢ مدرسه طرح به شکل آزمایشی اجرایی شده است، گفت: اطلاعات ١٨ هزار دانش‌آموز در این سامانه وارد شده است و برای تمام مدارسِ این طرح، امکانات سخت‌افزاری خریداری و برای ١٠ مدرسه امکان مشاوره از راه دور فراهم شده است. علاوه بر این، امکان معاینه و سنجش سلامت دانش‌آموزان با تجهیزات پیشرفته هم وجود دارد.

در این جلسه همچنین، وزیر آموزش و پرورش با تشکر از همه‌ ارگان‌‌‌ها و نهادهای دخیل در سامانه‌ نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد)، به‌ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت به نمایندگی از این ستاد، گفت: هرچند کار گروهی، آن هم با مشارکت بیش از ۱۰ وزارتخانه، سازمان و یا دستگاه‌های دولتی، سخت به نظر می‌رسد اما طبق گزارش‌های رسیده، گام‌های مؤثری توسط اعضای «نماد» در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برداشته شده است.

 

دانش‌آشتیانی بیان داشت: اگر بخواهیم کشور در مسیر توسعه گام ‌بردارد، باید در زمینه‌ آموزش‌ و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم و این سرمایه‌گذاری نیز باید بیش‌تر در دوران ابتدایی و قبل از آن انجام گیرد، زیرا میزان تأثیرپذیری افراد از آموزش‌های ارایه شده در سنین پایین، بیش‌تر است.