حاشیه‌های جودو درخشان‌تر از گذشته

حاشیه‌های جودو درخشان‌تر از گذشته جودو ایران در حالی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان آماده می‌شود که همچنان روی نوار حاشیه، برکناری، جابه‌جایی و استعفا گام برمی‌دارد و مخالفان هم سکوت کرده‌اند. به گزارش مهر، کم‌تر از ۳۰ روز دیگر بوداپست مجارستان میزبان رقابت‌های جودو قهرمانی جهان است و در حالی که نام ۵ […]

حاشیه‌های جودو درخشان‌تر از گذشته

جودو ایران در حالی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان آماده می‌شود که همچنان روی نوار حاشیه، برکناری، جابه‌جایی و استعفا گام برمی‌دارد و مخالفان هم سکوت کرده‌اند.

به گزارش مهر، کم‌تر از ۳۰ روز دیگر بوداپست مجارستان میزبان رقابت‌های جودو قهرمانی جهان است و در حالی که نام ۵ ایرانی در لیست شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها ثبت شده، سرمربی جدید تیم ملی از مشخص نبودن نفرات اعزامی خبر داده است.

نکته مهم در خصوص اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی جهان، استعفای مدیرفنی تیم ملی است. محمودمیران که ۲۷ تیرماه از محمددرخشان حکم مدیریت فنی برای نظارت بر کار تیم ملی را دریافت کرده بود از سمت خود استفعا کرد و به نوعی عطای کار را به لقایش بخشید!

این‌که چه چیزی باعث شد، محمودمیران نیامده برود، شاید دلایل شخصی از سوی میران برای این استعفا عنوان شده، ولی نکته مهم این است که قهرمان پرافتخار سنگین وزن و یکی از دو مدال‌آور جهانی تاریخ جودو ایران نمی‌خواست به سرنوشتی که مجیدزارعیان دچارش شد، گرفتار شود.

مجیدزارعیان نزدیک به ۹ ماه با یک برگه کاغذ که روی آن نوشته شده بود، شما سرمربی تیم ملی هستید، این مسؤولیت را برعهده داشت و در نهایت هم بدون عزل و استعفا و حتی یک روز کار در دوره مدیریت جدید فدراسیون کنار گذاشته شد.

از تیم ملی بزرگسالان هم که عبور کنیم، به تیم‌های نوجوانان و جوانان باید اشاره کرد که شرایط مبهمی برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان دارند. تیم‌های که در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج ضعیفی کسب کرده‌اند، شاید اعزام‌شان به مسابقات جهانی چندان توجیه فنی نداشته باشد. البته با توجه به بعد مسافت، بعید است نوجوانان به شیلی اعزام شوند.

جودو بانوان را هم باید تعطیل شده قلمداد کنیم، در بخشی که کم‌ترین توجه به آن می‌شود و سال‌هاست از جذب مربی خارجی صحبت می‌شود و حتی به مربیان داخلی هم بهای لازم برای کار داده نمی‌شود و با کم‌ترین شرکت‌کننده روی تاتامی آسیا حاضر می‌شوند.

لیگ جودو یک سال تعطیل شد که با شرایط بهتری برگزار شود، ولی در پایان مراسم قرعه‌کشی مشخص شد که ۶ تیم در لیگ برتر و ۵ تیم در لیگ دسته اول رقابت خواهند کرد. مسابقاتی که در سال‌های نه چندان دور با تیم‌های به مراتب بیش‌تر برگزار می‌شد!

شرایط در استان‌ها نیز مساعد نیست، جلال‌کرمی بعد از انتخابات فدراسیون از ریاست هیأت جودو کردستان کنار گذاشته می‌شود، مدتی قبل از سوی مجمع برای یک دوره ۴ ساله دیگر و برخلاف میل فدراسیون رأی اعتماد می‌گیرد.

هیات تهران مدتهاست با سرپرست اداره می‌شود. سرپرست جودو تهران هم کسی نیست جز دبیر فعلی فدراسیون که به زودی صندلی خود در فدراسیون را به رییس هیأت قزوین خواهد داد. ۵ نفر برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده‌اند و خبری از برگزاری مجمع نیست و معلوم نیست چرا هیأت پایتخت بعد از استعفای داودبلوطی، با سرپرست اداره می‌شود!

در این بین سکوت معنادار اهالی جودو خود نیز حکایت دیگری دارد. آنها که در سال‌های قبل با کوچک‌ترین مشکلی لب به انتقاد گشوده و با اتصال زمین و زمان به هم‌، داد از به قهقرا رفتن جودو می‌زدند، الان کجا هستند؟ آیا مدینه فاضله برای جودو ایران در حال شکل‌گیری است که نشسته و گذر زمان را به تماشا می‌نشینند؟

به هر حال اگر درخشان که این روز‌ها نظاره‌گر حاشیه‌های درخشان‌تر از قبل است، به این دست مسایل ورود نکند، باید روزهای سخت‌تری را تجربه کند! شاید صبر و تحمل دلسوزان جودو خیلی زودتر از آن‌که وی فکرش را می‌کرد، تمام شود!