شهردار تهران:نباید برای رفع آسیب‌‌‌ها مهلت تعیین کرد

  شهردار تهران گفت: نمی‌توانیم برای رفع آسیب‌های اجتماعی مهلت تعیین کنیم. به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف پس از بازدید از مجموعه «صبح دانش» در جمع خبرنگاران گفت: این‌که شهرداری وعده بدهد که در زمان مشخصی آسیب‌هایی نظیر کارتن‌خوابی رفع شود، درست نیست؛ موضوعات انسانی، پروژه عمرانی نیست که ما برای بهسازی آن زمان بدهیم. […]

 

شهردار تهران گفت: نمی‌توانیم برای رفع آسیب‌های اجتماعی مهلت تعیین کنیم.

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف پس از بازدید از مجموعه «صبح دانش» در جمع خبرنگاران گفت: این‌که شهرداری وعده بدهد که در زمان مشخصی آسیب‌هایی نظیر کارتن‌خوابی رفع شود، درست نیست؛ موضوعات انسانی، پروژه عمرانی نیست که ما برای بهسازی آن زمان بدهیم.

وی افزود: مسایل محله هرندی به طول تاریخ دروازه غار است. این مسایل از ابتدا با شدت در مقاطعی از زمان و با شدت کم‌تر در برخی مواقع دیگر همیشه تداوم داشته است و این ناشیانه است که یک موضوع انسانی را که در حقیقت در خیلی جوامع دیگر هم به ویژه شهرهای بزرگ دنیا وجود دارد، زمان برای اتمام آن اعلام شد.

شهردار تهران با بیان این‌که ما برای پروژه‌های عمرانی، تایمر می‌گذاریم تأکید کرد: ما نمی‌توانیم برای مسایل انسانی چنین کاری انجام دهیم. ما گفتیم حتماً این اقدام را شروع خواهیم کرد اما هیچ مأموریت و وظیفه‌ای نداریم اما حتماً رسالت اخلاقی ما نسبت به شهروندانمان این تکلیف را روی دوش ما گذاشته است.

در سطح شهر حداقل ۱۵ هزار معتاد متجاهر داریم

قالیباف اضافه کرد: ما ادعا نداریم که محله‌هایی مانند شوش، سیروس، هرندی یا دره فرحزاد معتاد ندارد. ما پیش از این هم اعلام کردیم که در سطح شهر حداقل ۱۵ هزار معتاد متجاهر داریم. یک سوم از این جمعیت جمع شده‌اند و دو سوم آن باقی مانده‌اند؛ حتماً چنین نگاهی در ذهنمان نبوده است.

وی تأکید کرد: امکان ندارد هفته‌ای بگذرد و من در محلات تهران به ویژه محلات پرآسیب راه نروم، اما انصاف دهید که آسیب‌‌‌ها کاهش یافته است.

محمدباقر قالیباف ادامه داد: در بحث ساماندهی شهر و جذب معتادان نگاه ما این است که نباید انتظار ما صرفاً دولتی باشد. مجموعه دولت و نهادهای عمومی غیردولتی باید بسترسازی کنند تا داوطلبان و مردم پای کار بیایند.

وی تأکید کرد: ساماندهی معتادان و اصلاح شیوه زندگی آن‌ها، رسالت است نه مأموریت.

شهردار تهران با بیان این‌که چرخه دستگاه‌های مختلف کامل است، گفت: ما اجازه ندادیم این چرخه که ۱۱ دستگاه در آن دخیل هستند، لنگ بماند. هر کجا با نواقصی روبه‌رو شدیم تماس گرفتیم، ضمن این‌که خودمان ورود کردیم.

فروشگاه شهروند مشتری دارد

شهردار تهران در ادامه و در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر خواست شهرداری برای فروش فروشگاه‌های شهروند، گفت: یکی از افتخارات ما در شهرداری این است که با تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ در زمینه خصوصی‌سازی حرکت‌های قابل توجهی انجام دهیم.

قالیباف افزود: ما فروشگاه‌دار نیستیم. شهرداری باید خرید خدمت کند، نه تولید خدمات.

وی با اشاره به خصوصی‌سازی در اتوبوسرانی تصریح کرد: موقعی که من وارد شهرداری شدم اتوبوسرانی، ۱۷ هزار پرسنل داشت که دائم اعتصاب می‌کردند. یکی از افتخارات ما این است که امروز ۸۰ درصد از اتوبوسرانی به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

شهردار تهران با اشاره به فروشگاه شهروند گفت: این فروشگاه‌ها زیان‌ده بودند، ما آن‌‌ها را به سوددهی رساندیم، به‌طوری که الان مشتری بسیاری دارند.