نبرد غول‌های تشک

اوج حساسیت در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نبرد غول‌های تشک رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است که در این میان علاقه‌مندان به کشتی برای دیدن مبارزات خصوصاً در وزن ۸۶ کیلوگرم لحظه‌شماری می‌کنند. به گزارش ایسنا، چکیده بهترین‌های کشتی ایران اعم از گمنام و عنوان دار برای رسیدن […]

اوج حساسیت در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد

نبرد غول‌های تشک

رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است که در این میان علاقه‌مندان به کشتی برای دیدن مبارزات خصوصاً در وزن ۸۶ کیلوگرم لحظه‌شماری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، چکیده بهترین‌های کشتی ایران اعم از گمنام و عنوان دار برای رسیدن به دو بنده تیم ملی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ پاریس قرار است در رویدادی جذاب، سخت و نفس‌گیر به نام انتخابی تیم ملی روزهای امروز و فردا در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به مصاف هم بروند.

در مجموع تعداد ۹۰ کشتی‌گیر آزادکار جواز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را بدست آوردند که از این میان تاکنون نفرات مطرحی چون حسن‌رحیمی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک در وزن ۵۷ کیلوگرم، سیداحمد‌محمدی دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان در وزن ۶۵ کیلوگرم و رضایزدانی دارنده دو مدال طلای جهان در وزن ۹۷ کیلوگرم به‌دلیل مصدومیت غایبان بزرگ این رویداد هستند. اما در غیاب این نفرات، چهره‌های سرشناس دیگری هستند که رقابت‌ها را داغ و حساس می‌کنند.

پس از بررسی نفرات حاضر در انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی، اینبار نفرات حاضر در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و عناوین و افتخاراتشان مورد بررسی قرار گرفتند که در ادامه می‌خوانید:

وزن ۵۷ کیلوگرم: نبرد بدون فرمانده!

رضااطری، محمدطهماسبی‌زاده، روح اله‌نعمتیان، علیرضاحاتمی، نادرحاج‌اقا‌نیا، حبیب‌اله‌سهرابی ‌لر، سجادصالح‌پور، علیرضارستگار، امیدجلالی‌بهار، حمیدخلیلی، یاسرحیدرقلی‌‌نژاد و حسن‌رحیمی، ۱۲ آزادکار این وزن هستند که مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را به‌دست آوردند.

وزن ۶۱ کیلوگرم: اسماعیل‌پور به‌دنبال طلسم شکنی

ایمان‌صادقی، محمدملکی، محمدنامجومطلق، رضاقنبرزاده، امیرفتاح، مهران‌ نصیری، پژمان‌جوربنیان، بهزاد‌بهروزی‌راد، بهنام‌احسان‌پور، مسعود‌اسماعیل‌پور و پیمان‌بیابانی، ۱۱ آزادکار جوان و با تجربه این وزن هستند که در کارزار انتخابی به روی تشک می‌روند.

با سابقه‌‌ترین آزادکار حال‌ حاضر ایران که کماکان با انگیزه در تمرینات حاضر می‌شود و به دنبال پوشیدن دوبنده تیم ملی است، کسی نیست جز مسعوداسماعیل‌پور.

وزن ۶۵ کیلوگرم: میثم نصیری، شانس نخست

محمدمهدی یگانه‌جعفری، مصطفی‌آقاجانی، نویدزنگنه، سامان‌بهاری، میثم‌حیدری، سیاوش‌احمدزاده، مصطفی‌ابراهیمی، میثم‌نصیری، فرزادعموزاده، مرتضی‌قیاسی و سیداحمد‌محمدی، ۱۱ آزادکار این وزن هستند که در این بین سیداحمدمحمدی شاخص‌‌ترین چهره این وزن با تأیید کمیته پزشکی جواز حضور در انتخابی را به‌دست آورد اما هر چه تلاش کرد نتوانست به شرایط مناسب برسد تا قید حضور در این رقابت‌‌ها را بزند.

میثم‌نصیری مهم‌ترین شانس این وزن برای رسیدن به دوبنده تیم ملی است. نصیری پیش از المپیک در رقابت‌های انتخابی موفق به شکست سیداحمد‌محمدی مصدوم شد تا برخلاف انتظار نماینده ایران در ریو شود. وی بیش‌تر به لحاظ روانی آماده حضور در المپیک نبود و در نهایت با نمایشی ضعیف از دور رقابت‌‌ها کنار رفت.

وزن ۷۰ کیلوگرم: حسین‌خانی و رشیدی، مدعیان اصلی

حامدرشیدی، اصغرجبلی، فرزادکولیوند، مسعودکمروند، تیمورگنجعلیها، سعیدصالحی، سعیدداداشپور، جمال‌عبادی، سیدمهرشاد‌اکبری و مصطفی‌حسین‌خانی، ۱۰ کشتی‌گیر دارای مجوز برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی هستند.

