آسمان تپید!

آسمان تپید!      به روی خودمان نمی‌آوریم که خیلی وقت است خبری از ما نیست و… فرتی می‌رویم سر اصل مطلب! چند سؤال مهم، یک توضیح مهم‌تر و نهایتاً یک برداشت اخلاقی غیرمهم ! –      این‌که می‌گویند واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند و یا این‌که می‌گویند پول خرد صدایش را بالا می‌برد […]

آسمان تپید!

     به روی خودمان نمی‌آوریم که خیلی وقت است خبری از ما نیست و… فرتی می‌رویم سر اصل مطلب!

چند سؤال مهم، یک توضیح مهم‌تر و نهایتاً یک برداشت اخلاقی غیرمهم !

      این‌که می‌گویند واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند و یا این‌که می‌گویند پول خرد صدایش را بالا می‌برد و یا دوصد گفته چون نیم‌کردار نیست و یا ادب نااهل را چون گردگان بر گنبد است و همچنین یک چیزهای شبیه به اینها، آیا اصولاً به هم ربط دارند یا بی‌ربط‌ هستند، می‌خواهند حرفی را بزنند و یا همین‌طوری برای دل گوینده‌‌اش گفته شده است؟

      آیا فکر می‌کنید، نوکیسه‌گی، از دماغ فیل‌افتادگی، تازه به دوران رسیدگی، با هم مشابهند، مترادف‌ هستند، هم معنی‌ هستند یا کلاً معنی خاصی نمی‌دهند؟

      شنیده شده است که قاچ زین را بچسب اسب‌سواری پیشکش، بشنو و باور مکن، گیرم پدر تو بود فاضل، سلام نکرده عزیزی و… اینها چطور؟

توضیحاً این‌که :

حکماً، همه خوب‌اند و درجه یک، کسی هم به‌کار کسی دیگر کاری ندارد، هوشنگ هم سرش درد نمی‌کند که بخواهد لغزی بخواند، کلاً مملکت گل و بلبلی داریم، از برخی مجری‌ها و خواننده‌ها و گل پسر‌ها گرفته تا وامداری‌ها و عرفانی‌ها و جینگول مستون‌ها …

مضافاً بر این‌که اساساً و اصولاً و قانوناً و شرعاً و اخلاقاً کسی اجازه آن را ندارد که به حریم خصوصی و رابطه پدر و فرزندی و پیج شخصی و اتاق بنز دودی و سیگار طلایی وارد شود، چه برسد به پارک جنگی و نوای کبوتری و علم ژنتیک و پول بادآورده و امور جو زدگی و تحولات آنی و آتی!

در پایان از همین تریبون! باید به عرض برسانیم که برخی عزیزان مراقب باشند که این حرف‌ها به ایشان بر نخورد که اگر اینچنین شود، جداً دلخور می‌شوم، چون اصولاً با برخورد میانه خوبی ندارم، همین که بعضی حرف‌ها و سخنان و حرکات در فضای دورهمی مجازی دست به دست می‌شود، خودش می‌شود یک برخورد، آن هم برخورد از نوع قهرآمیز و آدم به فنا بده. پس حواسمان شش‌دانگ جمع باشد که کاری نکنیم که کسی حرفی بزند بعد به تریج قبایمان بر بخورد و کسی هم بر خوردی نکند و همین‌طور مفتی‌مفتی کار بالا بگیرد، و اسم مبارکمان برود در تاریخ و… گم شود.

 

هوشنگ خان