معادلات جدید در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران

معادلات جدید در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران بازار نقل و انتقالات ایران به احتمال بسیار زیاد در روزهای آینده دچار تغییراتی خبرساز خواهد شد و شاید جانی دوباره بگیرد. به گزارش «ورزش سه»، در شرایطی که باشگاه‌های فوتبال ایران به فراخور بودجه و جایگاه در حال بستن تیم‌های خود برای فصل جاری لیگ […]

معادلات جدید در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران

بازار نقل و انتقالات ایران به احتمال بسیار زیاد در روزهای آینده دچار تغییراتی خبرساز خواهد شد و شاید جانی دوباره بگیرد.

به گزارش «ورزش سه»، در شرایطی که باشگاه‌های فوتبال ایران به فراخور بودجه و جایگاه در حال بستن تیم‌های خود برای فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران هستند، چند اسم تازه ممکن است فوتبال ایران را در تابستان پیش رو با شوکی جدی و جذاب مواجه کند. در حال حاضر بیش‌ترین دامنه توجه معطوف به ستاره‌ای مثل اشکان‌دژاگه است که بعد از جدایی قطعی از باشگاه وولفسبورگ حالا مورد توجه یکی، دو تیم ایرانی قرار گرفته است .البته صحبت از اشکان‌دژاگه تنها در حد حرف مطرح شده و هیچ باشگاهی به این بازیکن باتجربه ملی و یکی از بازوبندداران کی روش پیشنهاد جدی نداده است. دژاگه که در انتهای فصل با باشگاه وولفسبورگ قطع همکاری کرده علاقه‌مند است در اروپا به فوتبال خود ادامه بدهد اما مشخص نیست که آیا مدیربرنامه‌های ایرانی او می‌تواند تیم‌های بوندسلیگا را به ادامه کار با اشکان مجاب کند یا نه.

اشکان بعد از یک فصل مصدومیت و روزهای نه چندان خوب در باشگاه العربی و وولفسبورگ در سال مربوط به جام جهانی جایگاه ثابت خود در تیم ملی را نیز از دست داده و به هرحال انتخاب بعدی او باید جایی باشد که بتواند در آن به میدان برود، والا ممکن است او حضور در ترکیب ثابت کارلوس‌کی‌روش را در مسابقات جام جهانی پیش رو از دست بدهد. در شرایطی دژاگه مورد توجه باشگاه پرسپولیس قرار گرفته که سروش‌رفیعی را به تازگی از دست داده و اگرچه اخباری درمورد عدم عقد قرارداد باشگاه قطری با رفیعی به گوش می‌رسد اما این جدایی قطعی است.

دژاگه البته به جز پرسپولیس به صورت طبیعی مشتریان دیگری نیز دارد. مشتری‌هایی مثل استقلال و سپاهان که قطعاً حضور یک بازیکن در لول دژاگه می‌تواند برای آنها جذاب و از پیش برنده باشد.

اما دژاگه تنها بازیکنی نیست که در بازار نقل و انتقالات صحبت از او بسیار است، احسان‌حاج‌صفی‌ ملی‌پوش تیم فوتبال سپاهان که شایعه حضورش در یک تیم خارجی به گوش می‌رسد نیز مورد توجه استقلال قرار گرفته اما گفته می‌شود ممکن است اروپا مقصد وی باشد. همچنین سپاهان با علاقه بسیار به دنبال حفظ این ملی‌پوش است کاری که قبلاً بار‌ها انجام داده اما یک بار هم در آن شکست خورده است.

از حاج‌صفی که بگذریم پژمان‌منتظری ملی‌پوش ایرانی الاهلی قطر که به احتمال بسیار زیاد با استقلال قرارداد خود را تمدید می‌کند، دیگر چهره‌ای است که حضورش در بازار نقل و انتقالات امیدبخش و جذاب است، داریوش‌شجاعیان هافبک گسترش فولاد است که هم پرسپولیس و هم استقلال او را می‌خواهند اما شرایط استقلال برای استخدام داریوش مساعدتر است و بنابه گفته هوشنگ‌نصیرزاده، مدیرعامل این باشگاه، این بازیکن شیرازی به احتمال زیاد راهی استقلال خواهد شد چراکه آبی‌پوشان شرایط مالی گسترش فولاد را تأمین می‌کنند.

 

به جز این بازیکنان چهره‌های دیگری مثل مهدی‌طارمی، سرورچپاروف، محمدحسین‌کنعانی‌زادگان، رشیدمظاهری، بختیاررحمانی، ‌بشاررسن، امیدابراهیمی، علیرضابیرانوند و… دیگر بازیکنانی هستند که احتمال خبرسازی آنها در فصل نقل و انتقالات وجود دارد. بازیکنانی که مقصد احتمالی‌شان می‌تواند تیتر اول جذاب برای هر روزنامه و سایت ورزشی باشد و البته گمانه‌زنی درباره آنها به گرما بخشیدن به اخبار نقل و انتقالات کمک خواهد کرد.