وزن ۷۴ کیلوگرم: مدعیان هم سطح

پیمان‌یاراحمدی، رضاافضلی، حمیدرضازرین‌پیکر، سید علی موسوی، یاشار کلوانی، محمد زارعی، جمال رمضانی، محمدرضا خدر، امید حسن تبار، حسین الیاسی، مصطفی قیاسی و احمد بذری، ۱۲ آزادکار این وزن هستند که نمی‌توان هیچ‌کدام را بخت اصلی این وزن نامید.

 یاراحمدی طلای آسیا و برنز نوجوانان جهان، برنز جوانان جهان و آسیا و طلای بزرگسالان آسیا را در کارنامه خود دارد. وی اخیراً نمایش ضعیفی در بازی‌های همبستگی اسلامی داشت و به عنوانی بهتر از هفتمی نرسید تا انتقادات زیادی به نحوه عملکردش وارد شود. وی نیز به‌دنبال اولین حضور در جهانی بزرگسالان است تا خود را به کادر فنی تیم ملی نشان بدهد.

وزن ۸۶ کیلوگرم: اوج هیجان با حضور چهره‌ها

مجتبی‌گلیج، علیرضاکریمی، وحید شاه محمدی، حنیف باقرزاده، اسماعیل محمودی، نادر حامدی پور، محمدجوادابراهیمی، کامران قاسم پور، عزت ا… اکبری و حسن یزدانی، ۱۰ آزادکار حاضر در حساس‌ترین، جذاب‌‌ترین و سنگین‌‌ترین رقابت انتخابی تیم ملی هستند، جایی‌که حسن یزدانی اعجوبه کشتی ایران و دارنده مدال‌های نقره جهان و طلای المپیک ریو مهم‌ترین بخت پوشیدن دوبنده تیم ملی است. برنز نوجوانان آسیا، نقره نوجوانان جهان، طلای جوانان جهان و آسیا و قهرمانی در بازی‌های همبستگی اسلامی از دیگر افتخارات نابغه کشتی ایران است.

وزن ۹۷ کیلوگرم: تلاش برای جانشینی کاپیتان مصدوم

امیر محمدی، جمال میرزایی، حسن رحیمی، حمید کمروند، امیر حسین میرباباشاهی، احسان امینی، الیاس بختیاری، حسین رمضانیان، عباس طحان، رضا یزدانی و حسین شهبازی، ۱۱ کشتی‌گیر دارای سهمیه هستند.

رضا یزدانی دارنده دو مدال طلای جهان و چهره محبوب کشتی ایران به‌دلیل مصدومیت با تأیید کمیته پزشکی جواز حضور در این رقابت‌‌ها را به‌دست آورد اما انجام عمل جراحی و دور بودن از شرایط مناسب باعث شد وی شاخص‌‌ترین غایب این رقابت‌‌ها نام گیرد. مصدومیتی که مانع از این شد تا وی به حقش که همان خوشرنگ‌‌ترین مدال المپیک است برسد تا همچنان در حسرت مدال المپیک بماند.احسان امینی نیز به تازگی از دنیای کشتی خداحافظی کرد تا دومین غایب این وزن باشد.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی در محاصره جوان‌ها

محمد رضا آذر شکیب، یدا…‌محبی، جابر صادق زاده، اکبر سبحانی، جعفر شمس ناتری، پوریا رحمانی، سعید امیری، امین طاهری، مهران میرزایی شفیع، سید رضا موسوی، کمیل قاسمی و امیر رضا امیری ۱۲ چهره این وزن در رقابت‌های انتخابی تیم ملی هستند.

کمیل قاسمی دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک پرافتخار‌ترین چهره این وزن به حساب می‌آید که حضورش در مسابقات مختلف با توجه به تجربه‌ای که در اداره کشتی دارد همواره همراه با موفقیت بوده که نمونه بارز آن پیروزی حیاتی مقابل رقیب آمریکایی در جام جهانی کرمانشاه و قهرمانی ایران با این پیروزی ارزشمند است. به جرأت می‌توان گفت کمیل نسبت به سایر کشتی‌گیران این وزن از تجربه و کلاس فنی بالاتری برخوردار است و همین امر تا حد زیادی خیال کادر فنی را در مسابقات معتبر بین‌المللی راحت کرده است. وی علاوه بر این مدال نقره جهان بزرگسالان و دو برنز جوانان جهان، مدال‌های رنگارنگ آسیایی را در کارنامه خود دارد.

امین طاهری، یدا… محبی و جابر صادق‌زاده جدی‌‌ترین رقبای کمیل در انتخابی تیم ملی به حساب می‌آیند. صادق‌زاده طلای نوجوانان آسیا، طلای جوانان جهان و آسیا و مدال‌های جهانی کشتی پهلوانی را در کارنامه خود دارد. وی اخیراً در جام یاریگین و بازی‌های همبستگی اسلامی به مدال برنز رسید.