آمار واقعی قاچاق ۱۸ هزار میلیارد تومان است

دادستان کل کشور آمار واقعی قاچاق ۱۸ هزار میلیارد تومان است دادستان کل کشور گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر، امامزاده بدون معجزه است؛ نمی‌گوییم که ستاد که در رأس آن رییس‌جمهور قرار دارد کاری نکرده، اما از این دستگاه عریض و طویل انتظار زیاد است. به گزارش مهر، دادستان کل کشور در جمع رؤسای […]

دادستان کل کشور

آمار واقعی قاچاق ۱۸ هزار میلیارد تومان است

دادستان کل کشور گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر، امامزاده بدون معجزه است؛ نمی‌گوییم که ستاد که در رأس آن رییس‌جمهور قرار دارد کاری نکرده، اما از این دستگاه عریض و طویل انتظار زیاد است.

به گزارش مهر، دادستان کل کشور در جمع رؤسای پلیس آگاهی سراسر کشور با اشاره به توجه به نحوه تشکیل پرونده قضایی گفت: آموزش به نیروهای زیردست برای عمل کردن درست به روش‌های قضایی اهمیت زیادی دارد.

حجت‌الاسلام‌منتظری در بخشی از سخنان خود به موضوع موادمخدر اشاره کرد و گفت: در این حوزه هم ما یک امامزاده‌ای داریم به نام ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ که البته باید بگوییم این ستاد هم امامزاده بدون معجزه است. البته نمی‌گوییم که این ستاد کاری نکرده اما ستادی با این همه عرض و طول که رییس‌جمهور در صدر آن قرار دارد معجزه‌ای نکرده است و جای کار بیش‌تری وجود دارد.

دادستان کل کشور گفت: ما باید در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر حواسمان را بیش‌تر جمع کنیم چون هر دوی اینها دارد به ما ضربه می‌زند.

وی افزود: در دستگاه قضایی می‌بینیم که اگر کسی که رشته‌اش حقوق است و دوره کارآموزی را طی کرده است، وقتی که می‌رود پشت میز قضاوت می‌نشیند صفر کیلومتر است و باید در میدان عمل تجربه کسب کند حالا همین موضوع در پلیس آگاهی هم مطرح است.

دادستان کل کشور گفت: برخی‌‌ها که ۱۰ سال و ۲۰ سال کار قضایی کرده‌اند امروز گزارش از آنها داریم که دچار برخی مسایل و گرفتاری‌های رفتاری شده‌اند و باید به این اعتقاد برسیم که هر لحظه امکان وقوع اتفاق و خطر وجود دارد و باید هر لحظه به دنبال افزایش کنترل‌های درونی باشیم و به شما می‌گویم که انسان در هیچ مرحله‌ای مصون نیست.

منتظری افزود: من اولین و آخرین مطلبم به شما و خودم موضوع سلامت نفس و سلامت محیط کاری است که بسیار اهمیت دارد و باید در نظر شما عزیزان دارای اهمیت بالایی باشد.

دادستان کل کشور خاطرنشان‌کرد: در همسایگی ما در کنار گوش ما، می‌بینید که چه مشکلاتی از سر ناامنی به‌وجود آمده و چه بلایی سر اینها آمده و شهرهای‌شان چگونه خراب شده و نوامیس‌شان به دست تروریست‌‌ها در بخش‌هایی افتاده است.

منتظری گفت: در کشور ما همکاری ناجا با سایر دستگاه‌های تأثیرگذار در امنیت باعث شده ما امروز امنیت خوبی را در کشور شاهد باشیم و این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما نگاهی به گوشه و کنار منطقه بیندازید. در حادثه تروریستی چندی قبل که چند تروریست از یک راه نفوذ کوچک وارد شدند که البته یک عنایت خداوندی بود تا ما هوشیارتر باشیم دیدید که اگر قرار باشد امنیت کشور از بین برود ما چه ضربه‌هایی خواهیم خورد.

داستان کل کشور ادامه داد: ما انتظارمان در دستگاه قضایی این است که در چند مسأله هم‌افزایی بین ناجا و قوه قضاییه افزایش یابد که یکی از آنها بحث برخورد با قاچاق کالاست که البته این روز‌ها همه تلاش می‌کنند کم جلوه دهند و بگویند این آمار واقعی نیست که البته آمار واقعی که نزدیک ۱۸ هزار میلیارد تومان است که البته اینها میزان کشف شده‌ها است.

منتظری گفت: ما یک معاونت مبارزه با قاچاق کالا هم داریم در دادستانی تشکیل می‌دهیم تا بتوانیم در موضوع قاچاق بهتر از گذشته عمل کنیم و این را هم بدانیم که مهم‌ترین علت اشکال ما نداشتن عزم جزم در برخورد با قاچاق کالا است.

 

وی در پایان گفت: ما از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نه تنها معجزه‌ای ندیدیم بلکه امروز می‌توانیم بگوییم ناکارآمدی می‌بینیم.