ایران- کره جنوبی، مصاف تکراری برای صعود به روسیه

  مراسم قر‌عه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جا‌م جها‌نی ۲۰۱۸ روسیه در قاره کهن برگزار شد. به گزارش ایسنا، قرعه کشی رقابت‌های انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا ساعت ۱۳ به وقت تهران برگزار شد تا ۱۲ تیم راه یافته به این مرحله حریفان خود را بشناسند. پس از انجام قرعه‌کشی گروه بندی رقابت‌های انتخابی جام […]

 

مراسم قر‌عه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جا‌م جها‌نی ۲۰۱۸ روسیه در قاره کهن برگزار شد.

به گزارش ایسنا، قرعه کشی رقابت‌های انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا ساعت ۱۳ به وقت تهران برگزار شد تا ۱۲ تیم راه یافته به این مرحله حریفان خود را بشناسند.

پس از انجام قرعه‌کشی گروه بندی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در آسیا بدین شرح است:

گروه A: ایران، کره جنوبی، ازبکستان، چین، قطر، سوریه

گروه B: استرالیا، ژاپن، عربستان، امارات، عراق، تایلند

از فو‌تبا‌ل ایران کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ‌ملی و علیرضا اسدی به عنوان دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل در این مراسم حضور پیدا کردند.

در این مراسم مقامات ارشد فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا حاضر بودند.

قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا ساعت یک بعد از ظهر دیروز به وقت تهران در شهر در کوالالامپور مالزی آغاز شد و ۱۲ تیم آسیایی سرنوشت و راه طولانی خود برای صعود به جام جهانی را شناختند.

در سالن منتهی به محل برگزاری قرعه کشی، پوستر بزرگی از بهترین بازیکن هر تیم در دور انتخابی به همراه اطلاعاتی مختصر از تیم‌های حاضر درج شده است که از ایران، عکس سردار آزمون، بهترین گلزن ایران در دور قبل انتخابی جام جهانی دیده می‌شود.

پیش از شروع مراسم، کمیته اجرایی AFC تشکیل جلسه داد و درباره موضوعات مختلفی تصمیم‌گیری کرد و با درخواست کشورهای عربستان، قطر و امارات مبنی بر برگزاری دیدارهای لیگ قهرمانان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه موافقت کرد.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در گفت‌و‌گوی کوتاه با خبرنگار کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد از قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا راضی است.

به گزارش «ورزش سه»، کی‌روش گفت قدرت‌‌ها در هر دو گروه توزیع شده‌اند. او همچنین کره جنوبی را به عنوان رقیب نخست ایران در این رقابت‌‌ها معرفی کرد و گفت: بعد از کره جنوبی روی قطر حساب ویژه‌ای بازی می‌کنیم.

سرمربی تیم‌ملی همچنان به قدرت ازبک‌‌ها اشاره کرد و گفت که آن‌ها نیز حریفان قابل بحثی هستند، همان‌طور که سوریه و چین نیز می‌توانند دردسرهای خودشان را ایجاد کنند.

سؤال آخر خبرنگار ای‌اف‌سی از کی‌روش درباره شایعات مبنی بر جدایی‌اش بود که سرمربی تیم‌ملی ایران، گفت: الان وقت و فرصت خوبی برای صحبت در این‌باره نیست و من امیدوارم اتفاقات خوبی منتظر ایران باشد.

با توجه به قرعه مرحله مقدماتی جام‌جهانی شانس کی‌روش برای ادامه کار در ایران افزایش یافته است. به نظر می‌رسد سرمربی ایران در دور نهایی و از بازی اول مقابل قطر تیم‌ملی را همراهی کند.

در همین ارتباط رییس فدراسیون فوتبال ایران تأکید کرد که کارلوس کی‌روش توانایی بردن این تیم به جام جهانی را دارد. او همچنین گفت که آماده برگزاری انتخابات در اردیبهشت هستیم.

علی کفاشیان در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار کرد: سرمربی تیم ملی اراده و علاقه دارد در ایران بماند و تیم ملی را به جام جهانی روسیه ببرد تنها مشکلاتی وجود دارد که تلاش ما نیز بر این است که با ایجاد تسهیلاتی بستر را برای ماندن کی‌روش و صعود ایران به جام جهانی فراهم کنیم. سرمربی تیم ملی ۵ سال با امکانات فعلی ساخته و بدون شک هنوز هم با این امکانات می‌سازد البته تلاش ما هم بر این است که مطالبات کی‌روش را عملی کنیم.

 

وی با بیان این‌که امکانات فوتبال در این ۵ سال رشد خوبی داشته افزود: سرمربی تیم ملی باید این بحث‌های گهگاهی ماندن و رفتن را کنار بگذارد و با قوت به‌کار در تیم ملی ادامه دهد.