۱۰۰۰ آیت‌الکرسی می‌خوانیم تا اردوهای دانش‌آموزی به خیر بگذرد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش ۱۰۰۰ آیت‌الکرسی می‌خوانیم تا اردوهای دانش‌آموزی به خیر بگذرد معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اردو به‌طور طبیعی ریسک دارد و کسانی که اردو برگزار می‌کنند، اصطلاحی دارند که می‌گوییم از زمانی که اردو شروع می‌شود تا لحظه‌ای که تمام خواهد شد، ۱۰۰۰ آیت‌الکرسی باید بخوانیم تا به خیر بگذرد و […]

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش

۱۰۰۰ آیت‌الکرسی می‌خوانیم تا اردوهای دانش‌آموزی به خیر بگذرد

معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اردو به‌طور طبیعی ریسک دارد و کسانی که اردو برگزار می‌کنند، اصطلاحی دارند که می‌گوییم از زمانی که اردو شروع می‌شود تا لحظه‌ای که تمام خواهد شد، ۱۰۰۰ آیت‌الکرسی باید بخوانیم تا به خیر بگذرد و خونی از دماغ کسی نیاید.

به گزارش فارس، مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش در نشست خبری که با موضوع فعالیت‌های تابستانی و اوقات فراغت دانش‌آموزان برگزار شد، در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر این‌که موضوع امنیت اردوها، وسایل حمل و نقل اردویی و آموزش مربیان برای برگزاری اردو‌ها چگونه است، اظهار داشت: اردو یک موقعیت یادگیری است و اقتضائات خاص خودش را دارد.

وی افزود: اردو به‌طور طبیعی ریسک دارد و همکاران برای اجرای اردو‌ها ایثار می‌کنند و این ریسک را می‌پذیرند.

فیض با اشاره به این‌که آیین‌نامه برنامه‌های اردویی مبنای فعالیت است، خاطرنشان کرد: استفاده از خودروهایی که دارای تأییدیه فنی هستند در برگزاری اردو‌ها رعایت می‌شود، اما این تأییدیه فنی به عهده ما نیست، ضمن این‌که استفاده از رانندگانی که شرایط خوبی داشته باشند، مدنظر قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اردو به‌طور طبیعی ریسک دارد و کسانی که اردو برگزار می‌کنند، اصطلاحی دارند که می‌گوییم از زمانی که اردو شروع می‌شود تا لحظه‌ای که تمام خواهد شد، ۱۰۰۰ آیت‌الکرسی باید بخوانیم تا به خیر بگذرد و خونی از دماغ کسی نیاید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به تیم برگزارکننده اردو‌ها گفت: سازمان دانش‌آموزی و معاونت پرورشی، برنامه‌های مخصوصی برای اردو‌ها دارند؛ ضمن این‌که برای مدیران اردوگاه‌ها برنامه داریم و مربیان سازمان دانش‌آموزی، دوره‌های آموزشی را سپری می‌کنند.

وی با بیان این‌که در برگزاری اردو دو رکن اصلی وجود دارد، عنوان کرد: نخست تیم برگزارکننده و سپس محل برگزاری اردو است. در یک اردو که برگزار می‌شود، محل اردو باید امکانات اولیه را داشته باشد و تا حدی بتواند استانداردهای اردویی در آن لحاظ شود.

فیض افزود: ممکن است پارکی نقصان داشته باشد که این موضوع به آموزش‌وپرورش برنمی‌گردد و مربوط به محیطی است که ممکن است نقصی در آن وجود داشته باشد. اما برای تأمین امنیت اردو‌ها تلاش می‌کنیم و تمام همکارانی که در این بین حضور دارند موظف خواهند بود تا استاندارد‌ها را رعایت کنند.

وی در خصوص شهریه برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان اظهار کرد: از رایگان تا تأیید شهریه مصوب شهرستان‌ها هزینه درنظر گرفته‌اند. ضمن این‌که دو میلیارد تومان برای برگزاری پایگاه‌های تابستانی و بیش‌تر در مناطق کم‌برخوردار توزیع می‌کنیم تا بتوانیم میزان شهریه‌ها را در آنجا کاهش و به سمت رایگان شدن حرکت کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به برنامه‌های معرفتی که در تابستان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در تابستان فعالیت‌های معرفتی و مذهبی به صورت ترکیبی مانند بازی و فعالیت‌های مذهبی باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ای که برای فرهنگیان در تابستان دارند، گفت: برای خانواده فرهنگیان در تابستان امسال برنامه‌ای جز عتبات عالیات که سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌کند، نداریم؛ البته مسابقات قرآن، نماز و عترت فرهنگیان با ظرفیت ۲۵۰ نفر و همچنین جشنواره کورال برای فرهنگیان در تابستان برگزار خواهد شد.

فیض در خصوص درآمدزایی از اردوگاه‌های دانش‌آموزی تصریح کرد: سیاست آموزش‌وپرورش، کاهش تصدی‌گری است و این موضوع هم از طرف وزیر آموزش‌وپرورش تفویض اختیار شده است.

 

وی افزود: اردوگاه‌های کشوری به عنوان زیرمجموعه معاونت پرورشی هستند که با رعایت قوانین کشور و چارچوب‌های خاص به سازمان دانش‌آموزی واگذار می‌شود و تحت مدیریت آنها قرار می‌گیرد. در تابستان مراحل اجرایی را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم از اول مهرماه این موضوع را اجرایی کنیم.