پرس تی وی نگاه جهان را به ایران تغییر داد

پرس تی وی نگاه جهان را به ایران تغییر داد رییس رسانه ملی در مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد تأسیس شبکه پرس تی‌وی عنوان کرد که این شبکه پس از شبکه العالم توانست نگاه جهانیان را به خبرهای ایران تغییر دهد و پیام انقلاب را به دنیا برساند. به گزارش مهر، آیین گرامیداشت دهمین سالگرد تأسیس […]

پرس تی وی نگاه جهان را به ایران تغییر داد

رییس رسانه ملی در مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد تأسیس شبکه پرس تی‌وی عنوان کرد که این شبکه پس از شبکه العالم توانست نگاه جهانیان را به خبرهای ایران تغییر دهد و پیام انقلاب را به دنیا برساند.

به گزارش مهر، آیین گرامیداشت دهمین سالگرد تأسیس شبکه پرس‌تی‌وی با حضور عبدالعلی‌علی‌عسکری، رییس رسانه ملی، علی‌اکبرصالحی، رییس سازمان انرژی اتمی، سیدعباس‌عراقچی، معاون وزیر امور خارجه، کمال‌خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی وزارت امور خارجه، بهرام‌قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، پیمان‌جبلی، معاون برون‌مرزی و برخی از مدیران و کارکنان شبکه پرس‌تی‌وی برگزار شد.

علی‌عسکری در این مراسم در سخنانی با اشاره به فلسفه شکل‌گیری شبکه‌های برون‌مرزی، گفت: با توجه به این‌که انقلاب اسلامی ایران پیام جدیدی برای جهانیان داشت این ضرورت احساس شد که شبکه‌های برون‌مرزی برای رساندن این پیام به گوش جهانیان راه‌اندازی شود.

وی با بیان این‌که شبکه‌های سحر و الکوثر اولین شبکه‌های برون‌مرزی بودند که متکی بر آموزه‌های دینی و اسلامی، طرح نویی در رسانه‌های بین‌المللی ایجاد کردند اظهار کرد: شبکه پرس‌تی وی پس از شبکه العالم توانست نگاه جهانیان را به خبرهای ایران تغییر دهد و این شبکه به دلیل داشتن زبانی که عمومیت بیش‌تری در جهان دارد، توانست پیام انقلاب را به دنیا برساند.

علی‌عسکری با تأکید بر این‌که تا پیش از راه‌اندازی پرس‌تی‌وی، رقبای ما انقلاب اسلامی را از قاب رسانه‌ای خود معرفی می‌کردند، گفت: رسانه‌هایی چون CNN و BBC اخبار ایران را سانسور می‌کردند اما با حضور پرس‌تی‌وی این انحصار و مقابله در هم شکسته شد و پیام انقلاب و رهبر آن به سراسر جهان ارسال شد.

 

رییس رسانه ملی با تشکر از زحمات مدیران این معاونت در دوره‌های مختلف، افزود: موفقیت این شبکه به این دلیل بوده است که پایه‌های مفهومی آن به درستی بنا شد و این شبکه اولین شبکه‌ای بود که با فرمت HD توانست در رقابت با رسانه‌های جهانی ظاهر شود و اکنون نیز با وجود نیروهای توانمند توانسته است در خط‌الرأس رویارویی و رقابت با جنگ رسانه‌های غربی قرار بگیرد.