مبلغ دریافتی جریمه ریالی سربازی در سال جاری تغییر نداشته است

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جزییات و ابهامات پیرامون قانون جریمه ریالی سربازی در سال ۹۵ را تشریح کرد. موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصویب طرح جریمه ریالی سربازی در سال ۹۵ به تشریح جزییات اجرای این طرح پرداخت و گفت: برابر بند «ب» تبصره ۱۱ لایحه بودجه […]

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جزییات و ابهامات پیرامون قانون جریمه ریالی سربازی در سال ۹۵ را تشریح کرد.

موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصویب طرح جریمه ریالی سربازی در سال ۹۵ به تشریح جزییات اجرای این طرح پرداخت و گفت: برابر بند «ب» تبصره ۱۱ لایحه بودجه سال ۹۵ به دولت این اجازه داده شده است تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۸ سال غیبت دارند با پرداخت جریمه ریالی به صورت یک‌جا و یا قسطی از انجام خدمت سربازی معاف شوند.

وی با بیان این‌که مبلغ دریافتی نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، اظهار کرد: بر این اساس برای متقاضیان واجد شرایط که دارای مدرک زیر دیپلم هستند ۱۰ میلیون تومان جریمه پیش‌بینی شده و به ترتیب در ازای هر مقطع تحصیلی ۵ میلیون تومان به این جریمه افزوده می‌شود. یعنی مشمولان دیپلم با پرداخت ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکتری پزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکتری غیرپزشکی ۴۰ میلیون تومان و پزشکان متخصص ۵۰ میلیون تومان می‌توانند از انجام خدمت سربازی معاف شوند. اما شرط این است که حداقل ۸ سال از غیبت‌شان گذشته باشد.

 

کمالی اضافه کرد: به ازای هر یکسال غیبت افزون بر غیبت اولیه نیز ۱۰ درصد به مبلغ جریمه این افراد افزوده شده و در مقابل به ازای همسر و هر فرزند نیز ۵ درصد از این رقم کسر خواهد شد.