شاه‌ماهی‌هایی که پریدند

شروع فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران شاه‌ماهی‌هایی که پریدند با شروع فصل نقل و انتقالات برخی تیم‌ها ستاره‌های خود از دست دادند. به گزارش سایت نود، استقلال‌های به صورت ناباورانه‌ای شاهد خروج کاوه‌رضایی از تیمشان بودند. استقلال البته تنها تیمی نیست که یک بازیکن مهمش را از دست می‌دهد. پرسپولیس هم پیش […]

شروع فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران

شاه‌ماهی‌هایی که پریدند

با شروع فصل نقل و انتقالات برخی تیم‌ها ستاره‌های خود از دست دادند.

به گزارش سایت نود، استقلال‌های به صورت ناباورانه‌ای شاهد خروج کاوه‌رضایی از تیمشان بودند. استقلال البته تنها تیمی نیست که یک بازیکن مهمش را از دست می‌دهد.

پرسپولیس هم پیش از این متوجه شد سروش‌رفیعی قصد دارد به خارج از کشور برود. بد نیست نگاهی داشته باشیم به مهم‌ترین جدا شده هر تیم تا اینجای فصل نقل و انتقالات.

پرسپولیس؛ سروش رفیعی

رفیعی در نیم فصل به پرسپولیس آمد و قهرمانی با این تیم را جشن گرفت. این بازیکن خوش‌استیل خیلی زود در پرسپولیس محبوب شد. هواداران دوست داشتند سروش در پرسپولیس بماند اما او به پیشنهاد وسوسه‌برانگیز خارجی‌‌اش جواب مثبت داد. سایر بازیکنانی که از پرسپولیس جدا شدند بازیکنان اصلی این تیم نبودند. به نظر می‌رسد قرارداد کمال‌کامیابی‌نیا هم به زودی تمدید خواهد شد.

استقلال؛ کاوه رضایی

کاوه رضایی را خیلی‌‌ها بهترین خرید فصل گذشته استقلال می‌دانند. بهترین گلزن آبی‌ها در لیگ و آسیا همه را غافلگیر کرد و راهی بلژیک شد. استقلالی‌‌ها چندان نگران سایر بازیکنانشان نیستند. قرار است امیدابراهیمی هم به زودی قراردادش را تمدید کند.

تراکتورسازی؛ محمدرضا اخباری

در شرایطی که تراکتورسازی از خرید بازیکن محروم است، حفظ تک‌تک بازیکنان اهمیت دارد. با این حال چند بازیکن تراکتورسازی از این تیم جدا شدند. در میان جداشدگان محمدرضااخباری مهم‌ترین مهره برای این تیم تبریزی محسوب می‌شود. تراکتوری‌ها البته هنوز امید دارند که سایپا رضایت بدهد تا اخباری در تراکتورسازی بماند. سعیدآقاییِ، ملی‌پوش هم دومین جدا شده مهم تراکتورسازی است. خبرهایی مبنی بر جدایی محمدابراهیمی هم به گوش می‌رسید که این اتفاق نیفتاد. ادینیو و جاسم‌کرار هم با رضایت خودشان رفتند و تراکتورسازی مانع آنها نشد.

 سپاهان؛ شجاع خلیل‌زاده

سپاهان دست به یک خانه تکانی زد. در بین رفتنی‌ها شجاع خلیل‌زاده مهم‌ترین بازیکن برای آنها بود. حفظ احسان‌حاج‌صفی اولویت سپاهان است. حاج‌صفی اگر برود او به مهم‌ترین جداشده سپاهان تبدیل می‌شود.

استقلال خوزستان؛ حسن‌بیت‌سعید

حدود ۱۰ بازیکن استقلال خوزستان به دلیل مشکلات این تیم راهی تیم‌های دیگر شدند. حسن‌بیت‌سعید، ستاره استقلال خوزستان در دو فصل اخیر به استقلال تهران پیوست.

 ذوب آهن؛ ؟

ذوب آهن فعلاً موفق شده اکثر بازیکنان مهم خود را حفظ کند. مرتضی تبریزی باقی ماند و اگر احسان‌پهلوان هم جایی نرود، این تیم بازیکنی را از دست نداده که غصه‌اش را بخورد.

پدیده؛ حسن‌جعفری

ستاره جوان پدیده راهی سپاهان شد. جعفری زمانی یازیکن سپاهان بود.

پیکان؛ گادوین منشا

بهترین گلزن پیکان به تور پرسپولیس افتاد. سیامک‌نعمتی و سیاوش‌یزدانی دو بازیکن آینده‌دار پیکان هم راهی تیمهای دیگر شدند.

فولاد؛ ساسان انصاری

انصاری فصل گذشته با انتقال از پرسپولیس به فولاد احیا شد. او یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته بود. ساسان این فصل هم به پیشنهادهای ابتدای فصلش جواب مثبت داد و سپاهانی شد.

سایپا؛ عزت‌ پورقاز

در بین رفتنی‌های سایپا عزت‌پورقاز ملی‌پوش مهم‌ترین بازیکن است.

گسترش فولاد؛ مرتضی اسدی

کاپیتان گسترش فولاد خیلی زود به همراه فرازکمالوند، راهی صنعت نفت آبادان شد. البته احتمال جدایی داریوش‌شجاعیان هم وجود دارد. در صورت رفتن شجاعیان او بزرگ‌‌ترین جدا شده گسترش خواهد بود.

نفت تهران؛ سجاد شهباززاده

امسال هم مثل سال گذشته نیمی از بازیکنان نفت راهی تیم‌های دیگر شدند. سجاد شهباززاده فعلاً مطرح‌‌ترین آنهاست.

سپیدرود؛ شاهین مصلح

 

از این بازیکن به عنوان پدیده آینده دار سپیدرود نام برده می‌شد. مصلح، پرسپولیس را انتخاب کرد. تیم‌های مثل سیاه جامگان، نفت آبادان و پارس‌جنوبی فعلاً جدا شده‌ای نداشتند که از آن بتوان به عنوان یک خروجی بزرگ نام برد.