هدایت تحصیلی سال آینده به پایه هشتم می‌رسد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبرداد هدایت تحصیلی سال آینده به پایه هشتم می‌رسد معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از رشد ۲۰درصدی پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی در سال جاری خبرداد. به گزارش ایلنا، مهدی‌فیض در جمع خبرنگاران در مورد نخستین جلسه هم‌اندیشی مدیران سازمان‌های دانش‌آموزشی کشور، اظهار کرد: در […]

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبرداد

هدایت تحصیلی سال آینده به پایه هشتم می‌رسد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از رشد ۲۰درصدی پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی در سال جاری خبرداد.

به گزارش ایلنا، مهدی‌فیض در جمع خبرنگاران در مورد نخستین جلسه هم‌اندیشی مدیران سازمان‌های دانش‌آموزشی کشور، اظهار کرد: در تابستان امسال دو گونه برنامه با عنوان اوقات فراغت برای دانش‌آموزان طراحی شده است و حدود ۳۵ هزار پایگاه تابستانی نیز فعال می‌شود.

وی با بیان این‌که تعداد این پایگاه‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است، تصریح کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانه، جنبه‌های هنری، ورزشی و متکی بر مهارت است و مدرک مهارت آموزی نیز با هماهنگی فنی و حرفه‌ای دریافت تا با ایجاد توان شغلی در دانش‌آموزان، پس از مهارت درآمد به دست آوردند.

فیض، با بیان این‌که در حال حاضر سازمان دانش‌آموزی ۸۰۰ هزار عضو در کشور دارد، ابراز امیدواری کرد: این سازمان با جذب عضو در درون مدارس و بیرون از طریق فعالیت‌هایی خود، دانش‌آموزان بیش‌تری را زیرپوشش قرار دهد.

وی درباره وضعیت هدایت تحصیلی در سال تحصیلی جدید، گفت: هدایت تحصیلی مهم‌ترین اقدامی است که معاونت پرورشی دنبال می‌کند و تاکنون ۹۷۰ هزار نفر از دانش‌آموزان اطلاعات خود را وارد سامانه کردند و برخی مناطق اطلاعات آموزشی آنان تکمیل شده و فرم هدایت تحصیلی برای عرضه به دانش‌آموزان آماده است.

 

فیض، با بیان این‌که هدایت تحصیلی در پایه نهم بحث ناقصی است، گفت: برای هدایت تحصیلی جدید باید سالانه دامنه هدایت تحصیلی توسعه یابد. با توجه به این‌که امسال هدایت مخصوص پایه نهم است، سال آینده برای پایه هشتم و نهم و سال پس از آن برای پایه‌های پایین‌تر انجام تا به مقطع ابتدایی برسد.