آیا رونالدو می‌تواند به دایی برسد؟

آیا رونالدو می‌تواند به دایی برسد؟ رونالدو به پیشروی خود در جدول گلزنان ملی جهان ادامه می‌دهد. به گزارش وب‌سایت۹۰، کاپیتان پرتغال حالا با ۷۳ گل، نهمین گلزن ملی جهان است. جدولی که سال‌هاست صدرنشینی آن در دست علی‌دایی است. علی‌دایی حدود ۱۴ سال است که عنوان بهترین گلزن ملی تمام ادوار را از آن […]

آیا رونالدو می‌تواند به دایی برسد؟

رونالدو به پیشروی خود در جدول گلزنان ملی جهان ادامه می‌دهد.

به گزارش وب‌سایت۹۰، کاپیتان پرتغال حالا با ۷۳ گل، نهمین گلزن ملی جهان است.

جدولی که سال‌هاست صدرنشینی آن در دست علی‌دایی است. علی‌دایی حدود ۱۴ سال است که عنوان بهترین گلزن ملی تمام ادوار را از آن خود کرده است. دایی در آخرین روزهای سال ۲۰۰۳ با زدن یک گل به کویت به ۸۵ گل ملی رسید و با شکستن رکورد ۸۴ گل ملی فرانس پوشکاش افسانه‌ای به بهترین گلزن ملی تاریخ تبدیل شد. دایی به آن رکورد بسنده نکرد و با رساندن گل‌های ملی‌اش به عدد ۱۰۹، رکوردی از خود به جا گذاشته که شکسته شدنش مأموریتی غیرممکن به نظر می‌رسد.

با این وجود از گلزنی‌های رونالدو در بازی‌های اخیر ملی نباید غافل شد. رونالدو ۳۲ ساله حالا ۷۳ گله و به نهمین گلزن ملی دنیا تبدیل شده است. رونالدو این ۷۳ گل را در ۱۳۹ بازی به ثمر رساند.

آیا رونالدو می‌تواند به رکورد ۱۰۹ گل دایی برسد؟

روی کاغذ رونالدو برای شکستن رکورد دایی شانس دارد. رونالدو ۱۵ سال است پیراهن پرتغال را برتن می‌کند در بعضی سال‌ها او در گلزنی بسیار ناموفق بوده اما چند سالی است که در گل ملی زدن موفق عمل می‌کند، او در سال ۲۰۱۶، ۱۳ گل زد، درکنارش در سال ۲۰۱۵ تنها ۳ بار موفق به گلزنی برای پرتغال شد.

رونالدو در یک صورت می‌تواند به دایی برسد؛ این‌که ۵-۶ سال دیگر بازی کند و در این مدت سالی ۶-۷ گل بزند؛ با این فرمول رونالدو می‌تواند به ۳۶ گل ملی دیگر برسد و خود را به دایی برساند. رونالدو البته اگر بخواهد مثل سال ۲۰۱۶ گل بزند، می‌تواند تا سال ۲۰۲۰ خود را به علی‌دایی نزدیک کند.

آنچه مشخص است رونالدو به زودی با زدن چند گل ملی دیگر چندین پله در جدول گلزنان ملی جهان صعود خواهد کرد. پرتغال در جام کنفدراسیون‌ها حاضر است و رونالدو می‌تواند حداقل پله ۷۷ گله را بگیرد و به پنجمین گلزن برتر تاریخ تبدیل شود.

سایر گلزنان

در حال حاضر از بین مهاجمان کنونی تیم‌های ملی به غیر از رونالدو ۱۰ بازیکن دیگر هم هستند که حداقل ۵۰ گل ملی دارند. با این وجود بعید است آنها به دایی نزدیک شوند و اگر بتوانند خود را ۷۰ گله کنند، کار بزرگی انجام داده‌اند.

لیونل مسی ۵۸ گله است، با توجه به روند گلزنی مسی در تیم ملی او خیلی هنر کند به جمع ۱۰ گلزن برتر تاریخ وارد می‌شود.

کلینت دمپسی(آمریکا-۵۶ گل)، وین رونی (انگلیس- ۵۳ گل)، سانیل چهتری (هند- ۵۳ گل)، نیمار(۵۲ گل)، علی اشفق (مالدیو- ۵۲ گل)، بدرالمطوع (کویت- ۵۱ گل)، شین جی اوکازاکی(ژاپن- ۵۰ گل)، ادین ژکو (بوسنی-۵۰ گل) بازیکنانی که حداقل ۵۰ گل ملی زده‌اند و در حال حاضر بازی می‌کنند. در بین این بازیکنان فقط نیمار را باید یک خطر برای دایی دانست. نیمار حداقل ۱۰ سال دیگر پیش رو دارد و می‌تواند حداقل ۵۰ گل دیگر به ثمر برساند.

گلزنان برتر ملی؛

۱.علی دایی (ایران) ۱۰۹ گل در ۱۴۰ بازی ملی

۲.فرانس پوشکاش(مجارستان/اسپانیا) ۸۴ گل در ۸۹ بازی

۳.کونیشیگه کاماموتو(ژاپن) ۸۰گل در ۸۴ بازی

۴.حسین سعید (عراق) ۷۸ گل در ۱۳۷ بازی

۵.پله (برزیل) ۷۷ گل در ۹۱ بازی

۶.گودفری چیتالو (زامبیا) ۷۶ گل در ۱۰۸ بازی

۷.ساندور کوچیس (مجارستان) ۷۵ گل در ۶۸ بازی

۸.بشار عبدا… (کویت) ۷۵ گل در ۱۳۳ بازی ملی

 

۹- رونالدو (پرتغال) ۷۳ گل در ۱۳۹ بازی ملی